یروز قربانی در گفت و گو با کاپ، درباره مسابقات لیگ برتر طی هفته های اخیر اظهار داشت: در طول سه هفته ای که از شروع دوباره مسابقات لیگ سپری می شود تیم پرسپولیس نشان داده که به مراتب بهتر از همه تیم های لیگ بازی می کند. یک فوتبال زیبا و تمام عیار که بیننده از تماشای آن لذت می برد. من که همه می دانند استقلالی هستم به جرأت می توانم بگویم که پرسپولیس حتی فراتر از سطح فوتبال آسیا بازی می کند.

وی افزود: زمانی که بازی این تیم برابر فولاد را می دیدم افسوس می خوردم که چرا این تیم امروز در لیگ قهرمانان آسیا نیست تا با رقبای آسیایی مصاف بدهد! حتم دارم این تیم در لیگ قهرمانان آسیا می توانست نماینده ای شایسته برای فوتبال مان باشد. این تیم در همه خطوط یکنواخت و هجومی کار می کند. محسن مسلمان پس از یک دوره افت در سالهای اخیر ان روزها با کامیابی نیا زوج فوق العاده ای را تشکیل داده اند و در کنار آنها نوراللهی، احمدزاده و همه در حال ارائه یک فوتبال زیبا هستند که می توان آن را هم سطح فوتبال اروپا دانست.

پیشکسوت تیم استقلال در این باره که نقش برانکو در این زمینه چه اندازه است گفت: صددرصد برانکو در این کار نقش اصلی را بازی می کند. این بازیکنان همان هایی هستند که فصل قبل در همین پرسپولیس یا تیم های دیگر بودند ولی امروزه فوتبال ابتدا بازی مربیان است بعد بازیکنان. فوتبال مانند شطرنج شده و اگر تاکتیک ها را ندانی و نحوه استفاده از آنها را بلد نباشی به سرنوشت تیم هایی دچار می شوی که امروز در لیگ ما کم نیستند.

قربانی ادامه داد: امروز در لیگ ما حضور مربیان جوانی مانند ویسی، گل محمدی، منصوریان و امثال این ها باعث شده تا اندازه ای لیگ پویاتر شود. دوران بروید جلو سانتر کنید گل بزنید تمام شده است. الان استقلال که در نیم فصل اول تاکتیکش تا اندازه ای برای رقبایش ناشناخته بود دیگر نمی تواند از همان روش تکراری برای گلزنی استفاده کند و خلاقیت بازیکن هم همیشه راهگشا نیست.

وی با انتقاد از اینکه کی روش حرف از استعفا می زند خاطر نشان کرد: به جای اینکه از وجود چنین مربی با دانشی استفاده کنیم و فدراسیون او را مجبور کند ماهی یک جلسه با مربیان لیگ برتری داشته باشد و دانشش را به ما هم منتقل کند اینقدر آزارش می دهیم که حرف از استعفا می زند.

مدافع اسبق تیم ملی گفت: جایی در کتابی می خواندم که کی روش از تئوریسین های فوتبال و پایه گذار سیستم 1-3-2-4 است و برایم جالب بود که این مربی را در داخل ایران داریم ولی او را وادار می کنیم تا از ایران برود! کلا ما همیشه دوست نداریم از دانش دیگران استفاده کنیم در حالی که باید این کار را کرد. مربی باید به روز باشد. برانکو در این چند سال که در ایران نبود با الان چه اندازه تفاوت کرده است؟ همه او را به عنوان یک مربی با احتیاط می شناختیم ولی الان او یک تفکر دیگر دارد و نشان می دهد که او هم به روز شده است.

قربانی تأکید کرد: فوتبال امروز ایران به این قبیل مربیان نیاز دارد و باید با تزریق تفکر تازه به فوتبال مان کاری کنیم که به جای یک پرسپولیس همه تیم های مان با این شرایط در لیگ حضور داشته باشند و در نهایت سطح فوتبال مان در آسیا بالا برود. ما نیروی انسانی اش را داریم و این را با دیدن تیمی مانند استقلال خوزستان به وضوح می توان دریافت که با یک عده جوان گمنام فوتبال زیبایی را به نمایش گذاشته است ولی مربی که بتواند از این نیروها استفاده درست انجام بدهد کم داریم.