طبق اعلام روزنامه محلی مکه، دلیل تصمیم‌گیری برای برداشتن این بیلبوردها، به این خاطر بوده که گویا از نظر مسئولان، این تبلیغ، «قداست مذهبی» شهر مکه را که یکی از زیارتگاه‌های اصلی مسلمانان است زیر سؤال برده است. گویا بعد از آنکه کمپین‌های انتقادی متفاوتی علیه این بیلبورد تبلیغاتی که در آن، تصویری از نیمار دیده می‌شود مطرح شده، مسئولان رستوران‌های زنجیره‌ای مک دونالد، این تبلیغات را از سطح شهر مکه جمع کرده چرا که به گفته مسئولان عربستانی این تبلیغ به پرستیژ مذهبی شهر مکه آسیب رسانده.

 

عثمان مالی، یکی از مسئولان شهرداری مکه، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آنها مسئولان رستوران آمریکایی مک دونالد را در جریان اتفاقات رخ داده و بازتاب طیف گسترده‌ای از انتقادات از این تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی قرار دادند و در عین حال یادآوری کرد که از ارگان‌های مرتبط خواهند خواست که در آینده با توجه به جایگاه شهر مکه و احساسات مسلمانان، مسائلی این‌چنینی را بیشتر مد نظر داشته باشند.

در این میان، نه هیچ یک از مقامات و نه هیچ یک از مدیران مک دونالد در این رابطه واکنشی نشان نداده‌اند و این در حالی است که نیمار بارها و بارها در زمین چمن، اعتقادش به دین مسیحیت را ابراز کرده و نشان داده که اعتقادات مذهبی متعصبانه‌ای دارد.