تساوی تیم فوتبال تراکتورسازی در اهواز برابر استقلال خوزستان کادر فنی این تیم را امیدوار کرد. آنها که طی هفته هیا اخیر فشارهایی را از سوی مخالفان خود تحمل کرده بودند پس از تساوی در این دیدار به آرامش نسبی رسیدند. هرچند بسیاری بر این نظرند که اگر تراکتورسازی خودش را به بالای جدول نرساند هجمه ها علیه امیر قلعه نویی ادامه خواهد داشت.

سرمربی تیم تبریزی در گفت و گویی  شرکت کرده که متن آن را در زیر می خوانید.

ابتدا درباره بازی تیم تان برابر استقلال خوزستان صحبت کنید.

خدا وکیلی تیم ما در بازی های قبلی و حتی مقابل راه آهن و پدیده هم خیلی خوب بود. ما آمار این بازی را درآورده ایم که اگر بخواهیم در اختیار شما می گذارم. تیم ما در بازی با استقلال خوزستان یکی از بازی های خوب خود را به اجرا گذاشت و مستحق پیروزی بودیم. البته باز هم من باید به یک نکته اشاره کنم. مشکل ما در تعطیلات نیم فصل این بود که سه بازی تدارکاتی مان لغو شد که اگر ما آن سه بازی را انجام داده بودیم نمایش خوب اخیرمان برابر استقلال خوزستان از بازی با راه آهن شروع شده بود. آنهایی که مانع اردوی ترکیه ما شدند در واقع سنگین ترین ضربه را به تیم ما زدند.

*با توجه به تساوی اخیر چقدر امیدوارید هجمه انتقادات از روی دوش تان برداشته شود؟

ببینید یکسری مشکلات در اینجا است که بنده به آنها واقفم و سعی میکنم آنها را مدیریت کنم. عده ای تراکتورسازی را برای منافع خودشان می خواهند. من از شما می خواهم مصاحبه آخر تونی اولیویرا را قبل از ترک تبریز بخوانید. بنده امروز به صحبت های تونی رسیده ام و حواسم جمع است و سعی می کنم یکسری مسائل را مدیریت کنم.

*منظورتان را واضح تر بیان کنید.

از شما خواهش می کنم بروید و مصاحبه تونی را بخوانید. همان مصاحبه ای که در آن گفته بود عده ای با بازیکنانم تماس می گیرند.

*شما معتقدید قبل از بازی ها برخی روی ذهن بازیکنان شما کار می کنند؟

اجازه بدهید فعلا بحث را باز نکنم. اما فقط باید حواسمان به اطراف جمع باشد و بحث را مدیریت کنیم. البته مدیران باشگاه به خوبی در جریان مسائل هستند و می دانند چه تحرکاتی اطراف تیم انجام می شود.

*درباره داوری بازی اخیرتان که انتقادات شدید به آن داشتید صحبت کنید.

ابتدا باید خدمت شما بگویم که مشکلات داوری از دید بنده عمدی نبوده و اگر هم اشتباهی صورت گرفته سهوی بوده است. داوران ما انسان های پاک و شریف اند اما تیم ما در بازی های اخیر 5 امتیاز از داوری ضربه خورد. در همین بازی با استقلال خوزستان داور توپی را که بیرون 18 قدم بود داخل 18 قدم برد و پنالتی گرفت. شما در نظر بگیرید بازی در اهواز، جلوی تیم صدرنشین و چنین اشتباهی. بعد از آن اشتباه تیم آنها به شرایط خوبش برگشت. ما در بازی های قبلی هم به خاطر اشتباهات داوری ضربه هایی را خوردیم.

*با توجه به دیدار اخیرتان با استقلال خوزستان تیم عبدالله ویسی را مستحق صدرنشینی می دانید؟

صد در صد. آنها تیم خوب و با برنامه ای هستند و بازی مقابل آنها برای تمام تیم های لیگ دشوار است. جا دارد به آقای ویسی هم تبریک بگویم.

*پیش از این گفته بودید که تراکتورسازی به ایده آل شما نزدیک نشده است. آیا در بازی با استقلال خوزستان تیم موردنظرتان را دیدید؟

خط هافبک و خط دفاع ما خوب بازی می کند. ولی تیم ما با دو موضوع رو به رو است. هم کم شانس هستیم و هم بدشانس. کم شانس از این نظر که موقعیت هایمان را خراب می کنیم و بدشانس از این حیث که توپ های بیست درصدی رقبا به گل تبدیل می شود. با این تفاسیر من از تیمم راضی ام و با توجه به نمایش اخیر صد در صد به تراکتورسازی امیدوار شدم.

*درباره عملکرد دروازه بانتان هم صحبت کنید.

من قبول ندارم که اخباری افت کرده است. بالاخره این دروازه بان از یک فضایی به فضای دیگر وارد شده و ممکن است کمی زمان ببرد تا با شرایط تطبیق پیدا کند. با این حال هم از نظر اخلاقی و هم از نظر فنی یکی از بهترین دروازه بان های تاریخ فوتبال ماست و مطمئنم آینده دروازه بانی فوتبال ایران به او تعلق دارد.

*صحبت های شما درباره حمایت رئیس جمهور از تراکتورسازی پس از بای جنجالی سال قبل این تیم با نفت تهران سبب شده تا برداشت های متفاوتی از این گفته ها شود. لطفا این موضوع را واضح تر مطرح کنید.

موضوع پیچیده ای نیست. من گفتم وقتی آقای رئیس جمهور سال گذشته بعد از بازی تراکتورسازی و نفت فرمودند تراکتور فقط مال آذربایجان نیست و به کل ایران تعلق دارد عده ای به تکاپو افتادند که به این تیم ضربه بزنند. خواستیم اردو برویم نگذاشتند. البته برای من مهم نیست دیگران چه فکری می کنند اما اعتقاد دارم برخی جاها از این تیم مردمی خوب حمایت نشده است. منظور من هم فقط به داوری های لیگ نیست چون داوری ها یک هفته ممکن است به نفع یک تیم باشد و هفته دیگر به نفع تیم دیگر.

*اخیرا کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی در مصاحبه ای نام شما را آورده است و اعلام کرده چرا قلعه نویی به تعطیلی لیگ زمان بازی های تیم امید انتقاد نکرد. نظر شما چیست؟

آقای کی روش حرفی زده که ابتدا باید تاریخ را به ایشان یادآوری کنم. بهتر است ایشان یادش بیاید وقتی تیم ملی به لبنان باخت اولین نفر چه کسی از وی حمایت کرد. بنده همان روزها از سرمربی تیم ملی حمایت کردم و ایشان آدم هایش را فرستاد سر زمین ما و از من تشکر کردند. بنده نوع رفتارم و بحث اخلاقی که باید نسبت به همکار خودم در نظر بگیرم را بلدم. حالا شاید ایشان بلد نباشند. مطلب دوم به تعطیلی های لیگ بر می گردد. ایشان باید بداند تعطیلی لیگ به خاطر تیم امید در شرایطی بود که تیم ما در مرحله نهایی المپیک بود. البته ایشان چون زیاد در ایران حضور ندارد شاید این مسائل را نداند. ضمنا لیگ به خاطر حساس ترین بازی های تیم امید تعطیل شد نه به خاطر بازی با گوام و ترکمنستان. این را هم باید بگویم سازمان لیگ با برنامه ریزی خوبی که انجام داد تعطیلات مسابقات را در نیم فصل انداخت و این بهترین نوع برنامه ریزی بود. حالا ممکن است از نظر کی روش این موضوعات مهم نباشد. ولی بنده می دانم که چه زمانی حمایت کنم و چه زمانی انتقاد کنم. باز هم به ایشان می گویم یادش باشد بعد از بازی با لبنان امیر قلعه نویی از او حمایت کرد. هرچند شاید ایشان نیازی به حمایت ما نداشته باشند.