منصوریان: فوتبالی ها ثروتمند نیستند

علیرضا منصوریان پیش از بازی با استقلال پاسخ خبرنگاران را داد.

 

 

استقلال مدعی هر 2 جام است

 

برای سومین بار در سال 94 از اهالی رسانه عذرخواهی می‌کنم چون از جاده قدیم کرج به تهران آمدم و ان‌شاءالله این بار دفعه آخرم هست.ما فردا با تیم صدر جدولی استقلال بازی داریم و پارسال جوری با استقلال بازی کردیم که این تیم پشت سر ما بود. ولی امسال این تیم در دو جام مدعی است و در جام حذفی هم فینالیست.

 

احترام ویژه ای برای استقلالی ها قائلم

 

منصوریان تاکید کرد: من سال‌ها در استقلال بازی کردم و حالا هم احترام ویژه‌ای به تیم فنی استقلال دارم و امیدوارم مظلومی و هواداران استقلال اگر فردا روی نیمکت نشستم برای استادی و شاگردی به قضیه نگاه کنند و من را ببخشند.

 

روندمان بد نبوده است

 

ما در این دو سال تجربه ریاضت مالی را نداشتیم ولی به یک باره این اتفاق افتاد و فکر می‌کنم نسبت به شرایط به وجود آمده روند ما روند بدی نبوده است. این حرکت سینوس وار می‌طلبد که تمام عوامل یک مجموعه به هم وصل باشند تا یک باشگاه به روند نرمال مالی نرسد هیچ وقت نمی‌تواند در سطح اول خودنمایی کند. متاسفانه چون تجربه این شرایط مالی را نداشتیم این اتفاقات رخ داد.

 

در مورد الجیش صحبت نمی کنم

 

در خصوص این مسابقه از من نپرسید ولی از پرویز مظلومی ، علی کریمی، و هواداران پرسپولیس تشکر کنم. همچنین از مهدی رحمتی عزیز که همیشه کنار ما هست. از مهدی رحمتی کامیابی‌نیا و نورالهی که تاکنون یک بار او را از نزدیک دیدم ممنون هستم. به خصوص از مردم تشکر می‌کنم که وقتی آنها را در خیابان می‌بینم دلگرمی می‌گیرم. اگر آنها تو را دوست داشته باشند به تو دلگرمی می‌دهند و اگر دوست نداشته باشند با نگاه‌شان همه چیز را به ما نشان خواهند داد.

 

در مورد مسائل مالی صجبت نمی کنم

 

شما اجازه بدهید ما وارد حوزه کلان مجلس و این حرف‌هایی که شما می‌زنید، نشویم.

 

استقلالی ها بی پولی را تجربه کرده اند

 

اما استقلال پیش از این، این شرایط را تجربه کرده است به همین دلیل آنها تحمل بسیار خوبی دارند. می دانند که شاید پول نگیرند اما با دیدن مردم انرژی می گیرند. نمی خواهم زیاد وارد مقوله مسائل مالی شوم. فکر می کنم ما توانایی گرفتن اسپانسر را نداریم. ما سالیان سال است که از سیستم دولتی استفاده کردیم و مشکلات مالی توسط دولتی ها حل می شود. شما اگر در خیابان عباس بوعذار را ببینید نمی شناسید ولی می توانید پیش بینی کنید از این بازیکن چیزی شبیه کاپیتان تیم ملی در می آید.

 

 2500 پرونده مالی داریم

 

وقتی شما را می بینم داغ دلم تازه می شود. ما باید ردیف بودجه داشته باشیم. اگر 20 میلیون در بوندس لیگا نداشته باشید سقوط می کنید. اگر به دفتر رئیس کمیته انضباطی بروید 2500 پرونده مالی وجود دارد. ولی همان تیم ها سال بعد بازی می کنند. از تاج خواهش کردم سال 95 اجازه ندهد تیم های بدهکار در مسابقات لیگ شرکت کنند. باید چکشی برخورد کرد.  در لیگ های معتبر اسپانیا و فرانسه این گونه نیست و همه چیز حرفه ای پیش می رود. دیروز در بازی پرسپولیس 70 هزار نفر آمده بودند. پرسپولیس و استقلال روی هم 70 میلیون هوادار دارند و نباید طوری اوضاع پیش رود که فوتبال تعطیل شود.

 

فوتبالی ها ثروتمند نیستند

 

من یک پیشنهاد دارم. یک سال ورزشگاه های داخل کشور رایگان شود. مطمئن باشید از شهرهای دیگر برای دیدن مسابقه خواهند آمد. علاقه مندان به فوتبال قشر ثروتمند نیستند. استادیوم آمدن خرج دارد. بحث بلیت است، خورد و خوراک را فراموش نکنید.

 

همه کی روش را نقد می کنند

 

بحث حمایت از کی روش اینجا مطرح نیست. من اجازه می دهم که مربیان درباره ام نقد کنند ولی خودم این کار را نمی کنم. من مربیگری ام را مدیون کی روش هستم. او وقت ویژه برای من گذاشت و معلم من بود. کی روش مثل برادرم می ماند. نه اینکه صرفا همیشه از او حمایت کنم. گاهی اوقات به صورت تلفنی و حضوری صحبت هایی را با من مطرح کرده است. در یک سال گذشته همه او را نقد کرده اند. چه در جایگاه یک مربی و چه در جایگاه های دیگر. ما هزینه بالایی را برای کی روش هزینه می کنیم. اگر 6،7 میلیون دلار برای او خرج کرده ایم او ما را به جام جهانی برد.

 

به کی روش نگاه ملی داشته باشید

 

بیاییم به کی روش نگاه ملی داشته باشیم و نگوییم او از بیرون آمده است. من اگر به کشوری بروم پرچم آن کشور را دور کمرم نمی بندم. پرچم خودم را جانماز خودم می گذارم اما کی روش حاضر می شود حتی اگر ظاهرسازی هم باشد پرچم ایران را به دور کمرش ببندد. او برای ما احترام قائل شده است. چرا برای امارات این کار را نکرد. فکر می کنم کی روش را زیادی زدیم. چرا من سرمربی رئال مادرید و تیم ملی پرتغال نشدم. او جزو 12 مربی بزرگ جهان است. او برنامه ریز فرگوسن بوده است. اما عده ای او را از چپ و راست می زنند. من سیاست صحبت کردن برخی ها را می شناسم.

 

اینفانتینو به خاطر کی روش به ایران آمد

 

یکی از دلایل آمدن اینفانتینو خود آقای کی روش بود. من برنامه ای را آماده کرده بودم که اگر ما را دعوت کنند این برنامه را به ایشان تحویل می دادم. احتمال اینکه اینفتانیتنو رئیس فیفا شود زیاد است و می توانستیم از او کمک بلاعوض بگیریم.  چون اینها قبل از رئیس شدن همه کار می کنند. هفت استان را انتخاب کرده بودم که مهمان ما باشند. تا آنجا که من می دانم به علی دایی گفته اند. وقتی دایی سه ساعت قبل دعوت می شود دیگر ما هیچ چیز نگوییم بهتر است.