حمید استیلی در مورد علت استعفایش از ملوان گفت: دوست نداشتم که با حضور من دو دستگی بین هواداران ملوان ایجاد شود و این مسئله به تیم ضربه بزند، من تمام تلاشم را برای موفقیت ملوان کردم اما در نتیجه‌گیری آنطور که می‌خواستم موفق نشدیم که علت اصلی آن هم اشتباهات داوری بود. از این 9 مسابقه که ما در آن پیروز نشدیم، شاید بتوان گفت در 8 بازی از اشتباهات داوری لطمه خوردیم. برخی از این اشتباهات داوری را هم کارشناسان داوری برنامه 90 هم تأیید کردند.

وی ادامه داد: نمی‌گویم این اشتباهات داوری به عمد بوده است، اما به تیم ملوان و نتایج آن ضربه بزرگی زد.

وی تصریح کرد: من می‌خواستم با استعفایم باعث یکدلی هواداران ملوان شوم تا تیم ضربه نخورد. دوست نداشتم هواداران در ورزشگاه علیه اعضای هیأت مدیره یا کادر فنی شعاری سر بدهند یا به بازیکنان بی‌حرمتی کنند. هیأت مدیره ملوان به من لطف داشت و حتی دنیامالی از من خواسته بود که برای فصل بعد هم در این باشگاه بمانم، اما من به خاطر ملوان و برای اینکه این تیم ضربه نخورد استعفا کردم. نتایج دلخواهم نبود، هواداران هم دو دسته شده بودند، با همه این وجود، حتی هوادارانی که به مادرم بی‌حرمتی کردند و از آنها شکایت کردم رضایت دادم. امیدوارم ملوان روز جمعه راه‌آهن را شکست بدهد و عیدی خوبی به من بدهد.

وی در مورد اینکه هنوز در انزلی است، گفت: بله، من هنوز در شمال هستم و تسویه‌حساب را از باشگاه گرفتم، می‌توانم آن را دراختیار خبرگزاری فارس بگذارم تا آن را منتشر کند تا هواداران ملوان ببینند از قرارداد 800 میلیون تومانی‌ام از باشگاه ملوان، حتی یک ریال هم دریافت نکردم، حتی از جیب شخصی‌ام برای باشگاه ملوان هزینه کردم. این قرارداد و هزینه‌هایی هم که کردم، هدیه‌ای از طرف من به مردم انزلی باشد.

وی در مورد اینکه او کسی را به باشگاه ملوان برای سرمربیگری پیشنهاد داده یا نه، گفت: من هیچ مربی را به باشگاه ملوان پیشنهاد ندادم، اما به باشگاه و همچنین قدیر بحری گفتم هر کمکی از دستم بربیاید برای آنها انجام می‌دهم تا تیم موفق شود.

استیلی در مورد اینکه برخی رفتارها در انزلی با او کم‌لطفی بود، گفت:‌ به هر حال از روزی که من به اینجا آمدم جبهه‌گیری‌هایی وجود داشت، اما من به ملوان آمدم و به این تیم کمک کردم. دوستی من با احمد دنیامالی رئیس هیأت مدیره ملوان هم بیش از گذشته شده است و رابطه ما محکم‌تر است من دوست نداشتم به خاطر من به دنیامالی حرفی بزنند، به خاطر همین استعفا کردم. من با اینکه مربی بومی هم نبودم، اما یک ریال هم از ملوان نگرفتم، این باشگاه شایستگی‌های بهترین‌ها را دارد و استعدادهای زیادی وجود دارد و بازیکنان جوان میدان دادند که می‌توانند آینده خوبی را رقم بزنند. در راه‌آهن هم که بودند جوانان خوبی پرورش دادیم. اکنون علیپور و رضائیان در پرسپولیس، بهنام برزای در استقلال، برادران محمدی همگی از نظر فنی و اخلاقی جزو بهترین‌ها هستند. در ملوان هم همین جوانان را هم پرورش دادند.

وی در مورد برنامه آینده کاریش گفت: به دنبال راه‌اندازی یک آکادمی بزرگ فوتبال هستم تا بتوانیم بازیکنان مستعدی را کشف و پرورش دهیم. استعدادهای زیادی در فوتبال ایران وجود دارد. راه‌اندازی این آکادمی هزینه زیادی دارد.

وی در مورد اینکه در باشگاه‌های دیگر هم با او نامهربانی شد، گفت: تنها باشگاهی که من در آن از نظر مالی شرایط خوبی داشتم استیل‌آذین بود، آن تیم از دسته یک به لیگ برتر آمده بود و با 70 درصد بازیکنان لیگ یکی، نتایج خوبی را در این باشگاه گرفتم. در سایر باشگاه‌ها همیشه از نظر مالی با مشکلات زیادی مواجه بودیم. با این حال من دوست داشتم خدمت کنم و هدفم پرورش استعدادهای جوان بود.