یکشنبه شب از آن روزهایی بود که استقلال می‌توانست با مدیریت بهتر و دعوت بیشتر از هواداران خود، پیروزی مهمی را به دست آورد و فاصله امتیازی‌اش را بیشتر کند. برنامه‌ریزی استقلالی‌ها اما برای این بازی که شاید به زعم بعضی‌ها ساده بود و نیاز به برنامه‌ریزی نداشت! همگی غلط از آب درآمد و نتیجه آن شد که دیدیم. در حالی که انتظار می‌رفت باشگاه استقلال تلاشی در راستای رایگان شدن ورود تماشاگران داشته باشد اما هرگز چنین نشد و اساسا برخی مسوولان باشگاه استقلال هیچ حرکتی برای رسیدن به این خواسته انجام ندادند تا این سوال به وجود آید که آیا اگر با اقدام‌های پشت‌پرده‌ای می‌شود بلیت‌ها را رایگان کرد، چرا استقلالی‌ها مانند رقیب در راستای ورود هر چه بیشتر تماشاگران خودی اقدام نمی‌کنند.

 

به نظر می‌رسد در باشگاه استقلال تمایل چندانی به این مهم نیست و مدیریت این باشگاه دوست دارد تماشاگران به همان سیاق همیشگی به ورزشگاه بروند.

البته ممکن است این تصمیم ناشی از تنش‌زدایی‌های احتمالی هم باشد. شاید مسوولان باشگاه استقلال تصور می‌کنند که حضور بیشتر تماشاگران حاشیه‌هایی را برای استقلال ایجاد می‌کند و اجازه نمی‌دهد بازیکنان با آرامش همیشگی توپ را زیر پا به گردش در آورند. به هر حال خوب است که مسوولان باشگاه استقلال در این باره اظهاراتی داشته باشند تا بدانیم دلیل رایگان نبودن بازی‌های استقلال چیست و چرا پرسپولیسی‌ها بازی‌های‌شان را رایگان می‌کنند و تماشاگران بیشتری در بازی‌های خانگی آنها به ورزشگاه آزادی می‌آیند.