کفاشیان: استعفای کی‌روش با هماهنگی بود

علی کفاشیان پیرامون برنامه‌شان برای تیم ملی امید، لیگ برتر و ادامه کار با کارلوس کی‌روش توضیحاتی ارائه کرد.

 

المپیک اهمیتی ندارد

 

سرمایه‌گذاری بیشتر کشورها در رده‌های نوجوانان، جوانان، المپیک و ... برای داشتن تیم ملی خوب و باشگاه‌های قوی است و به همین دلیل پایه‌سازی می‌کنند. المپیک برای کشورهای صاحب نام فوتبال اصلا مهم نیست. در حال حاضر نیز به جایی رسیده که می‌خواهند فوتبال را از المپیک حذف کرده و فوتسال را جایگزین آن کنند چون فوتبال اهمیت زیادی برایشان ندارد. اینکه بازیکنان چنین رده سنی قوی باشند خیلی خوب است ولی آنقدر حائز اهمیت نیست.

 

باشگاه‌ها در مضیقه هستند

 

خوشبختانه لیگ خوبی داریم و اخیرا نیز تماشاگران زیادی برای بازی‌ها می‌آیند که این اتفاق مثبتی است. از سوی دیگر بازی‌ها به صورت منظم برگزار می‌شود و حتی سعی داریم سال‌های آینده بازی‌ها به شکل بهتری صورت گیرد طوری که بیش از 95 درصد بازی‌ها در روزهای پنجشنبه و جمعه انجام شود و تسهیلاتی برای حضور تماشاگران به وجود آید. در حال حاضر باشگاه‌ها برای درآمد کمشان کمی در مضیقه هستند و مشکلاتی دارند که ان‎شاءالله این مسائل نیز برطرف می‌شود.

 

به رفتن کی‌روش فکر نمی‌کنیم

 

همواره مربیانی که سابقه کار در تیم‌های ملی داشته باشند و تیم را به جام‌جهانی ببرند مربیان خوبی قلمداد می‌شوند. برانکو مربی خوبی می‌باشد و در ایران عملکرد خوبی داشته است. او و همه مربیان می‌توانند جزو گزینه‌ها باشند ولی ما فعلا به رفتن کی‌روش فکر نمی‌کنیم و او هنوز سرمربی تیم ملی است. 4 سال دیگر شاید ما هم نباشیم و اینکه فوتبالمان به چه شکل و شرایطی باشد مشخص نیست.

 

کی‌روش با ما هماهنگ است

 

آقای کی‌روش می‌گوید اگر می‌خواهم بمانم باید شرایط مهیا باشد و زمین، امکانات و بودجه لازم فراهم شود تا بتوانم کار کنم چون در مقابل رقبایی مثل ژاپن، کره و کشورهای عربی که پول‌های کلان خرج می‌کنند راه سختی برای رفتن به جام جهانی داریم. بالاخره باید امکانات لازم را برای او فراهم کنیم تا تیم ایران بتواند به جام‌جهانی برود. آقای کی‌روش این استعفاء را داد ولی با ما هماهنگی کامل دارد.

 

داستان استعفای کی‌روش

 

کی‌روش گفت من این استعفا را دادم تا بعد از انتخابات فدراسیون فوتبال دست، رئیس فدراسیون برای انتخاب سرمربی باز باشد. علی‌رغم اینکه قرارداد ما با کی‌روش 4 ساله است و تا مسابقات جام‌جهانی 2018 می تواند باشد اما این تصمیم را گرفته است. بالاخره مربی مورد احترام و قابل قبولی است که توانسته جوانان زیادی را معرفی کند. ما نیز رضایت کامل را از او داریم ولی باید بتوانیم امکانات لازم را برای او فراهم کنیم.

 

کی‌روش محبوب و کار بلد است

 

در سه سال و نیم حضور آقای کی‌روش در فوتبال ایران ما از نظر رنکینگ فیفا در رده اول جای داریم. او از نظر برنامه و کار خوب است و از محبوبیت بالایی در بین مردم برخوردار می‌باشد.

 

حضورم به فوتبال لطمه بزند باید بروم

 

معلوم نیست من در فدراسیون باشم یا خیر. بستگی به انتخابات و ماندن من دارد اگر دولت از فوتبال حمایت کند، بودجه لازم را در اختیار ما قرار دهند، حضور من لطمه‌ای به فوتبال نزند و بخواهند در انتخابات حاضر باشم باید بیایم ولی اگر بگویند ماندن من به فوتبال ضربه می زند، باید بروم.

 

فعلا با کی‌روش کار داریم

 

اگر کی‌روش بخواهد برود کار ما سخت می شود چون اگر بخواهیم فردی مثل کی‌روش بیاوریم باید در همان سطح باشد تا بتواند کارها را به درستی و خوبی انجام بدهد. فعلا به گزینه جانشینی کی‌روش فکر نمی‌کنیم. فعلا با کی‌روش کار داریم و او هنوز هست. اگر یک زمانی بخواهد برود، باید روی این مساله فکر کنیم و هنوز راجع به آن فکر نکردیم چون تا کی‌روش هست درست نیست به مربی دیگری فکر کنیم. هر مربی بخواهد بیاید فقط یک سال طول می‌کشد تیم را بشناسد ولی حالا کی‌روش تمام زیروبم فوتبال ایران را می داند پس عاقلانه است کی‌روش بماند و از تجربه او استفاده کنیم. باید امکانات بدهیم تا کار را با کی‌روش پیش ببریم و نمی‌شود مربی دیگری بیاوریم.