پرسپولیس اگر چه این روزها نمی‌تواند نتایج را به سود خود رقم بزند، اما همگان از نوع فوتبالی که این تیم ارایه می‌دهد، ‌رضایت دارند.

 

سرخ‌های پایتخت جزو معدود تیم‌هایی هستند که در زمین مسابقه فوتبال روانی را انجام می‌دهند و اگر در زدن ضربات آخر دقت کنند، می‌توانند نتایج بسیار خوبی کسب کنند.

 

* وفاق و همدلی

با این‌که حواشی زیادی پیرامون تیم وجود دارد ولی هیچ نکته‌ای که عدم وفاق در تیم را نشان دهد، در دست نیست. این‌که مهاجمان جوان سرخپوشان در زمین مسابقه موقعیت‌های زیادی را از دست می‌دهند اما برانکو از آنها تا سر حد مرگ دفاع می‌کند، همین را می‌رساند.

 

برانکو دراین‌باره توضیح می‌دهد: «ما یک خانواده هستیم و مهم‌ترین اتفاقی که یک خانواده را به کمال می‌رساند، دوستی‌ها است. خوشحالم که جو تیم من همه را راضی کرده است. من به بازیکنانم افتخار می‌کنم که بدون توجه به حاشیه‌ها فقط دنبال کسب موفقیت هستند و در زمین مسابقه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند. این جو خوب برایم ارزشمند است.»

 

* اعتماد به بازیکنان

اعتماد پیشکسوتان به یک مربی خارجی به نام برانکو هم جالب توجه است. این روزها که جو فرار از مربیان خارجی ایجاد شده، ایوانکوویچ مورد تمجید قدیمی‌های فوتبال می‌شود. حتی کار به جایی رسید که یکی از خاک‌خورده‌های پرسپولیس اعلام کرد اگر جای برانکو باشد، به خاطر موقعیت‌هایی که بازیکنان از دست می‌دهند، سرش را به دیوار می‌کوبد!

 

سرمربی کروات اما نظر دیگری دارد: ‌«نه، لازم نیست سرم را به دیوار بکوبم، من به پای این بازیکنان می‌ایستم. آنها جوان هستند و آینده فوتبال ایران. به عملکردشان افتخار می‌کنم و شک ندارم جواب اعتمادم را می‌گیرم.»

 

* مدعی قهرمانی هستیم

"آیا پرسپولیس قهرمان می‌شود؟" ایوانکوویچ پاسخ این پرسش را این‌گونه می‌دهد: «آینده دست من نیست ولی یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی هستیم. روزی که من گفتم پرسپولیس مدعی قهرمانی است، در حالی‌که تیم من در قعر جدول بود، خیلی‌ها تعجب کردند اما حالا می‌بینید که پرسپولیس چطور خودش را بالا کشیده و به گواه کارشناسان ما مدعی هستیم؛ این یعنی تأیید حرف من. راه برای ما ادامه دارد. می‌جنگیم تا موفق شویم و منتظر می‌مانیم تا تیم‌های رقیب امتیاز از دست بدهند.»

 

* از لوبانف راضی‌ام

شاید تنها نکته تاریک پرسپولیس این روزها خط دروازه‌اش باشد. برانکو اما از گلر ازبکستانی قاطعانه حمایت می‌کند:  «لوبانف دو هفته است به ایران آمده، صبر کنید تا او در تیم جا بیفتد و بتواند توانایی‌هایش را نشان دهد. هر چند که من از عملکردش در دو بازی گذشته رضایت کامل دارم.»