در حالی که یکشنبه مسابقات هفته نوزدهم لیگ برتر هم به پایان رسید، گروه آنالیز برنامه 90 سرانجام نمرات بازیکنان در هفته هجدهم را اعلام کرد.

 

در هفته‌ای که همه چشم‌ها به بازی جذاب پرسپولیس و سپاهان دوخته شده بود، طبیعی است که آگاهی از نمرات بازیکنان در این مسابقه در نوع خودش جالب باشد.

 

برنامه 90 به همه بازیکنانی که در هر مسابقه بیشتر از 30 دقیقه بازی کرده باشند، نمره‌ای بین 1 تا 6 اختصاص می‌دهد که این نمره هر چقدر پایین‌تر باشد بهتر است.

 

بر این اساس بهترین بازیکن پرسپولیس در این دیدار، علی علیپور بوده که با یک نیمه بازی، نمره "2" را به خودش اختصاص داده است.

 

از سپاهانی‌ها هم رسول نویدکیا که بازی درخشانی ارایه داد همین نمره را گرفته و بهترین بازیکن تیمش به انتخاب برنامه 90 لقب گرفته است.

 

احمد نوراللهی که بین دو نیمه تعویض شد و عادل هم به بازی کمتر از حد انتظارش اشاره کرد، نمره بد "4" گرفته است، گرچه بدترین بازیکن میدان همانطور که شاید همه مردم دیدند، بابک حاتمی بود.

 

مدافع چپ پرسپولیس در این بازی بارها مرتکب اشباه شد، تا جایی که فردوسی‌پور هم منتظر تعویضش بود. با این حال برانکو احتمالا به دلیل مسایل انضباطی حیدریه را به میدان نفرستاد و تا آخر با حاتمی ادامه داد.

 

او از گروه آنالیز برنامه نود، نمره بسیار ضعیف "5.5" را دریافت کرده و در واقع فقط نیم نمره تا بدترین امتیازی که یک بازیکن فوتبال می‌تواند کسب کند فاصله داشته است!

 

شاید اگر حاتمی وسط اشتباهاتش در پرتاب اوت یا تقدیم توپ‌های ساده به بازیکنان حریف، یک گل به خودی هم می‌زد، الان توانسته بود نمره جاودان "6" را به خودش اختصاص بدهد!

 

* بدترین بازیکنان فصل پرسپولیس

جالب است بدانید این اولین بار نیست که حاتمی نمره فاجعه‌بار "5.5" دریافت می‌کند. پیش‌تر تیم آنالیز برنامه 90 به نمایش او در برابر استقلال صنعتی خوزستان در هفته دوم هم همین امتیاز را داده بود.

 

کارنامه حاتمی در این فصل پر از این نمرات ضعیف است. بهترین امتیازاتی او که تا اینجا گرفته دو نمره نزدیک به متوسط "3.5" بوده که در بازی رفت با ذوب‌آهن و فولاد به وی تعلق گرفته است.

 

همچنین ایمان صادقی هم در بازی رفت با سپاهان که با شکست چهار بر دوی سرخپوشان همراه بود، نمره بسیار بد "5.5" را به خودش اختصاص داده بود.

 

این نمره یک بار هم در بازی با صبای قم به نام علیرضا نورمحمدی ثبت شده است. او نخستین بار بعد از اینکه در پی درگذشت هادی نوروزی بازوبند کاپیتانی را به دست می‌بست، نمایش فنی ضعیفی ارایه داد و در نهایت از زمین بازی هم اخراج شد.

 

با تمام اینها اما تا اینجای فصل فقط یک بار یک بازیکن موفق شده بدترین نمره ممکن یعنی "6" را به دست بیاورد که او هم کسی نیست غیر از رضا خالقی‌فر!

 

استاد خالقی‌فر که پیش از بازی با ذوب‌آهن هم از لیست 18 نفره سرخپوشان خارج شد، به خاطر بازی بسیار بدش در برابر استقلال صنعتی خوزستان در دور رفت، نمره "6" دریافت کرد. این همان مسابقه‌ای بود که خالقی‌فر در پست هافبک دفاعی به میدان رفت و تقریبا تک‌تک توپ‌هایش را لو داد!