سرمربی بعدی تیم ملی‌‌؛ حتی بالاتر از کارلوس کی روش

او پس از استعفای هماهنگ شده کارلوس به شدت از سرمربی تیم ملی حمایت کرد و پشت او ایستاد‌‌؛ چنان که حتی یک جمله زیبا گفت که از کفاشیان بعید بود.

کفاشیان گفت اگر کروش برود، باید یک مربی در سطح و کلاس او بیاوریم و این مسئله، کار ما را سخت می‌کند.

آیا از این جمله لذت نبردید؟ ما که کلی کیف کردیم چون امروز ملاحظه می‌کنیم که نیمکت تیم ملی ایران دیگر به کمتر از کارلوس قناعت نمی‌کند.

افکار عمومی هم طبعاً همین انتظار را از فدراسیون فوتبال دارد. یکی از نگرانی‌ها و دلواپسی‌های عمده مردم این بود که وقتی کروش با این وجاهت بین‌المللی از تیم ملی برود، چه کسی قرار است جای او را بگیرد؟

هیچ‌کس به این سؤال پاسخ نداده بود تا اینکه کفاشیان سرانجام تأکید کرد فدراسیون ناگزیر است سراغ یک مربی در سطح کروش یا بالاتر از او برود و البته کفاشیان گفت که این کار خیلی سخت است.

نمی‌دانیم شما هم مثل ما دچار این احساس خوب شده‌‌اید یا نه؟ ما به شدت تصور می‌کنیم که فوتبال ایران تغییرات عمده‌ای را با کروش تجربه کرده است. با اینکه مخالفان با تمام توان قصد ضربه زدن به این پروسه را داشتند و همچنان دوست دارند مقابل این تفکر مردمی را نادیده بگیرند اما مشاهده می‌کنیم که تحرکات آنها به جایی نمی‌رسد.

کارلوس بخش مهمی از تفکرات منجمد فوتبال ایران را عوض کرد. خوب یا بد او موفق شد توقع مردم را در زمینه سطح فنی این فوتبال ارتقا بدهد.

دیگر کسی دوست ندارد به نیمکت‌های تکراری گذشته برگردد. دیگر کسی نمی‌خواهد تا تیم ملی در بی‌دانشی مطلق دست و پا بزند.

مردم حرف‌ها و بحث‌های تازه می‌خواهند. مردم مربیانی می‌خواهند که در فوتبال دنیا شناخته شده هستند.

مردم از سرمربی تیم ملی احترام می‌خواهند. تیم خوب می‌خواهند. تلاش و کوشش می‌خواهند. مردم حق این فوتبال را از یک سرمربی بزرگ می‌خواهند و خوشحالیم از رئیس فدراسیون فوتبال می‌شنویم که اگر روزی کروش برود، باید برویم سراغ یک مربی هم‌سطح یا حتی بالاتر از کارلوس... سخنی از این خوش‌تر انصافاً در این روزها نشنیده بودیم.