علی پروین:  به خاطر یک پنالتی این بچه را خراب نکنید

دیروز که با علی پروین تماس ‌گرفتیم، حس خوبی داشت و همین حس را هم به ما انتقال داد. باور نمی‌کنید با ما و پروین باشید تا انتهای یک مصاحبه خودمانی.

 

علی‌آقا، خیلی کم‌مصاحبه شده‌اید.

ای بابا! دیگه از ما گذشته که هی مصاحبه کنیم. بقیه مصاحبه می‌کنن و منم می‌بینم و می‌خونم!

علی دایی هم اخیراً در مصاحبه با برنامه 90 از شما و علی کریمی تعریف کرد.

علی دایی به من لطف داره و البته علی کریمی هم این‌طوره. این دو تا شاگردای من هستن و دوست دارم هر دو تا همیشه موفق باشن.

بازی‌های پرسپولیس را تعقیب می‌کنید؟

مگه می‌شه بازی‌های پرسپولیس رو ندید؟ اتفاقاً دو تا بازی پرسپولیس جلوی تیم‌های اصفهانی رو دیدم و کیف کردم. حیف شد. به نظرم هر دو بار پرسپولیس بدشانسی آورد که مساوی کرد.

به ویژه در بازی با ذوب‌آهن اصفهان که برخی‌ها معتقدند اگر ضربه پنالتی کمال کامیابی‌نیا گل می‌شد، شاید سرنوشت مسابقه هم عوض می‌شد.

کمال بازیکن زحمتکشی واسه پرسپولیسه. من از شما و بقیه خبرنگاران می‌خوام که این بحث رو هر چه زودتر تموم کنید و به خاطر یه پنالتی این بچه ‌رو خراب نکنین. اون لحظه کامیابی‌نیا احساس کرد می‌تونه توپش رو گل کنه و رفت پشت توپ وایساد! حالا از بدشانسی کمال بود یا کار خوب گلر ذوبی‌ها، ضربه کامیابی‌نیا گل نشد.

به خود کمال کامیابی‌نیا چه توصیه‌ای دارید؟

کار خودش رو بکنه و توجهی به این حرفا نداشته باشه. این اتفاقا توی فوتبال هستش و بزرگ‌ترین فوتبالیست‌های این مملکت هم پنالتی خراب کردن.

علی‌آقا، چرا پنالتی‌های پرسپولیس گل نمی‌شود؟

وا... نمی‌دونم چی بگم. شاید عجله، استرس یا فشار تماشاچی باشه. به نظرم بزرگ‌ترهای تیم می‌تونن خیلی کمک کنن. این مهدی طارمی خیلی خوب پنالتی می‌گیره و مطمئن باشین باز هم پرسپولیس توی بازی‌های بعدی صاحب پنالتی می‌شه. باید یک باتجربه مثل محسن بنگر بزنه. البته برانکو بهترین کسی هستش که می‌تونه نظر بده و تصمیم بگیره.

کم نیستند کسانی که معتقدند اگر پنالتی‌های پرسپولیس در این فصل گل شده بود، الان این تیم صدرنشین لیگ بود.

فوتبال به اگه و کاشکی نیست. پرسپولیس قهرمان می‌شه و باید هم بشه. مربی خوب نداره که داره، خوشگل فوتبال بازی نمی‌کنه که می‌کنه، تماشاگر نداره که داره، پس چرا نباید قهرمان بشه؟ خداوکیلی جلوی سپاهان وقتی شنفتم 75 هزار نفر اومدن استادیوم بازی پرسپولیس رو ببینن، عشق کردم. یاد اون موقع‌ها افتادم. این پرسپولیس به نظرم همه چی واسه قهرمانی داره.

شما از اول فصل همیشه از برانکو حمایت کردید. دلیلش چه بود؟

من همون روزایی هم که پرسپولیس می‌باخت و نتیجه نمی‌گرفت، از برانکو حمایت می‌کردم، چون هم مربی باتجربه‌ای هستش و هم بااخلاقه. این اعتقاد من بوده و همه دیدن که اشتباه هم نبوده.

حرف از تمدید قرارداد برانکو است. نظری ندارید؟

این بهترین کار ممکنه. به هر حال برانکو با پرسپولیس آشناتر شده و همه چیز به قول معروف دستش اومده. اگه دوستان قراردادش رو تمدید کنن، ضرر نمی‌کنن.

در این فصل بارها بحث حضور شما در استادیوم آزادی برای تشویق پرسپولیس مطرح شده است اما هنوز این کار را نکرده‌اید. بالاخره چه زمانی برای دیدن بازی پرسپولیس به ورزشگاه می‌روید؟

(می‌خندد) بنویس ان‌شاءا... برای جشن قهرمانی پرسپولیس به استادیوم آزادی می‌رم.

مطمئن هستید پرسپولیس قهرمان لیگ می‌شود؟

شک نکنید! (به شوخی می‌گوید) دیگه سؤالی ندارین؟ بابا ما هم کار و زندگی داریم! (تشکر می‌کنیم و پروین هم صمیمانه می‌گوید) خداحافظ!