سرمربی پرسپولیس: دوسال کار کردم بدون یک ریال پول و پشیمان نیستم

حمید استیلی در گفت و گو با خبرنگار کاپ، درباره مشکلاتی که برای ملوان بعد از جدایی او به وجود آمده، دیدار روز گذشته اش با حسین هدایتی و علی کریمی و همچنین حواشی پیرامون پرسپولیس صحبت هایی را انجام داد.

وی درباره ملاقات روز قبل خود با حسین هدایتی، علی کریمی و تنی چند از اهالی فوتبال اظهار داشت: یک دیدار کاملا دوستانه بود و هیچ ربطی به فوتبال نداشت. تقریبا جمعی که چند سال قبل در استیل آذین کنار هم کار می کردیم دیروز به دعوت هدایتی دور هم جمع شدیم. امیدوارم تمام دوستانی که کنار آنها هستم همواره در فوتبال موفق باشند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره فحاشی برخی هواداران به علی کریمی در شبکه های اجتماعی عنوان کرد: من از این موضوع بی اطلاعم و حتی دیروز هم از علی کریمی چنین چیزی را نشنیدم. اتفاقا او دیروز خیلی خوشحال و بانشاط بود و هیچ ناراحتی در چهره اش ندیدم. البته به هیچ عنوان فحاشی و توهین به هرکدام از بازیکنان و مربیان را تایید نمی کنم و امیدوارم این اتفاقات تکرار نشود. 

استیلی درباره مشکلاتی که ملوان برای جانشینی او پیدا کرده تصریح کرد: من همچنان با دوستان در انزلی در ارتباط هستم و اگر بتوانم به هر نحوی شده کمک شان می کنم. امیدوارم مربیانی که مدنظر باشگاه ملوان است هرچه سریع تر پیشنهاد این باشگاه را قبول کنند و به کمک مردم شهرشان برود. در هر تیمی که باشم آرزویم موفقیت ملوان خواهد بود. امیدوارم شرایط این تیم به ویژه از نظر مالی بهتر شود. چون از ابتدای فصل که من در انزلی بودم حتی یک روز هم نشد که ما به خاطر مسائل مالی دچار چالش و حاشیه نباشیم. 

وی درباره اینکه گفته می شود فقط مربیان بومی می توانند در ملوان موفق باشند بیان داشت: من با این حرف موافق نیستم. بستگی دارد هر مربی چه اهدافی داشته باشد و چگونه کار خود را دنبال کند. بحث بومی و غیربومی نیست. همه ما از یک کشور هستیم. مثلا پرسپولیس همین حالا 9 بازیکن مازندرانی در ترکیب خود دارد اما کسی به این تیم نمی گوید که چرا از بازیکنان شمالی استفاده کرده است. نه تنها در انزلی بلکه در هیچ جای ایران درست نیست که صحبت از مربی بومی و غیربومی کنیم. همه ما ایرانی هستیم و هواداران باید فرصت را به مربیان برای پیشبرد اهداف خود بدهند.

استیلی درباره طلبش از راه آهن و همچنین ملوان اذعان داشت: متاسفانه دو سالی است تیم هایی که من در آنها کار می کنم با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند. سال قبل در راه آهن من و دوستانم پول زیادی را از جیب مان خرج کردیم تا این باشگاه سر پا بماند اما متاسفانه بعد از گذشت بیش از یک سال هنوز نتوانستیم به پول خود برسیم. حالا دستمزد که دیگر پیشکش. در ملوان هم من به خاطر مردم انزلی گفتم قراردادم را می بخشم تا این هزینه صرف زیرساخت های باشگاه ملوان شود. حتی شنیدم گزارشگر بازی ملوان و راه آهن می گفت که این از عجایب فوتبال است که یک مربی نزدیک به 800 میلیون از طلب خود را به یک باشگاه ببخشد. من روی بحث اخلاق و رفتار خیلی تاکید دارم و شاید این باعث شود بقیه از من سوءاستفاده کنم. نمی گویم پول بد است اما نه به هر قیمتی. با این حال از کاری که در انزلی کردم پشیمان نیستم چون همین حالا دوستان خوبی را در این شهر پیدا کردم.

پیشکسوت پرسپولیس درباره مشکلات مالی این تیم و اعتصاب بازیکنان در هفته گذشته گفت: تا وقتی که در ملوان بودم خیلی وقت نمی کردم مسائل پرسپولیس را پیگیری کنم. الان که به تهران برگشتم مسائل پرسپولیس که تیم خودم محسوب می شود را خیلی ریز دنبال می کنم. شاهد این هستیم مدیریت فعلی پرسپولیس به ویژه شخص طاهری زحمات زیادی در بخش درآمدزایی کشیده اند. حتی بدهی خیلی از بازیکنان در فصول گذشته پرداخت شده است. به بازیکنان پرسپولیس این اخطار را می دهم که اعتصاب و تحریم در این شرایط یک نوع خودزنی است. پرسپولیس که خوب فوتبال بازی می کند و باید تمرکزش روی ادامه بازی های لیگ باشد نباید به دست بازیکنان خودی وارد حاشیه شود. مطمئن باشید اگر فکر بازیکنان به سمت دیگری نرود این فصل پرسپولیس دارای بیشترین شانس برای رسیدن به قهرمانی است.

وی در پایان درباره حواشی به وجود آمده پیرامون مهدی طارمی افزود: مهدی طارمی خیلی جوان است و طبیعی است که گاهی اوقات حرکاتی از او ببینیم که از روی جوانی اش باشد. در همین فصل طارمی برای پرسپولیس زحمات زیادی کشیده و شاید در این شرایط بزرگان تیم باید به او کمک کنند تا از مسیرش خارج نشود. البته با وجود افرادی همچون کریم باقری و محمود خوردبین من خیالم راحت است که حواشی این چنینی به پرسپولیس ضربه نخواهد زد.