این تیم استقلال با بلیت مجانی هم نمی تواند ورزشگاه را پر کند

حداقل تا قبل از دیدار استقلال با نفت، استقلال تهران زشت و کم‌رونق و کم حرکت فوتبال بازی کرده و شاید همین موضوع موجب شده که علی‌رغم فشار بسیار زیاد روی شانه‌های افشارزاده  او و دیگر مسئولان استقلال زیر بار رایگان کردن بازی‌ها نروند چرا که می‌ترسند از دیدارهای استقلال استقبال صورت نگیرد.

حقیقت این است که رایگان کردن مسابقات به تنهایی موجب نشده که خیل عظیم هواداران پرسپولیس به ورزشگاه آزادی هجوم ببرند بلکه سرعت و جذابیت بازی‌های این تیم نقش بسیار پررنگی در این رابطه داشته است و در آن سوی میدان این جذابیت دیده نمی‌شود.

در واقع مطمئن باشید با این بازی‌های استقلال شرایط به گونه‌ای جلو نمی‌رود که هواداران حماسه‌ای ۸۰ هزار نفری ایجاد کنند چرا که این تیم فاقد جذابیت‌های لازم طی بازی‌های امسال است و بعید است که هوادار این تیم چه مجانی یا غیر مجانی چنین حضوری را برای دیدار مثلا با فولاد در ورزشگاه داشته باشد.

به واقع استقلال اگرچه صدرنشین بود و مجددا فرصت صدرنشینی هم دارد اما خیلی چیزها کم دارد برای خلق حماسه، این تیم نه ستاره دارد، نه فوتبال را مدرن و جذاب بازی می‌کند و نه بازیکنانش همه وجودشان برای بردن می‌تپد.

برخی مدام مصدومند و استراحت می‌کنند، بعضی دیگر در حال زیاد کردن قلمرو خود هستند و در ساختار باشگاه هم وحدتی به چشم نمی‌خورد به ویژه آن که افشارزاده اصلا در باشگاه نیست که بخواهد از راس این باشگاه را متحد کند.

هر چه هست سرعت فوتبال پرسپولیس برای جذب مخاطب نباید فراموش شود، این فقط مجانی کردن بازی‌ها نبوده که هوادار را به ورزشگاه می‌آورد بلکه فوتبال جذاب این تیم نقش موثرتری داشته است. کما این که بازی‌های دیگری هم مجانی شده اما هواداران آن تیم‌ها به ورزشگاه نرفته‌اند.

این به آن معنا است که با این شکل بازی هوادار استقلال آن حمایت بزرگ را رقم نخواهد زد و تنها در صورتی همه چیز عوض می‌شود که استقلال زیبا و مدرن بازی کند و هوادار این تیم به وجد بیاید. این قانون برای تراکتور سازی، سپاهان و ... هم وجود دارد. برای چنین استقبالی ابتدا باید خوب بازی کنی و شرط اول را رعایت کنی وگرنه رایگان هم که باشد کسی استقبال نمی‌کند.

دیدار روز جمعه برابر گسترش فولاد می تواند عیار استقلال و فوتبالش را مشخص کند. شاید به خاطر مطرح شدن حضور فرهاد مجیدی و احتمال کری هواداران استقلال با پرسپولیسی ها استقبال خوبی از این بازی صورت بگیرد اما باید دید در دیدارهای آینده هم این اتفاق رخ خواهد داد؟