از استقلال جدا می‌شوم/ یا به خارج میروم یا به پرسپولیس
 زمستان 75 بود که بحث حضور علیرضا منصوریان در تیم پرسپولیس مطرح شد.

 

در آن زمان باشگاه پرسپولیس که مدیریتش بر عهده امیر عابدینی بود با ارسال درخواستی به باشگاه استقلال،خواهان حضور منصوریان در جمع سرخپوشان به عنوان بازیکن کمکی در جام باشگاههای آسیا شد.

 

علی فتح الله زاده،مدیری که سه ماه قبل تر از آن،زمام امور استقلال را به دست گرفته بود در این باره در بهمن ماه 75 گفت و گویی با نشریه خاطره انگیز تلاش انجام داد که عینا در ادامه می آید:

 

با توجه به در پیش بودن مرحله نهایی مسابقات جام باشگاه های آسیا آیا قصد دارید منصوریان را به عنوان بازیکن کمکی به پیروزی *بدهید یا خیر؟

 

دو تیم استقلال و پیروزی ابرقدرت های فوتبال آسیا هستند. دو برادر که همواره به یک دیگر کمک می کنند و اگر بازیکنی در صحنه آسیایی بتواند به حیثیت ورزش کشور کمک کند ما یقینا از آن عمل مضایقه نخواهیم کرد. در مورد منصوریان نیز این قضیه صادق است و در صورت نیاز باشگاه پیروزی به وی طی توافقی که با مدیرعامل باشگاه پیروزی خواهیم کرد این اقدام خیلی آسان و سهل انجام خواهد شد.

 

*فکر نمی کنید برای کاهش دادن حساسیت های استقلال- پیروزی باید ارتباط بین مسئولین دو تیم بیشتر شود؟

 

حساسیتی که در میدان های استقلال و پیروزی است زیاست و به قولی نقل محفل فوتبال کشور (البته با رعایت کامل اصول اخلاقی، ایمانی و جوانمردی) است. من و آقای مهندس عابدینی دوستان هم هستیم. در مسائل فوتبال با یکدیگر تشریک مساعی می کنیم. در مسائل کلان نیز همفکر هستیم. فکر می کنم در آینده این نشست ها به صورت منظم دنبال شود.

 

***

 

نکته جالب اینکه در همان صحفه ای که مصاحبه فتح الله زاده منتشر شده است،علیرضا منصوریان هم به این پرسش پاسخ داده است.

 

او که آن روزها تحت فشار رسانه ها و هواداران بابت از دست دادن ضربه پنالتی در بازی مقابل ماشین سازی بود،گفته دیگر برای استقلال پنالتی نمی زند و در عین حال این درباره حضور در پرسپولیس هم صحبت هایی کرده است که این نقل قول را هم عینا می خوانید:

 

*حالا واقعا قصد انتقال به تیم های خارجی را داری؟

 

تا پایان امسال (سال 75) در استقلال می مانم. امیدوارم به کمک بچه ها بتوانیم تیم را از این بحران خارج کنیم. در پایان فصل تصمیم دارم از استقلال جدا شوم و در صورت امکان در یکی از تیم های خارجی بازی کنم.

 

*اگر پیروزی بخواهد از تو به عنوان یار کمکی در مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا استفاده کند این تیم را همراهی خواهی کرد؟

 

پیروزی نماینده ایران است و نه تنها من بلکه هر بازیکن دیگری موظف است درصورت امکان تا حد توان خود این تیم را در رسیدن به مقام قهرمانی این تیم را در رسیدن به مقام قهرمانی و کسب افتخاری دیگر برای کشورمان یاری کند.اگر در مورد من نیز مدیران دو باشگاه به توافق برسند حتما پیروزی را همراهی خواهم کرد.