دفعه بعد فقط بنگر پشت توپ می ایستد و تمام!

در دیدار پرسپولیس و ذوب آهن، قرمزها صاحب یک ضربه پنالتی شدند که قرار بود بنگر آن را بزند. قبل از بازی هم مهدی طارمی گفته بود دوست دارد پنالتی بگیرد و بنگر آن را بزند. او پنالتی را گرفت ولی به جای مدافع با تجربه تیمش، کامیابی نیا زننده آن بود که اتفاقا هدر رفت.

 

پس از این بازی بنگر با حالتی انتقادی گفت که کامیابی نیا جان بچه اش را قسم داده که پنالتی را او از بگیرد و خودش بزند. خوردبین سرپرست پرسپولیس البته می گوید بنگر انتقادی از هافبک دفاعی تیمش نکرده است: «من فکر می‌کنم اینکه بنگر بعد از صحبت کمال، پنالتی را به او داده تا بزند، رفاقت‌شان را می‌رساند، مسلماً دفعه بعد بنگر پنالتی را می‌زند و ان‌شاءا... پنالتی‌اش را هم با قدرت به گل تبدیل می‌کند.»

 

او در پاسخ به این سوال که چرا برانکو پنالتی زن اول و دوم تیمش را مشخص نمی کند، توضیح می دهد: «ما نمی‌توانیم از برانکو در مورد تعیین پنالتی‌زن ایراد بگیریم چون سرمربی ما تفکرش این است که هر بازیکنی آمادگی‌اش را دارد و در شرایط خوبی قرار دارد، پنالتی را بزند. دوست دارم در این مورد و برای درستی کار برانکو برای‌تان یک مثال بزنم. دقیقاً یادم هست زمانی که بازیکن تیم ملی در رده جوانان آسیا بودیم، در فیلیپین بازی داشتیم و بازی مقابل کره‌جنوبی پنالتی به سود ما گرفته شد. در آن مقطع که رایکوف مربی تیم ملی جوانان ایران بود.

 

مرحوم غلامحسین مظلومی توپ را برداشت که پنالتی بزند اما رایکوف با اشاره تأکید کرد که علی پروین آن پنالتی را بزند، اتفاقاً علی پروین که یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی جوانان بود پشت ضربه قرار گرفت و ضربه‌اش را گل نکرد. تمام اینها را گفتم که بگویم میزان آمادگی و شرایط روحی- روانی یک بازیکن نقش مهمی در زمان زدن ضربه پنالتی دارد.»