واکنش عقاب آسیا به اعتصاب پرسپولیسی ها

با چهره محبوب فوتبال ایران گفت‌وگویی انجام دادیم که می‌خوانید.

 

این فصل هم خیلی از باشگاه‌ها درگیر مشکلات اقتصادی هستند و کار تیمی نظیر پرسپولیس به اعتصاب کشید.

ببینید من قصد انتقاد از مدیران باشگاه‌ها را ندارم ولی مدیری که نمی‌تواند درآمدزایی کند یعنی کار اقتصادی بلد نیست که می‌آید و بدهی میلیاردی روی دست باشگاه می‌گذارد و می‌رود. چرا امروز باید باشگاه‌های بزرگ کشور بالای 40، 50 میلیارد تومان بدهی داشته باشند؟ چرا فدراسیون فوتبال پول ندارد کمپ تیم‌های ملی را بازسازی و چمن آن را عوض کند؟ اقتصاد کشور فعلاً مشکل دارد که می‌دانیم ولی شخصی که قبل از لیگ می‌شود مدیر باشگاه خیلی راحت رقم درشت در قراردادها می‌نویسد، امضا می‌کند و بعد هم می‌نشیند از یک منبع دولتی یا شبه‌دولتی پول بگیرد و خرج کند، در واقع مدیریت هزینه و بالا آوردن بدهی زیاد مشاهده کرده‌ایم. بازیکن و مربی وقتی قرارداد می‌بندد برای دستمزدش برنامه می‌ریزد چون می‌داند عمر فوتبالش محدود است، چون می‌بیند الان که چند پیشکسوت با کلی افتخار و احترام مشکل مالی دارند و هیچ‌کس قدمی برنمی‌دارد نگران آینده‌اش می‌شود و می‌خواهد آینده‌اش را بسازد.

اعتصاب می‌تواند حلال مشکلات باشد؟

اعتصاب برای نشان دادن اعتراض است اما بازیکنان پرسپولیس یا استقلال نباید این کار را انجام دهند چون باعث نگرانی هواداران‌شان می‌شوند. صد درصد حق با مربی و بازیکنان است، آنها دستمزدشان را می‌خواهند ولی هوادار گناهی نکرده که به یک تیم دلبستگی دارد.

بحران پرسپولیس می‌تواند در عملکرد فنی این تیم تأثیر بگذارد؟

وقتی اعصاب بازیکن به‌هم بریزد تمرکزش را از دست می‌دهد و قطعاً در عملکرد بازیکن و نهایتاً تیم تأثیر می‌گذارد. امیدوارم مشکل ایجاد شده را برطرف کنند تا پرسپولیس روند خوبی که پیدا کرده را ادامه دهد. از ابتدای فصل گفتم این تیم جوان پتانسیل بالایی دارد و البته مربی خوب، کاربلد و به مرور بهتر می‌شود، چنانچه دیدیم در نیم‌فصل دوم نتایج بهتری گرفتند و همین الان شانس قهرمانی دارند. به نظرم برای قهرمان شدن، خود اعضای تیم باید فعل خواستن را صرف کنند. اگر بازی‌های‌شان را ببرند می‌توانند به این عنوان دست پیدا کنند و مطمئن باشند خوشحالی، افتخار و سودش برای خودشان است و هوادار فقط سود عاطفی می‌برد.

شنیدیم در شمال کشور فست‌فود زده‌اید؟

امروز غروب افتتاحیه مغازه‌ام در متل‌قو یا همان سلمان‌شهر است و تعدادی از رفقایم نیز در مراسم افتتاحیه شرکت می‌کنند. بالاخره باید کار کرد. من هم 3 شغله شده‌ام (خنده). هم مربیگری می‌کنم، هم کار خدمات بیمه و هم یک فست‌فود در شمال کشور دارم.

چطور می‌رسید به این همه کار؟

(خنده) از 6 صبح تا 9 صبح در باشگاه ورزش می‌کنم و شاگردانم را تمرین می‌دهم بعد می‌روم سراغ کارهای دفتر بیمه. ولی از امروز باید به این فکر باشم چطور هفته‌ای دو، سه روز بالای سر کار در مغازه باشم. در هر صورت من از کار زیاد و فعالیت لذت می‌برم و از یک جا نشستن بیزارم. هر کس یک‌سری امیال و سلیقه دارد. من ورزش، کار و فعالیت را می‌پسندم.

برای آنهایی که دوست دارند عابدزاده را در قامت مربی روی نیمکت یک تیم ببینند چه صحبتی دارید؟

فعلاً شرایط کار فراهم نیست اما در کنار فوتبال هستم و هموطنان عزیز را در کوچه و خیابان می‌بینم. اگر شرایط مربیگری مناسب و مهیا بود کار می‌کنم در غیر این صورت بیکار نیستم و به امور خودم می‌رسم.