هر چهار آزادکار کشورمان راهی نیمه‌نهایی شدند

 در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا که از روز گذشته در بانکوک تایلند آغاز شده است و در روز دوم و پایانی این مسابقات، هر 4 نماینده کشورمان در اوزان 61، 70، 86 و 125 کیلوگرم با برتری مقابل حریفانشان جواز حضور در مرحله نیمه‌نهایی را کسب کردند.

بهنام احسان‌پور در وزن 61 کیلوگرم در دور اول با نتیجه 15 بر 4 کیسوکه اوتوگورو از ژاپن را شکست داد و در دور دوم نیز با نتیجه 10 بر صفر از سد راهول آواره از هند گذشت و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. احسان‌پور برای حضور در فینال با تومن بیلگ از مغولستان دیدار خواهد کرد. در این وزن 11 نفر وزن کشی کردند.

در وزن 70 کیلوگرم محمد نادری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر مقابل واتنا وانگ از تایلند به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. نادری برای حضور در فینال به مصاف آدام باتیروف کشتی‌گیر روسی‌الاصل بحرین می‌رود. در این وزن 13 نفر حضور دارند.

احسان لشکری در وزن 86 کیلوگرم در دور اول با نتیجه 5بر صفر از سد اصلان کاخیدزه، نفر پنجم مسابقات جهانی 2014 و نایب قهرمان 2014 آسیا از قزاقستان گذشت. وی در دور دوم نیز ماسائو ماتسوماکا از ژاپن را با نتیجه 10 بر 2 شکست داد و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. لشگری برای حضور در فینال با سام ویر از هند دیدار خواهد کرد. در این وزن 15 نفر وزن کشی کردند.

در وزن 125 کیلوگرم پرویز هادی در دور اول زولبو ناتسانگ سورن از مغولستان را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و در دور دوم نیز زمان انور از پاکستان را 10 بر صفر مغلوب کرد و راهی نیمه‌نهایی شد. هادی برای حضور در فینال با کان‌جین نام از کره‌جنوبی مبارزه خواهد کرد. در این وزن 14 نفر حضور دارند.

 نمایندگان کشورمان در مسابقات چهار وزن اول روز نخست صاحب 3 مدال طلا توسط میثم نصیری، مصطفی حسین‌خانی و رضا یزدانی شده بودند. یونس سرمستی هم در 57 کیلو پنجم شد.