مصطفی کارخانه در مورد پیروزی تیمش مقابل ثامن مشهد در بازی نخست مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال و حاشیه‌های این بازی اظهار داشت: زد و بندی در کار نیست و اصلاً مطرح کردن چنین حرف‌هایی معنی ندارد. ده‌ها بار هم اتفاق افتاده که یک داور بازی‌های متوالی را برای حریف ما قضاوت کرده و ما یک بار هم در این مورد حرف نزدیم و مصاحبه نکردیم.

کارخانه ادامه داد: بازی والیبال، برد و باخت دارد و جاهایی هم به ضرر ما سوت زده شد. برخی اعتراضات مطرح شده مغلطه است و قانونی نیست، البته من هم موافقم که بازی‌های پلی‌آف بسیار حساس است و همین موضوع باعث می‌شود استرس بازیکنان بالا برود. ورزش ما هم که نتیجه‌گراست.

سرمربی بانک سرمایه گفت: بازی با ثامن، روز خوب ما نبود ولی اینکه در روز بدمان هم می‌توانیم پیروز شویم، نقطه قوت ماست. ما در زمان باقی‌مانده تا بازی دوم باید ذهن بازیکنان را برای یک دیدار حساس دیگر آماده و نقاط ضعف خود را برطرف کنیم.

کارخانه در مورد عملکرد فرزندش قاسم کارخانه در این بازی گفت: ما در این مبازی مهم باید بیشتر با بازیکنان سرعتی خود کار می‌کردیم و نیاز داشتیم که دریافت‌های اول به خوبی به دست پاسور برسد. قاسم هم در این دیدار، دریافت‌های مناسبی انجام داد و به اندازه فرهاد نظری افشار بازی کرد.

سرمربی پیشین تیم جوانان ایران تصریح کرد: از داوری راضی بودم. داروان والیبال بسیار با شخصیت هستند و قطعاً به خاطر یک یا دو امتیاز، اعتبار خودشان را زیر سوال نمی‌بردند. به نظر من مشکلات پلی‌آف به خاطر حساسیت بالای این مرحله است و اینکه برای هر پوئن اعتراض کنیم، اصلاً قشنگ نیست.

کارخانه در مورد اینکه چرا یک داور، 2 بازی تیم بانک سرمایه را در مرحله پلی‌آف قضاوت کرده گفت: مگر من چیدمان داوری را مشخص می‌کنم که باید پاسخگو باشم؟ سازمان لیگ برای هر بازی، داوران را انتخاب می‌کند. مطرح کردن این سوالات منطقی نیست.