طاهری: با بازیکن خاطی اول باشگاه برخورد می‌کند

علی‌اکبر طاهری در گفت‌وگوی تلفنی با رادیو ورزش در خصوص واگذاری ورزشگاه شهید کاظمی به باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: من وقتی برای بار دور دوم در باشگاه پرسپولیس مشغول به کار شدم خلاءهایی در این باشگاه دیدم که در پی پر کردن این خلاءها بودم.

وی در ادامه افزود: بحث استعدادیابی و پرورش استعدادها، نتایج نامناسب تیم بزرگسالان دو مسئله خیلی مهمی بود که ما برای پر کردن خلاء در این فرآیند نیاز به سخت‌افزارها و نرم‌افزارهایی داشتیم. با در اختیار گذاشتن ورزشگاه شهید کاظمی بخش دیگری از مشکلات سخت‌افزاری ما برای آموزش و پرورش استعدادها حل شد و از آن طرف نیز برای تیم‌ بزرگسالان نرم‌افزارهایی فراهم کردیم.

طاهری با بیان اینکه دغدغه اصلی او و همکارانش تفکر باشگاه‌مدارانه بوده است، یادآور شد: در پنج ماه اخیر کارهایی در باشگاه برای در اختیار گرفتن شهید کاظمی انجام شد و نامه‌هایی به شهرداری زدیم که جا دارد در اینجا تشکری از قالیباف شهردار تهران داشته باشیم. الحمدلله روز گذشته (دوشنبه) در نهایت بحث واگذاری ورزشگاه شهید کاظمی انجام شد.

سرپرست باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: برای اینکه نگاه باشگاه‌مدارانه داشته باشیم یک شبه نمی‌شود مشکلات را حل کرد. ما روی مسئله ارتباط بازیکنان با هواداران باید بیشتر کار کنیم تا این مسئله برای باشگاه فرهنگ شود که قطعاً برای فرهنگ‌سازی نیاز به زمان داریم.

طاهری افزود: ما از طریق سامانه پیامکی خود به هواداران خود پیام دادیم که آنها سرمایه اصلی باشگاه پرسپولیس هستند و حضورشان در ورزشگاه بسیار ضروری است و در تلاش هستیم این حضور آنها تداوم داشته باشد، ضمن اینکه برای درآمدزایی از اوایل فصل با جذب اسپانسر استارت زدیم و در حال حاضر به دنبال این هستیم که از راه‌های دیگر نیز درآمدزایی داشته باشد و به حداقل استانداردها برسیم. ما خوشبختانه در یک مسیر خیلی خوب قرار گرفتیم تا تفکر باشگاه‌مدارانه خود راادامه دهیم.

وی درباره حضور منظم بازیکنان پرسپولیس در مراسم واگذاری ورزشگاه شهید کاظمی و برخورد خوب بازیکنان با هواداران در حالی که بازیکنان استقلال در این مراسم اصلا حضور پیدا نکردند، خاطرنشان کرد: ما در جلسات مختلفی که با بازیکنان و اعضای کادر فنی برگزار می‌کنیم بارها این نکته را به آنها متذکر می‌شویم که هواداران بزرگترین سرمایه باشگاه هستند. باور کنید بزرگ‌ترین و بهترین لحظات زندگی من زمانی است که شادی را در چهره هواداران خصوصا در مواقعی که تیم می‌برد می‌بینم. ناراحتی‌‌ام نیز زمانی است که دلخوری را در چهره هواداران ما در مواقع عدم نتیجه‌گیری تیم می‌بینم. در کل فلسفه باشگاهداری همین است که ما هواداران را سرمایه اصلی باشگاه خود بدانیم. 

سرپرست باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه برای باشگاه پرسپولیس آئین‌نامه انضباطی تنظیم کرده است، تصریح کرد: یکی از اقداماتی که ما در باشگاه انجام دادیم و البته که من چون کمتر مصاحبه می‌کنم این موضوع خیلی کم در رسانه‌ها مطرح شده است بحث تنظیم آئین‌نامه انضباطی برای باشگاه است ما به همراه آقایان جعفر کاشانی و ظفرقندی آئین‌نامه انضباطی برای باشگاه تنظیم کردیم که در هیئت مدیره تنظیم شد حتی یک نسخه از آن را به کمیته انضباطی باشگاه ارائه دادیم.

طاهری در این باره اضافه کرد: بارها تاکید کرده‌ایم که قانون برای ما در اولویت قرار دارد و بسیار قابل احترام است. در قضیه پرونده سوشا مکانی هم بارها به این نکته تاکید کردیم که ما تابع قانون هستیم اگر هر کس در مجموعه ما تخلف کند قطعا اول باشگاه با او برخورد می‌کند. همه اقدامات را انجام می‌دهیم تا نظم و انضباط در باشگاه حاکم شود امیدوارم در آیند شرایط به گونه‌ای پیش رود که همه مسائل باشگاه به خوبی پیش برود.