یحیی گل‌محمدی درباره اولین برد ذوب‌آهن در لیگ قهرمانان آسیا و مسائل مختلف صحبت کرد.

 قبول دارید که خیلی‌ها فکر نمی‌کردند لخویا را در قطر شکست دهید؟

بله همینطور است. لخویا یکی از تیم‌های خوب آسیاست که بازیکنان و مربی بزرگی دارد. آنها واقعا امکانات وسیعی دارند و اصلا فکر نمی‌کردند که به تیم ما ببازند. شاید هنوز هم باورشان نمی‌شود، اما ما غافلگیرشان کردیم.

 قبل از بازی چه نکات مهمی را در مورد لخویا به شاگردانتان گوشزد کردید؟

دنبال یک نظم تیمی خوب و یک سازمان‌دهی دفاعی خوب بودیم. آنها بازیکنان خلاقی دارند و هدف ما این بود که مهارشان کنیم. در بین خطوط خودمان با فاصله کم بازی کردیم و هدفمان این بود که به حریف فرصت ندهیم. روی توپ‌گیری و ضدحملات برنامه داشتیم تا به سرعت اضافه شویم. روی این تاکتیک یک گل زیبا زدیم و بچه‌ها واقعا تمرکز بالایی داشتند. با شکست دادن لخویا در قطر کار مهمی انجام دادیم.

 از این گروه صعود می‌کنید؟

ما فقط بازی اول را پشت‌سر گذاشته‌ایم و پنج بازی دیگر در پیش داریم. این یک شروع خوب بود، اما باید در کارمان ثبات داشته باشیم. بنیادکار و النصر هم تیم‌های خوبی هستند و کار سختی درپیش داریم.

 نماینده‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا همگی شروع خوبی داشتند.

خوشحالم که نماینده‌های ایران شروع خوبی داشتند و به سپاهان و تراکتورسازی هم تبریک می‌گویم. فوتبال ایران از لحاظ استعداد حرف اول را می‌زند، ولی ما از لحاظ امکانات با تیم‌های عربی قابل قیاس نیستیم. من معتقدم نماینده‌های ایران در ادامه بازی‌ها کار سختی دارند، ولی امیدوارم موفق باشیم.

  جواد نکونام هم در تمرینات شما در قطر حاضر شد و حسابی شوخی کرد و روحیه تیم را بالا برد.

همینطور است. یادم می‌آید وقتی در تیم ملی بودم و سال‌های آخر حضورم در تیم ملی را پشت‌سر می‌گذاشتم، وقتی نکونام سر تمرین حاضر می‌شد به من می‌گفت فوتبال را بالاخره چه زمانی کنار می‌گذاری. من هم وقتی جواد به تمرینات ذوب‌آهن آمد به او گفتم که بالاخره کی می‌خواهی خداحافظی کنی. من آرزو کردم نکونام هرچه زودتر فوتبال را کنار بگذارد.

 در لیگ برتر چقدر برای قهرمانی شانس دارید؟

ما نمی‌توانیم نسبت به هیچ جامی بی‌تفاوت باشیم. هر سه جام برای ما بی‌نهایت مهم است و با قدرت راهمان را ادامه خواهیم داد. اینکه چه نتایجی رقم می‌خورد مشخص نیست و زیاد هم به آخر ماجرای این فصل فکر نمی‌کنم. چیزی که برایم اهمیت دارد این است که بازیکنان ذوب‌آهن همیشه روحیه مبارزه‌طلبی را در وجودشان داشته باشند و همیشه بتوانیم چیزی که می‌خواهیم را در زمین پیاده کنیم.

 فکر می‌کنید برخی از بازیکنان شما بتوانند در آینده نزدیک در اروپا بازی کنند؟

هر بازیکنی در ایران می‌تواند به آرزوهایش برسد و به فوتبال اروپا برود. همه چیز به خود بازیکن و رفتار حرفه‌ای‌اش مربوط می‌شود. همین لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند برای بازیکنان ایرانی یک ویترین خوب باشد تا بتوانند با درخشش در این مسابقات لژیونر شوند.

 درمورد ماجراهای چند روز پیش در تمرین پرسپولیس و کاری که مهدی طارمی انجام داد و به خبرنگاران گفت‌ «بزرگتر تیم است» چه نظری دارید؟

من دوست ندارم درمورد اتفاقات تیم بزرگی مثل پرسپولیس که هواداران زیادی دارد صحبت کنم. طارمی را می‌شناسم و معتقدم او بازیکن باشخصیت و ساده‌ای است که نیاز به حمایت دارد. یادمان نرود که طارمی یکی از عوامل موفقیت پرسپولیس بوده است. حرف‌هایی که طارمی به خبرنگاران زد را نمی‌پسندم، ولی می‌توانیم آن‌را به حساب جوانی او بگذاریم. باید اجازه بدهیم که چنین استعدادهایی رشد کنند.

 به عنوان سؤال پایانی قبول دارید در جام جهانی 2006 اختلافات مختلفی در تیم ملی وجود داشت که هنوز مثل یک راز باقی مانده است؟

حرف زدن درمورد اتفاقات 10 سال پیش چیزی را عوض نکرده و دردی از این فوتبال دوا نمی‌کند. حرف‌های زیادی درباره جام جهانی 2006 دارم و چیزهای زیادی دیدم، ولی الان ترجیح می‌دهم صحبت نکنم. اگر موقعیتش ایجاد شود درمورد اتفاقاتی که در جام جهانی رخ داد صحبت می‌کنم، ولی الان دوست ندارم تمرکز کسی را به‌هم بزنم یا وارد مسائل حاشیه‌ای شوم.