ستاره پرسپولیس در دفاع: آخر فصل می گویم می مانم یا نه

لوکا ماریچ فصل را با پرسپولیس خوب شروع نکرد و خیلی‌ها این مدافع را خرید خوبی برای پرسپولیس ندانستند، اما او رفته رفته تبدیل به بازیکنی شد که برانکو در خط دفاع تیم خود به دنبالش بود، بازیکنی که در امر بازیسازی خوب عمل کند و به اصطلاح فوتبالی تیم را بالا نگه دارد. لوکا ماریچ خیلی سخت راضی به مصاحبه می‌شود و در گفت‌وگوی با احتیاط و حرفه‌ای‌گری خاصی به سؤالات مطرح شده، پاسخ داد. مشروح این گفت‌وگو در زیر می‌آید:

در دو بازی اخیر پرسپولیس به قدری خوب بازی کردی که هواداران در دیدار با سایپا بارها تشویقت کردند ...

از توجه شما تشکر می‌کنم. سعی من این است که بهترین عملکرد را در زمین مسابقه داشته باشم و هر موقع تیم در کار گروهی موفق عملکرده است، من نیز بهتر و راحت‌تر بازی کرده‌ام.

به نظر می‌آید نسبت به نیم‌فصل اول خیلی بهتر و راحت‌تر بازی می‌کنی.

طبیعی است که هر بازیکنی وقتی وارد یک کشور جدید می‌شود نیاز به زمان دارد تا خودش را بهتر نشان دهد. تأکید می‌کنم که وقتی تیم در کار گروهی هماهنگ‌تر و منسجم‌تر باشد کار برای من هم راحت‌تر است. در حال حاضر خیلی بهتر از گذشته با بازیکنان کناری‌ام هماهنگ شده‌ام.

پرسپولیس هنوز نتوانسته در نتیجه‌گیری ثبات لازم را داشته باشد، فکر می‌کنی تیمت می‌تواند در پایان قهرمان شود؟

قهرمانی پرسپولیس فقط به عملکرد خوب بازیکنان در زمین مسابقه بستگی ندارد. ما یک مجموعه بزرگ هستیم با وظایفی مشخص که اگر همه وظایف خود را خوب انجام دهند به هدف‌مان خواهیم رسید. ما برای قهرمان شدن بازی می‌کنیم و برای رسیدن به این هدف حمایت هواداران را در کنار خود لازم داریم. آنها واقع بهترین هستند و حتماً ما را در این راه سخت کمک خواهند کرد. وقتی هواداران با آن هیجان تیم را تشویق می‌کنند واقعاً انرژی خاصی می‌گیریم و به این خاطر به حضور همیشگی آنها در کنارمان نیاز داریم.

در بازی با سایپا در یک صحنه توپ را از خط دروازه بیرون کشیدی و دروازه تیمت را نجات دادی. در آن صحنه کارت عالی بود.

در آن صحنه همه ما تلاش‌مان را کردیم تا توپ وارد دروازه نشود و در لحظه آخر من به سختی این کار را انجام دادم، اما متأسفانه در لحظات پایانی اتفاقی که نباید رخ می‌داد، پیش آمد. ما به هیچ وجه مستحق آن تساوی نبودیم، چرا که بازی فوق‌العاده‌ای را به نمایش گذاشتیم.

اینکه گفته می‌شود ضعف پرسپولیس در خط حمله باعث می‌شود مدافعان این تیم هم در جریان بازی تمرکز خود را از دست بدهند، درست است؟

پاسخی برای این سؤال ندارم.

قراردادت را برای فصل بعد با پرسپولیس تمدید کرده‌ای؟

در حال حاضر تمرکز من فقط روی بازی‌های پرسپولیس است و ترجیح و می‌دهم بازی به بازی روی مسابقاتی که در پیش‌رو داریم تمرکز کنم تا بهترین عملکرد را داشته باشم.

اما به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای حتماً برای آینده‌ات هم برنامه‌ریزی کرده‌ای؟

برای هر چیزی باید در زمان مناسبش تصمیم گرفت و زمان فکر کردن به تمدید قرارداد آخر فصل است. هم اکنون 9 بازی مهم پیش‌روی تیم است و من ترجیح می‌دهم به چیزی به غیر از این فکر نکنم.