امید عالیشاه و علی علیپور بدون شک دو ستاره تیم پرسپولیس در دیدار با ذوب‌آهن بودند، دیداری که این بار برخلاف دو بازی قبلی پرسپولیس حرف و حدیث و اشتباه داوری تأثیرگذاری نداشت. عالیشاه در گفت‌وگو با خبرورزشی از این بازی می‌گوید.

 

مثل بازی رفت در دیدار برگشت هم به ذوب‌آهن گل زدی و...

تیم ذوب‌آهن فوتبال هجومی و روانی را بازی می‌کند و در هیچ دقیقه‌ای از بازی فوتبال بسته‌ای را ارائه نمی‌دهد. شاید نوع بازی ذوب‌آهن برای بازیکنی مثل من غنیمتی بود که در هر دو بازی رفت و برگشت به این تیم گل زدم.

 

ستاره تیم‌تان چه بازیکنی بود؟ عالیشاه، طارمی یا بازیکن دیگر؟!

من ستاره پرسپولیس نبودم چون همه بازیکنان ما خوب بودند، به همین دلیل نمی‌توان یک یا دو بازیکن خاص را ستاره پرسپولیس دانست.

اما خط دفاعی و دروازه‌بان تیم‌تان مقابل ذوب‌آهن پراشتباه ظاهر شدند، به همین دلیل نمی‌توانی تمام تیم‌تان را ستاره بدانی!

نه، به نظرم برای ستاره بودن پرسپولیس نباید تیم را دو تکه کرد، مسلماً تک تک بازیکنان برای گل زدن زحمت می‌کشند، به همین شکل وقتی تیمی گل هم دریافت می‌کند تمامی بازیکنانش مقصر هستند.

با وجود این حرف‌ها ایراد کارتان را کجا می‌دانی که خوب گل می‌زنید و خوب هم گل می‌خورید؟

من فکر می‌کنم تیم ما بدشانسی می‌آورد. پرسپولیس به عقیده بسیاری واقعاً فوتبال روانی را به نمایش می‌گذارد اما در هر بازی فرصت‌های بسیاری از دست می‌رود و این موضوع نهایت بدشانسی برای پرسپولیس محسوب می‌شود.

چرا بعد از گلت شادی نکردی؟!

این موضوع دلیل خاصی نداشت!

اما بعضی‌ها گفتند از موضوعی ناراحت بودی به همین دلیل با وجود گلزنی بعد از مدت‌ها شادی بعد از گل نداشتی؟

شادی نکردنم دلیل نداشت. من در بازی با استقلال خوزستان هم گل زده بودم. اگر شادی هم نکردم به دلیل ناراحتی از کسی یا موضوع خاصی نبوده. من در بیشتر بازی‌ها بعد از گلزنی شادی نمی‌کنم.

بازی‌ات در بال چپ در گلزنی و پاس گلت تأثیرگذار بود؟

شاید یکی از دلایل گلزنی یا پاس گلم همین موضوع باشد، اما از این موضوع گذشته بازی در بال چپ و راست پستی است که تبحر خوبی در بازی در آن منطقه دارم.

5 امتیاز فاصله‌تان با صدر کماکان باقی مانده، فکر می‌کنی در بازی‌های باقی‌مانده بالاخره بتوانید فاصله امتیازی را با صدر کم کرده یا جبران کنید؟

به نظرم برای جبران 5 امتیاز هنوز دیر نشده و قابل جبران است به شرط آنکه از این به بعد در سایر بازی‌های‌مان امتیاز از دست ندهیم.

در نیم‌فصل دوم بازی سخت به آن صورت پیش‌رو ندارید در این خصوص چه صحبتی داری؟

اتفاقاً تک‌تک بازی‌های نیم‌فصل دوم سخت است چون تیم‌های قعرنشین بسیار سخت امتیاز می‌دهند و تیم‌های بالانشین هم هر کاری برای کسب قهرمانی و سهمیه انجام می‌دهند.

امتیاز دربی چقدر روی قهرمانی احتمالی‌تان تأثیر خواهد داشت؟

به نظرم اختلاف امتیاز با استقلال جبران‌شدنی است و به قولی استقلال هم در جدول، «گرفتنی» است اما به نظرم ما باید قبل از رسیدن به دربی 5 امتیاز را جبران کنیم تا شرایط‌مان بهتر شود و راحت‌تر در دربی بازی کنیم.

در مورد پنالتی‌ زدن در پرسپولیس چه صحبتی داری، چرا این همه پنالتی از دست می‌دهید؟

در تیم ما چند پنالتی‌زن خوب حضور دارند و این حرف را هم قبول ندارم که تیم ما پنالتی‌زن ندارد. اتفاقاً ما پنالتی‌زن خوب داریم.

پس چرا کمال کامیابی‌نیا هم در ادامه ناکامی سایر بازیکنان فرصت پنالتی زدن را از دست داد؟

کمال در آن لحظه روحیه‌اش خیلی خوب بود به همین دلیل وظیفه پنالتی زدن به او سپرده شد. از دست دادن پنالتی هم ممکن است برای هر بازیکنی پیش بیاید.

محسن بنگر گزینه بهتری برای زدن پنالتی نبود؟

دو، سه بازیکن در تمرینات پرسپولیس هستند که برای پنالتی زدن تمرین می‌کنند، در آن لحظه خاص هم آقامحسن صلاح دید پنالتی را به کمال بسپارد.

قبول داری که برخلاف دو دیدار قبلی‌تان با ذوب‌آهن داوری خوب بود اما خودتان نتوانستید پیروز شوید؟

بله، داور بازی خوب بود و روی نتیجه تأثیرگذار نبود اما به هر حال قسمت نبود که ما 3 امتیاز را بگیریم!

در خبرهای قبل از بازی و در فضای مجازی آمده بود که گروهی از تماشاگران سپاهان به دلیل برخوردت با خلعتبری قصد داشتند به شما فحاشی کنند، این موضوع در مورد شما اتفاق افتاد؟

نه، هیچ بی‌احترامی‌ای به من نشد.

در فضای اینستاگرام چطور؟ چیزی علیه شما نوشته نشد؟

من در اینستاگرام نیستم و از این موضوع هم خیلی راضی‌ام.

چرا اینستاگرام خودت را پاک کردی؟

باور کنید با پاک کردن اینستاگرام خیلی راحتیم. شما نمی‌دانید وقتی می‌بینیم یک نفر به رونالدو در فضای مجازی به عنوان یک ایرانی اهانت کرده چقدر ناراحت می‌شویم. این موضوع واقعاً فرهنگ ایرانی نیست. اصلاً چه دلیلی دارد که یک ایرانی بیاید و به رونالدو اهانت کند، کاری که چندی قبل دیدیم در مورد مسی هم اتفاق افتاد و خیلی هم ناراحت‌کننده بود.

چرا بازیکنان پرسپولیس از جمله خودت در بازی با سپاهان دائماً خلعتبری را می‌زدید یا روی او خطا می‌کردید؟ اتفاقاً تعدادی از تماشاگران هم علیه خلعتبری شعار دادند و...

من فکر می‌کنم تماشاگران پرسپولیس به خاطر شادی بعد از گل خلعتبری در اصفهان از دست این بازیکن ناراحت بودند. شاید انتظار شادی گل از او را نداشتند. در مورد زدن و خطا کردن هم باید بگویم من خلعتبری را در بازی با سپاهان عمداً نزدم و اگر خطایی هم از جانب من روی محمدرضا صورت گرفته خطای فوتبالی بوده و...

مقابل فولادی که در سه بازی قبلی‌اش به پیروزی رسیده در ورزشگاه آزادی چه نتیجه‌ای کسب می‌کنید؟

با توجه به فاصله امتیازی‌مان تا صدر، جای ریسک و از دست دادن امتیاز نداریم. فولاد در نیم‌فصل دوم نشان داده واقعاً تبدیل به تیم خوبی شده اما اگر هواداران ما به ورزشگاه بیایند و تیم را به سمت موفقیت هل بدهند حتماً شرایط ما به گونه دیگری خواهد شد.

فکر می‌کنی روز جمعه مقابل فولاد، تماشاگران مانند دیدارتان با سپاهان به استقبال بازی تیم‌تان بیایند؟

من خیلی امیدوارم که در روز تعطیل کمتر از بازی با سپاهان، تماشاگر به ورزشگاه نیاید و حتی ورزشگاه آزادی در روز جمعه پر هم بشود.

فکر می‌کنی مجانی شدن بلیت‌ها تا چه اندازه در حضور تماشاگران تأثیر داشته؟

به نظرم رایگان کردن بلیت‌ها، 60، 70 درصد در حضور تماشاگر مؤثر خواهد بود. اکثر هواداران فوتبال از جنوب تهران به ورزشگاه می‌آیند و مسلماً اگر قیمت بلیت‌ها ارزان‌تر و یا رایگان شود تماشاگر خیلی بیشتر از بازی‌ها استقبال خواهد کرد.