خوشحالترین فرد بعد از شکست فولاد هستم

برانکو ایوانکوویچ بعد از پیروزی پرسپولیس مقابل فولاد خوزستان در هفته بیستم لیگ برتر در نشست خبری اظهار کرد: به خاطر هوادارانمان خوشحال هستم. شاید بتوانم بگویم خوشحالترین فرد به خاطر تعداد زیاد هواداران هستم. تماشاگران ۹۴ دقیقه ما را تشویق کردند و به ما اعتماد داشتند.

وی افزود: هواداران بزرگترین انگیزه و موتور محرکه ما برای خوب کار کردن هستند. خوشحالم که توانستیم آنها را راضی کنیم. تماشاگران پرسپولیس یکبار دیگر نشان دادند که بهترین تماشاگران هستند.

سرمربی پرسپولیس گفت: می دانستیم فولاد حریف قدرتمندی است. آنها در دو بازی گذشته برده بودند و انگیزه زیادی داشتند. فولاد در نیم فصل دوم بیشترین امتیازات را گرفته است. طبیعی است که بدون فشار برای این بازی آمدند و قصد غافلگیری ما را داشتند. 

برانکو یادآور شد: ما یک نیمه اول خیلی خوب داشتیم و ۴۵ دقیقه با یک ریتم بازی کردیم و فرصتهای زیادی داشتیم و حتی ریسک پذیری داشتیم. ما ۶۰ تا ۷۰ دقیقه استحقاق قهرمانی را داشتیم. طبیعی است که وقتی نتیجه با یک گل ادامه پیدا می کند، تیم برنده مطمئن نیست و یک مقدار عصبیت بر تیم حاکم می شود. ما فقط یک گل دیگر کم داشتیم. 

وی در پاسخ به این سئوال که چرا پرسپولیس «ناامن» برنده می شود و ممکن است نتیجه بازی در دقایق پایانی به ضررش عوض شود، گفت: بله، این یکی از مشکلات ماست. در هر بازی فرصتهای زیادی به دست می آوریم. یکی از دلایل عدم گلزنی بازیکنان ما جوان بودن آنها و کم تجربه بودن آنهاست. دلیل دوم می تواند این باشد که بازیکنان در طول بازی تمام انرژی خود را می گذارند و موقع ضربات آخر با افت تمرکز مواجه می شوند ولی با تمام این مشکلات موثرترین تیم لیگ هستیم. مطمئنم این مشکل را هم حل خواهیم کرد.

سرمربی پرسپولیس درباره اخطارهای غیر فنی بازیکنان تیمش یادآور شد: روش و فلسفه بازی ما به این شکل است که بر تهاجمی تر و محکمتر بازی کردن اصرار داریم. طبیعی است در این روش، کارت زرد هم پیش می آید. با این حال به بازیکنانم می گویم به این مسائل فکر نکنند و حساب و کتاب نکنند تا ببینیم بازی بعدی چه می شود.

برانکو درباره حضور اینفانتینیو در ایران و عدم حضور افرادی چون علی دایی و سایر مربیان در جلسه با وی، تاکید کرد: ایشان برای دیدار با مسئولان فدراسیون به ایران آمده بودند. تا جایی که می دانم برای بازدید از مرکز جهانی پزشکی هم اینجا بود. نیازی نبود که اینفانتینیو با من دیدار کند! علی دایی که بازی داشت. من هم بازی داشتم. ما کارهای مهمتری داشتیم.

وی درباره تماشاگران هم گفت: باید از هیات مدیره باشگاه تشکر کنم که این امکان را فراهم می کنند تا تماشاگران بیایند. همه زحمت می کشیم تا به هدف پیش رو برسیم.  خودتان دیدید حضور هوادار یعنی چه و چقدر به بازیکنان انگیزه داد. مهمترین مسئله در فوتبال هوادار است. تمام این کارهایی که می کنیم برای هواداران است. این صحنه زیبایی است که بازی در چنین استادیومی برگزار شود. هم من به عنوان مربی تیم و هم بازیکنان به بازی مقابل چنین تماشاگرانی افتخار می کنیم.