سونامی برانکو/تغییرات گسترده از دروازه تا خط هافبک!

 تیم فوتبال پرسپولیس برای دومین بار در سه بازی اخیر، پیروزی را در دقایق پایانی از دست داد تا فرصت هم‌امتیاز شدن با استقلالِ صدرنشین را از دست بدهد.

برانکو از عملکرد خط دفاعی تیمش به هیچ عنوان رضایت ندارد. محسن بنگر که در غیاب علیرضا نورمحمدیِ نیمکت‌نشین، کاپیتان اول پرسپولیس محسوب می‌شود مقصر اصلی در از دست رفتن 4 امتیاز بازی‌های تیمش مقابل ذوب‌آهن و سایپا بوده است.

این مدافع 36 ساله نتوانست ضربه سر اول را در دیدار مقابل شاگردان یحیی گل‌محمدی بزند تا مرتضی تبریزی بتواند گل تساوی تیمش را به ثمر برساند. در دیدار مقابل سایپا هم با ضربه سری اشتباه، فرصت را برای دو مهاجم سایپا فراهم کرد تا دروازه پرسپولیس را باز کنند.

نورمحمدی هم عملکرد بهتری از بنگر نداشته و بازی‌های نسبتا ضعیفی را در فصل جاری از خود به نمایش گذاشته است. حضور او در دقایق پایانی مقابل سایپا هیچ کمکی به خط دفاعی این تیم نکرد تا برانکو به فکر چاره دیگری برای ترمیم خط دفاعی تیمش بیفتد.

تنها لوکا ماریچ در هفته‌های اخیر توانسته عملرد قابل قبولی داشته باشد و خود را به بازیکن ثابت پرسپولیس تبدیل کند. مایکل اومانیا دیگر مدافع این تیم است که مورد غضب برانکو قرار گرفته اما شاید عملکرد ضعیف دو کاپیتان پرسپولیس باعث شود برانکو از مدافع کاستاریکایی خود مقابل تراکتورسازی استفاده کند.

همچنین کمال کامیابی‌نیا نتوانسته پوشش مناسبی به مدافعان تیمش بدهد و در فاز دفاعی عملکرد ضعیفی داشته است. به همین دلیل گفته می‌شود شاید برانکو به مهرداد کفشگری فرصتی برای بازگشت به ترکیب اصلی بدهد.

از سوی دیگر الکساندر لوبانوف، در چهار بازی گذشته تیمش، دروازه‌بان مطمئنی نشان نداده و با دریافت 5 گل نتوانسته رضایت برانکو را جلب کند. با توجه به پایان دوران محرومیت سوشا مکانی این احتمال وجود دارد که دروازه‌بان شماره یک پرسپولیس بار دیگر به ترکیب این تیم برگردد.