آقای طارمی فکر کرده اینجا کجاست که هفت تیر کش شدی؟

ستاره‌های پوشالی و ستاره‌های کاغذی تمام آن چیزی است که یک بازیکن بیست‌وچند ساله که چند وقتی بیشتر نیست در سطح اول فوتبال ایران مطرح شده است، آن را یدک می‌کشد آن هم در باشگاه «فرهنگی ورزشی» پرسپولیس، باشگاهی که اسطوره‌هایی در آن توپ زدند و بدون حاشیه به کارشان ادامه دادند.

پرسپولیس اما این روزها آنقدر کوچک شده و آنقدر این تیم را کوچک کرده‌اند که یک بازیکن 23ساله شده است بزرگ‌تر تیم و به ادعای خودش همه کاره آن. او می‌گوید من بزرگ‌تر تیم هستم و هر طوری که دلش می‌خواهد با خبرنگاران، عکاسان و اطرافیانش برخورد می‌کند. ستاره‌های فضای مجازی در عالم حقیقی چیز دیگری هستند، آنهایی که در فضای مجازی خوب می‌نویسند تا لایک بیشتری بگیرند، وقتی وارد دنیای حقیقی می‌شوند رخ نشان می‌دهند. آنهایی که وقتی در فضای مجازی توهین می‌شنوند تصمیم به ترک آن فضا می‌گیرند خودشان به دیگران توهین می‌کنند، خیلی راحت و با این توجیه که بزرگ‌تر تیم هستند!

مهاجم اول پرسپولیس که هنوز در ابتدای راه قرار دارد و خیلی مانده به همایون بهزادی‌ها، صفر ایرانپاک‌ها، فرشاد پیوس‌ها، علی دایی‌ها و... برسد مسیرش را ظاهراً گم کرده است. او در راهی قدم می‌گذارد که پیشتر خیلی‌های دیگر به آن راه رفتند و ناموفق بودند، آخرینش صادقیان بود و شاید بعدی «آقای بزرگ‌تر» باشد!

جوان نوپا یک روز از این شاکی بود که رسانه‌ها هرچه می‌خواهند می‌نویسند، بنابراین تصمیم گرفت سایت اختصاصی بزند تا حرف‌هایش را در آنجا بگوید، روز گذشته اما مشخص شد مشکل از رسانه‌ها نیست، هرچند که ما رسانه‌ها نیز بی‌تقصیر نیستیم زمانی که این ستاره‌های پوشالی را بزرگ می‌کنیم، عکس‌شان را روی جلد و سایت می‌بریم و به آنها پروبال می‌دهیم، اما همه مشکل رسانه‌ها نیستند، ظرفیت بازیکن هم مهم است، باشگاه هم مهم است، باشگاهی که عنوان فرهنگی را یدک می‌کشد چه کاری را انجام داده و چه برخوردی کرده که بازیکن تازه به اوج رسیده هر کاری دلش می‌خواهد می‌کند و بعد هم خودش یا وکیلش (چه فرقی می‌کند) می‌گوید اشتباه کرده است، همین!

آیا پرسپولیس بزرگ‌تر دیگری نداشت که روز گذشته مانع این اتفاقات شود؟ آیا اعتصاب در حالی که برخی بازیکنان بزرگ این تیم مخالف آن بودند با هدایت «بزرگ‌ترهایی» نظیر بازیکن جوان پرسپولیس انجام شده است؟ چرا پرسپولیس اینقدر کوچک شده که یک بازیکن جوان خود را بزرگ‌تر می‌داند حتی اگر آقای گل لیگ بوده و حتی اگر بهترین مهاجم سرخپوشان باشد.

مسئولان پرسپولیس اگر امروز جلوی این رفتارها را نگیرند، فردا باید منتظر اتفاقات بدتری باشند. بزرگ‌تری برای بازیکنانی مثل طارمی هنوز خیلی زود است، آنها ابتدا باید بزرگی باشگاه پرسپولیس و پیراهنی را که برتن کرده‌اند، درک کنند و آن وقت حرف از بزرگی بزنند. مطمئناً اگر قرار به بزرگی کردن در پرسپولیس باشد طارمی در انتهای صف هم جایی ندارد.