با دایی در خصوص شرایط صبا، شانس قهرمانی این تیم و... صحبت شده است. حرف‌های آقای گل جهان را  می‌خوانید.

 

در مورد عملکرد صبا در 21 هفته گذشته صحبت کنید. آیا نتایج برای شما راضی‌کننده بوده است؟

ما دیر تمرینات را شروع کردیم و در این زمینه سختی‌هایی در کارمان وجود داشت. با مرور زمان اما همه چیز بهتر شد و پیشرفت کردیم. روند ما در امتیازگیری خوب بود ولی در چند هفته اخیر بدشانسی آوردیم و عملکرد خوبی نداشتیم. این موضوع ما را اذیت کرد و در برخی از مسابقات هم اشتباهات فردی داشتیم. با این حال هدفمان این است که در 9 هفته باقی‌مانده امتیازهای مورد نظرمان را جمع کنیم و با تلاش کادر فنی و بازیکنان شرایط بهتری پیدا خواهیم کرد.

 

آیا هدف شما قهرمانی است یا بیشتر به گرفتن سهمیه آسیا فکر می‌کنید؟

هدف ما قطعاً قهرمانی است و قبلاً هم گفتیم که دنبال بهترین جایگاه ممکن برای قهرمانی هستیم که همان صدرنشینی در جدول است. اینکه چه اتفاقاتی رخ دهد قابل پیش‌بینی نیست و تیم‌های دیگر هم شانس خودشان را برای قهرمانی امتحان می‌کنند.

 

برای قهرمانی اصلی‌ترین رقیب خودتان را چه تیمی می‌دانید؟

تیم‌های بالای جدول هر کدام به نوعی شانس دارند ولی فکر می‌کنم پرسپولیس، استقلال خوزستان و استقلال تهران رقیبان مهم و اصلی ما هستند. ما باید تا آخرین هفته هوشیارانه و کم اشتباه بازی کنیم و بیشترین امتیاز را بگیریم.

 

آیا مشکلات مالی مردم می‌تواند در خالی بودن ورزشگاه‌ها تاثیرگذار باشد؟

مطمئناً این موضوع هم تاثیرگذار است. به هر حال شاید تهیه 10 یا 20 هزار تومان هم برای بسیاری از خانواده‌ها سخت باشد، خصوصاً خانواده‌هایی که از لحاظ معیشتی شرایط سختی را تجربه می‌کنند. به هر حال در خانواده‌هایی که با حقوق کارگری امرار معاش می‌کنند مشکلات زیادی وجود دارد و شاید اگر سه نفر بخواهند به ورزشگاه بروند فقط باید 30 یا 40 هزار تومان پول بلیط بدهند. وقتی چننی هزینه‌ای باشد آنها ترجیح می‌دهند به استادیوم نرود. البته دلایل مختلف دیگری هم در مورد خالی بودن استادیوم‌ها وجود دارد که در موردش بحث‌های زیادی صورت گرفته و چیزی هم تغییر نکرده است.

 

 در مورد رایگان شدن تماشای برخی از مسابقات چه نظری دارید، آیا موافق این طرح هستید؟

من با این روش موافق نیستم و مطمئن باشید  این موضوع فوتبال ما را درگیر خیلی از مسائل خواهد کرد. اگر رایگان شدن بلیت‌ها لغو شود همین دو، سه هزار نفر هم که قبلاً می‌آمدند دیگر به استادیوم نخواهند آمد. همه جای دنیا بلیت‌فروشی یک کمک مهم به باشگاه‌ها در بحث درآمدزایی است. شما می‌بینید که در اکثر کشورها بلیت‌فروشی در ابتدای فصل انجام می‌شود و خانواده‌ها نیز برای حمایت از تیمشان به ورزشگاه می‌روند، فوتبال می‌بینند و کیف می‌کنند. این کاری که انجام دادند منطقی نیست و قطعاً لطمات زیادی به فوتبال خواهد زد.

 

در مورد سطح فنی بازی‌های لیگ برتر  چه صحبتی دارید، آیا پیشرفت کرده‌ایم؟

نسبتاً به چند سال اخیر پیشرفت یا پسرفت نداشته‌ایم و تقریباً ثابت بوده است.

 

ماجرای استعفای کی‌روش دوباره حرف و حدیث‌های زیادی را ایجاد کرده است. برخی معتقدند او با آگاهی قبلی از مشکلات فوتبال ایران باید با این شرایط کنار بیاید و برخی هم بر این عقیده‌اند که او حق دارد بابت مشکلاتی که در تیم ملی وجود دارد ناراحت باشد. نظر شما چیست؟

روزی که کی‌روش را استخدام کردیم باید می‌دانستیم که او در بهترین تیم‌های دنیا مربیگری کرده و از لحاظ امکانات هیچ وقت دچار مشکل نشده است. او مثل ما نیست که بتواند با هر شرایطی کنار بیاید و قطعاً برای کار کردن نیاز به امکانات مورد نظرش دارد. باید خواسته‌های کی‌روش در این زمینه اجرا شود ولی اینجا مسئله، کی روش نیست بلکه جنگ فدراسیون و وزارت ورزش است. مگر امکان دارد در فدراسیونی که کی‌روش را برای مربیگری تیم ملی انتخاب کرده است، برخی افراد علیه او باشند و علیه او جبهه بگیرند. در هیچ جای دنیا چنین چیزهایی را نمی‌بینید. این مسائل استقلال فدراسیون فوتبال را زیر سؤال می‌برد. وقتی یک مربی انتخاب می‌شود باید توسط فدراسیون مورد حمایت قرار بگیرد و باید کی‌روش احساس کند که فدراسیون پشت او ایستاده است. چطور می‌شود که داخل فدراسیون برخی علیه او هستند؟ این مسائل برای فوتبال ما و تیمملی خوب نیست.

 

فکر می‌کنید تیم ملی به جام جهانی برود؟

کی‌روش مربی بزرگ و خوبی است و می‌توانیم با او برای اولین بار این افتخار را کسب کنیم که در دو دوره پیاپی راهی جام جهانی شویم. برای اینکه مردم را خوشحال کنیم خیلی باید هزینه کنیم ولی با همین صعود به جام جهانی، می‌بینید که خیلی از ایرانی‌ها خوشحال می‌شوند.

 

در تمرین روز دوشنبه پرسپولیس برخی بازیکنان از جمله مهدی طارمی با خبرنگارها و عکاس‌ا درگیری لفظی داشت. او گفته بود که آنها بیرون کنید و حتی گفته بود که بزرگ پرسپولیس است. در این مورد چه صحبتی دارید؟

در این زمینه قطعاً باید مسئولان پرسپولیس و برانکو رسیدگی‌های لازم را انجام دهند. ما زمانی که بازی می‌کردیم هیچ وقت این ادعا را نداشتیم که بزرگ پرسپولیس هستیم.مطمئناً برانکو در مورد این چیزها شاگردانش را راهنمایی خواهد کرد. ما باید در باشگاه‌ها فرهنک سازی کنیم که متاسفانه این اتفاق رخ نمی‌دهد. البته من باید بگویم که مهدی طارمی بچه بسیار خوبی است که خیلی دوستش دارم. بعید می‌دانم او چنین حرف‌هایی زده باشد ولی ما نباید شاهد چنین چالش‌هایی باشیم و خودشان هم نباید چالش درست کنند. همه باید سعی کنیم تا فوتبالیست‌هایی مثل طارمی را در مسیر پیشرفت قرار دهیم.

 

سال 1394 برای شما چطور بود؟

از لحاظ زندگی ورزشی و شخصی سال بسیار خوبی بود و امیدوارم برای مردم ایران هم سال خوبی رقم خورده باشد. مسئله برجام و توافق هسته‌ای یک اتفاق بسیار مهم بود که باید به مسئولان دولت بابت این کار بزرگ تبریک گفت.مطمئناً با عملی شدن برجام اتفاقات بسیار خوبی برای ایران و مردم این کشور در آینده‌ای نزدیک رخ خواهد داد و امیدوارم شرایط زندگی اقتصادی مردم بهتر از همیشه باشد.