کفاشیان نتوانست کی روش راپیدا کند!

عباس ترابیان در رابطه با سفر یک روزه اینفانتینو، دبیرکل یوفا به ایران اظهار داشت: خدا را شکر همه چیز خوب بود و طبق روال پیش رفت. طبیعتا اینفانتینو به ایران آمده بود تا برایش خودش در انتخابات فیفا رای جمع کند چون ایران فعلا در منطقه وضعیتی  دارد که می تواند رای چند کشور دیگر را هم به همراه داشته باشد. ما هم نمی توانستیم از این فرصت عبور کنیم چون از نظر من 2 مطلب اصلی را در این سفر دنبال می کردیم.

وی افزود: مطلب اول این بود که اینفانتینو به عنوان دبیرکل یوفا و رئیس احتمالی آینده فیفا بگوید ایران کشور امنی است و این را از نزدیک مشاهده کند تا به اراجیف مطرح شده از سوی کشورهای عربی توجهی نشود. دوم هم اینکه اعلام کند کسی حق ندارد سیاست را وارد فوتبال کند. این 2 مطلب اهداف بزرگی برای فوتبال ایران در این شرایط حساس بود.

دبیرکمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: اینفانتینو با دیدگاه بسیار روشنی وارد می شود و اولین حرکتش نیز بعد از ریاست در فیفا تغییرات اساسی است. او با روحیه اصلاح طلبی وارد می شود و در موارد مختلفی تغییر ایجاد می کند.  

وی در پاسخ به این سوال که رای ایران در انتخابات فیفا قطعا اینفانتینو خواهد بود، گفت: نمی توان از الان چیزی را مشخص کرد. برخی از کشورها هستند که به صورت قطعی می گویند به فلان شخص رای می دهیم، اگرچه آنها نیز در لحظه آخر شاید نظرشان عوض شود. مثلا همین اینفانتینو در صحبت هایی که با من داشت، از برخی از کشورهای آفریقایی گله مند بود که به او قول داده بودند اما بعد از او یک کاندیدای دیگر هم به آن کشورها رفته بود و آنها نظرشان تغییر کرده بود.سیاست ما هم طوری است که نمی خواهیم خیلی علنی رای خود را اعلام کنیم؛ اگرچه کفاشیان همان روز گفت که این 2 روز خیلی از نظرات او را عوض کرده است. با این حال من فکر می کنم او به اینفانتینو رای می دهد.

ترابیان در واکنش به انتقاداتی که بابت غیبت کی روش و پیروانی در جلسه با اینفانتینو مطرح شده بود، بیان داشت: شخص کفاشیان تشخیص داد که چه افرادی در این جلسه حضور داشته باشند. البته هر فردی هم که در جلسه بود، به هیچ عنوان نقش تماشاگر را نداشت چون قصد داشتیم شناسنامه ایران را به اینفانتینو معرفی کنیم. مثلا علیزاده، رئیس آکادمی فوتبال درباره اینکه چه اقداماتی در آکادمی انجام می شود، توضیح داد یا تاج به عنوان رئیس سازمان لیگ توضیحاتی را در این باره داد. در نهایت هم اینفانتینو اعلام کرد، مواردی را که در ایران مشاهده کرده، در هیچ کجای دنیا ندیده است.

وی ادامه داد: نمی توانیم بگوییم کفاشیان بعد از 8 سال ریاست بلد نیست چه کسی را دعوت کند و چه کسی را نه. البته کفاشیان نظر روی این بود که سرمربی تیم ملی در این جلسه باشد اما یک شرایطی پیش آمده بود که کفاشیان نتوانسته بود با کی روش حرف بزند. با این حال باید بگویم که جلسه فنی تشکیل نداده بودیم و یا اینکه نمی خواستیم بازیکن انتخاب کنیم که حتما کادرفنی هم در آنجا حضورشان ضرروری باشد.

دبیر کمیته بازاریابی در واکنش به صحبتهای افشین پیروانی مبنی بر اینکه بازاریاب به جلسه دعوت شده بود اما ما مدیر و سرمربی تیم ملی نه، گفت: خیلی بی حیایی می خواهد که یک نفر اینطور بگوید من باید تصمیم بگیرم چه کسی باشد و چه کسی نباشد. برنامه ریزی برای این جلسات خاص بوده است. اینطوری باشد می گفتند تمام اعضای هیات رئیسه باید باشند. مثلا شما فکر می کنید رئیس کمیته فنی نباید آنجا می بود؟ به هر حال اتفاقاتی افتاد که نمی توانم بگویم.

وی در پایان درباره اینکه به نظر می رسد کفاشیان و کی روش با هم قهر هستند، افزود: من نمی توانم چیزی در این باره بگویم و علاقه ای ندارم دوباره وارد این بازی شوم. سیاست من سکوت است چون به فکر کشورم هستم. دوستان می گویند کی روش رفیق 20 ساله اینفانتینو بوده اما نمی گویند من هم رفیق 17 ساله او بوده ام.