بیرانوند عدد 6 نشان داد؛ پاداش گرفت!

علیرضا بیرانوند؛ در تمام روزهای نقل‌وانتقالات زمستانی، این پرتکرارترین اسمی بود که در رسانه‌ها شنیده می‌شد. دروازه‌بان نفت تهران همه تلاشش را کرد به پرسپولیس برود. او حتی راهی دفتر این باشگاه شد و با مدیران پرسپولیس مذاکره هم کرد، اما وقتی رضایتنامه‌اش را صادر نکردند، در تلویزیون به بگومگو با مدیرعامل نفت مشغول شد.

 

بعد از ناکامی پروژه انتقال این بازیکن به جمع سرخپوشان، برای مدتی اخبار مربوط به وی در حاشیه قرار گرفت، اما نمایش اخیر او برابر استقلال، یک بار دیگر بحث را داغ کرد. بیرانوند در این بازی به خوبی از دروازه زردپوشان دفاع کرد و نقش مهمی در کسب 3امتیاز و احیای نفت بعد از حذف از آسیا داشت. از قرار معلوم این نقش‌آفرینی حسابی به مذاق مدیران باشگاه خوش آمده؛ چنانکه آنها روز سه‌شنبه یک‌سوم از جریمه بیرانوند را بخشیدند. سنگربان ملی‌پوش نفت پیش‌تر به خاطر رفتارهایش به کسر 30درصد از قراردادش محکوم شده بود، اما حالا 10درصد از این رقم بخشیده شده و تازه به او نوید داده‌اند که در صورت ادامه روند فعلی، بقیه جریمه‌اش هم بخشیده خواهد شد.

 

در اینکه بیرانوند روز درخشانی را مقابل استقلال پشت سر گذاشت اصلا تردیدی وجود ندارد. او بارها دروازه تیمش را نجات داد و رگه‌هایی از روزهای خوبش را به نمایش گذاشت. با این حال آنچه بیرانوند به خاطرش جریمه شده بود، مشکلات فنی و کیفی نبود که حالا با مرتفع شدنش، بخشی از مجازات او را ببخشند. مشکل اصلی گلر نفت، رفتارهای غیرحرفه‌ای و عجیب او بود که هر بار به نحوی خودش را نشان می‌داد. هنوز فراموش نکرده‌ایم حتی با خاتمه یافتن مذاکرات بین دو باشگاه و منتفی شدن حضور بیرانوند در پرسپولیس هم او دست از ابراز علاقه به سرخپوشان نمی‌کشید و هنگام اعزام نفت به اردوی ترکیه، در فرودگاه نیز حاضر نبود با زردپوشان همسفر شود.

 

بیرانوند به خاطر چنین مسایلی جریمه شد و جالب اینکه او هنوز هم دست از این رفتارهایش بر نداشته است. گلر نفت در همین بازی با استقلال تا جایی که می‌توانست پرسپولیسی‌بازی درآورد و حتی به تماشاگران حریف «شش» نشان داد. نکند شش نماد و نشانه باشگاه نفت است که مدیران آن به بیرانوند دستخوش داده‌اند؟ بعد از بازی اخیر، مصاحبه‌ای از او منتشر شد در مورد اینکه پایان فصل «قطعا» به پرسپولیس خواهد رفت؛ در این شرایط آیا واقعا تقدیر ار علیرضا و تخفیف در تنبیهش می‌تواند حرفه‌ای باشد؟ او به هر شکلی که ممکن است نشان می‌دهد اگر امروز در جمع طلایی‌پوشان حضور دارد، صرفا بر اساس اجبار قرارداد است. در این شرایط نفتی‌ها از کدام تمرکز و از کدام رفتار بی‌حاشیه حرف می‌زنند؟

 

طبیعی است که نفتی‌ها از پیروزی بزگ تیم‌شان و ظهور نشانه‌های پایان بحران خوشحال باشند، اما چندان منطقی نیست که این شادمانی را با رفتارهای غیرقابل قبول و ناشی از احساسات مخلوط کنند. اگر قرار به مبارزه با بازیکن‌سالاری است، اتفاقا قواعد مربوط به آن را درست در چنین بزنگاه‌هایی باید رعایت کرد؛ وقتی خوشحالی و دست از پا نمی‌شناسی، اما باید آنقدر خویشتندار باشی که از مسیر حرفه‌ای‌گری خارج نشوی.