با مدافع اسبق پرسپولیس، استقلال و تیم ملی گفت‌وگویی انجام دادیم که می‌خوانید.

 

از انتخاب رفیقت در برنامه 90 خوشحال شدی؟

هنوز هم خوشحالم، موفقیت تمام رفقایم باعث افتخارم است. هرچند عقیده دارم عادل دوست نداشت خداداد انتخاب شود ولی اراده مردم مانع تحقق خواسته‌اش شد.

چرا؟ مگر برای او فرقی هم می‌کند؟

من برای عادل احترام قائل هستم ولی مطمئن باشید برنامه 90 هم مثل فوتبال اشتباه دارد اما خودش را بزرگ و متولی فوتبال ایران می‌داند و می‌گوید فوتبال باید همان‌طور باشد و اداره شود که خواست ماست! خداداد همیشه صریح صحبت می‌کند. چند مرتبه هم به موضع‌گیری‌های عجیب 90 انتقاد کرده و طبیعتاً فردوسی‌پور از او خوشش نمی‌آید و در جریان برنامه دوشنبه‌شب هم راحت می‌شد فهمید مجری برنامه تمایل داشت یک گزینه دیگر انتخاب شود. اصلاً جای خداداد در این پست نبود ولی باز هم رأی آورد.

بالاخره خداداد زوج علی دایی در خط حمله به شمار می‌رفت.

بهترین جا برای عزیزی پشت 2 فوروارد بود. من بارها مقابل یا در کنار خداداد بازی کرده‌ام. او چون پشت سرش چشم داشت پشت فورواردها معجزه می‌کرد. همین الان در این سن و سال که گاهی در سالن بازی می‌کنیم، به وضوح پیداست در فوتبال یک نابغه است.

به خودش تبریک گفتی؟

بله، تماس گرفتم و گفتم سلام آقای سایه که خداداد هم گفت بگو ... خلاصه برای ما در عالم رفاقت سوژه خوبی شد کمی سر به سر او بگذاریم. باور کنید امثال عابدزاده، باقری، کریمی، خداداد و علی دایی در فوتبال ایران تکرار نمی‌شوند و باید قدر آنها را دانست نه اینکه از هر فرصتی برای تخریب این افراد استفاده شود.

از استعفای کروش خبر داری؟

شنیده‌ام اما نمی‌دانم این برای چندمین بار است که کروش برای نشان دادن اعتراضش به اوضاع نابسامان فوتبال ایران استعفا می‌دهد. او نمی‌داند فوتبال ما نمی‌خواهد عوض شود. مدیران ما نمی‌توانند تفکرشان را عوض کنند بلکه شرایط فوتبال هم تغییر کند و هرچه جلوتر می‌رویم، اوضاع بدتر هم می‌شود. شما فکر می‌کنید کفاشیان حاضر است صندلی و میزش را در فدراسیون بی‌خیال شود؟ کروش هم 2 راه دارد؛ یا برود یا اینقدر خودش را اذیت نکند و همه می‌دانیم استعفایش نمایشی است برای نشان دادن اعتراضش به اوضاع فدراسیون و امکانات در نظر گرفته شده برای تیم ملی.