دیدارهای پرسپولیس و استقلال رایگان نبود

حجت الاسلام علیپور در خصوص تعیین سقف ۵۰۰ میلیون برای دستمزد بازیکنان و ۴۰۰ میلیون برای بازیکنان در فصل آینده گفت: ما سقف قرارداد شخصی که یک فرد را محدود کند، نداریم. قبلا دو بار این موضوع مطرح شد که یکی سقف قرارداد بازیکنان و مربیان بود و در مرتبه دوم سقف بودجه باشگاه‌ها بود. متاسفانه باشگاه‌ها با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه هستند و هر روز بازیکنان زیادی هستند که بدنبال دریافت مطالبات خود به فدراسیون فوتبال می روند که از محل درآمدهای باشگاه‌ها سعی می شود این مطالبات پرداخت شود.

وی اضافه کرد: کنفدراسیون فوتبال آسیا به شدت لیگ ایران را زیر نظر دارد چرا که در دو سال است حق پخش تلویزیونی به تیم ها نرسیده است و قراردادهای محیطی هم ضعیف است با این حال باشگاه‌ها بودجه خود را اعلام می کنند تا سقفی را برای آنها در نظر گرفته می شود و بر اساس میزبان درآمدهایی که دارند با بازیکنان و مربیان قرارداد منعقد کنند.

رئیس کمیته نظارت و بازرسی و صیانت از لیگ فوتبال ادامه داد: با توجه به اینکه این سقف محدود است باشگاه‌ها می توانند تا سقف ۶۰ درصد میزان درآمدهای خود را به این موضوع اختصاص دهند. اینکه چند باشگاه می آیند رقم چند صد مییلیونی با مربیان و بازیکنان قرارداد می بندند ولی این مبالغ را پرداخت نمی کنند در کشور شرایط بدی ایجاد می کند. حتی شاهد هستیم پولی رد و بدل نمی شود ولی سازمان مالیاتی بدنبال دریافت مالیات قراردادها است.

علیپور در خصوص رایگان شدن بازی‌های لیگ و مشکلاتی که در آینده بوجود خواهد آمد، مدعی شد: عمده تماشاگران ما از مناطقی هستند که تامین هزینه ۲۰ هزار تومان بلیت ایاب و ذهاب برای آنها مشکل است. پرسپولیس و استقلال دیدارهای خود را رایگان نکرده‌اند بلکه بلیت های طبقه دوم ورزشگاه را با اسپانسر خریداری کرده اند و از محل سایر درآمدهایی که باشگاه‌ها دارند استفاده می کنند.

وی درباره طرح جدید تعیین سقف قراردادهای بازیکنان و مربیان گفت: ما بدنبال دفاع از حقوق مربیان و بازیکنان هستیم و نمی خواهیم قراردادی منعقد شود که پول آن پرداخت نشود و بازیکنان بدون دریافت پول مالیات آنرا پرداخت کنند. در واقع آنطور که موضوع مطرح شده نیست و تصمیم خوبی گرفته خواهد شد.