استقلال دیروز به نفت تهران باخت و ضمن از دست دادن صدر جدول رقیب سنتی خودش، پرسپولیس را در همسایگی و دو امتیازی اش دید. اتفاقی که شاید ابتدای فصل و بعد از نتایجی که این دو تیم کسب کردند هیچکس تصورش را نمی کرد. 

اما جالب است بدانید در چند سال اخیر این برای دومین بار است که آبی پوشان پایتخت در خواب برتری شان مقابل رقیب سنتی فرو می روند و بعد از مدتی آنها را در نزدیکی خود و حتی بالاتر از خود می بینند. 

برمی گردیم به فصل 85، 86. به کنفرانس مطبوعاتی بعد از دربی بازی ای که شاگردان صمد مرفاوی مقابل مردان مصطفی دنیزلی به تساوی یک-یک رسیدند و سرمربی استقلال از فاصله 12امتیازی دو تیم صحبت کرد و گفت بهتر است پرسپولیسی ها چاره ای به فاصله زیاد بین ما و خودشان بکنند. دیری نگذشت که در پایان فصل و در هفته آخر پرسپولیس از استقلال جلو زد و با دو امتیاز بیشتر لیگ را به اتمام رساند. 

حالا در لیگ پانزدهم این اتفاق به نوع دیگری در حال رقم خوردن است و نفت تهران در این بین نقش اساسی بازی می کند. بعد از هفته ششم بود که فاصله استقلال و پرسپولیس به بیشترین حد ممکن خود در این فصل رسید جایی که استقلال بعداز برد مقابل نفت 15امتیازی شد و پرسپولیس با قبول شکست مقابل سایپا چهار امتیازی ماند. فاصله دو تیم 11 امتیاز بود اما چرخش روزگار پس از حدود 5 ماه ورق را برگردانده است. استقلال این بار به نفت باخت و پرسپولیس حریفش را شکست داد و 34امتیازی شد. در دو امتیازی استقلال قرار گرفت.

باید ببینیم در پایان پرویز مظلومی به سرنوشت صمد مرفاوی دچار می شود و برانکو راه مصطفی دنیزلی را در پیش می گیرد یا اتفاق دیگری رخ خواهد داد. زمان مشخص  کننده همه چیز خواهد بود فقط 10 هفته صبر کنید...