لقب‌های جدید نکونام در لیگ قطر
جواد نکونام، کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران تصمیم گرفت که بعد از یک نیم فصل حضور در سایپا لیگ ستارگان قطر را به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب کند. او با وجود اعتراض های زیادی که هواداران العربی به حضور این بازیکن ایرانی در تیم خود داشتند تصمیم گرفت که این تیم قطری را انتخاب کند.

هواداران العربی به حضور نکونام در تیم محبوب خود معترض بودند چرا که براین باور بودند این بازیکن سال های پایانی فوتبال خود را پشت سر می گذارد و بهتر است که سران این باشگاه قطری بازیکنی با کیفیت تر را جذب کنند، اما نکونام جواب اعتماد جیان فرانکو زولا، سرمربی العربی را به خوبی داد و از بهترین بازیکنان لیگ ستارگان قطر در نیمه فصل دوم بوده است.

این بازیکن ایرانی تا الان سه بار برای العربی به میدان رفته که در هر سه بازی جزو بهترین بازیکنان بوده است و با بازی‌های درخشانی که به نمایش گذاشته باعث شده تا العربی از 9 بازی خود هفت امتیاز به دست آورد. این درحالی است که العربی قبل از حضور نکونام نتایج بسیار بدی به دست آورد و سرمربی این تیم تا آستانه اخراج هم پیش رفت.

روزنامه الرای قطر به ستایش نکونام پرداخت و از او به عنوان سوپر استار لیگ ستارگان قطر یاد کرد و درباره این بازیکن ایرانی نوشت: نکونام سومین بازی خود در لیگ ستارگان قطر را با پیراهن العربی تجربه کرد. او در دو دیدار نخست درخشید و بازی های بسیار خوبی را به نمایش گذاشت. این بازیکن ایرانی در دیدار سوم برابر لخویا هم بسیار خوب ظاهر شد. او نبض بازی در میانه میدان را به دست گرفت و باعث شد تا العربی سه امتیاز حساس این دیدار را هم به دست آورد.

در ادامه گزارش این روزنامه قطری آمده است: نکونام همچون یک استاد در میانه میدان است. او به خوبی می داند که چه زمانی پاس بدهد و چه زمانی توپ را حفظ کند و یا در کارهای دفاعی شرکت کند. او خرید بسیار خوبی برای العربی بوده و با بازی خوبی که به نمایش گذاشت زمینه ساز پیروزی ارزشمند العربی برابر لخویا بود.

پیش از این هم نائب رئیس باشگاه العربی به ستایش از نکونام پرداخت و از او به عنوان "دماسنج تیم" خود یاد کرد. اشکان دژآگه، دیگر بازیکن ایرانی العربی است که او هم از بهترین بازیکنان این تیم در فصل جاری لیگ ستارگان قطر بوده است تا جایی که غیبت او در چند بازی باعث شد تا العربی امتیاز از دست دهد و نتواند پیروز از میدان خارج شود.

روزنامه الرای قطر همچنین جیان فرانکو زولا، سرمربی العربی را به عنوان بهترین مربی هفته هجدهم انتخاب کرد چرا که تیم او توانست برابر لخویا به پیروزی ارزشمندی دست پیدا کند و سه امتیاز شیرین را به دست آورد. العربی با این سه امتیازی که به دست آورد به رده پنجم جدول رده بندی صعود کرد و این شانس را دارد که سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد.