او البته درباره وضعیت استقلال هم حرف زد و این تیم را همچنان بخت اول قهرمانی می‌دانست.

 

استقلال برد و امروز هم یک بازی دوستانه دارد. وضعیت این تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

همیشه در این فصل گفته‌ام که استقلال بازیکنان بسیار خوبی دارد و تلفیقی از جوان‌ها و باتجربه‌ها سبب شده‌اند که استقلال بتواند به نتایج دلخواهش دست پیدا کند هرچند که ممکن است در برخی بازی‌ها زیبا و چشم‌نواز هم بازی نکند.

این برد را برای استقلال تا چه اندازه مفید دیدید؟

خب استقلال بعد از چند بازی که خوب نبود باید برای خروج از آن شرایط برنده می‌شد که به موقع این اتفاق برایش رخ داد و هوادارانش را خوشحال کرد.

استقلال جوان‌ترین تیم این فصلش را به میدان فرستاد. ارزیابی‌‌تان از این اقدام چیست؟

خب من فکر می‌کنم تا اندازه‌ای این کار استقلال اجباری بود. چند بازیکن این تیم مصدوم و یکی از آنها محروم بود. البته جوان‌هایی که به میدان رفتند هم توانستند بازی خوبی به نمایش بگذارند.

کدام بازیکن جوان استقلال نظر‌‌تان را به خودش بیشتر از بقیه جلب کرد؟

همان محسن کریمی. به نظرم این جوان آینده خیلی خوبی دارد و در زمینه بازیسازی و گلزنی یک فوتبالیست کامل است که اگر از نظر بدنی و فیزیکی خودش را تقویت کند بهتر از این هم می‌شود.

اگر استقلال با جوان‌هایش ادامه بدهد بهتر نیست؟

بستگی به نظر کادر فنی دارد. البته این فصل پرسپولیس هم خب با ترکیبی جوان شده به میدان می‌رود و بازی‌های چشم‌نوازی هم به نمایش گذاشته است. به نظرم استقلال این فصل پتانسیل قهرمانی را با همین جوانان و بازیکنان باتجربه‌‌اش دارد.

لیگ قهرمانان آسیا را هم دنبال می‌کنید؟

بله! شکر خدا هر سه تیم آسیایی‌مان در بازی اول برنده شدند و شروع خیلی خوبی برای‌مان در آسیا بود. این نشان می‌دهد که فوتبال ایران پتانسیل بالایی دارد که در مصاف با تیم‌های تا بن دندان مسلح می‌تواند این‌گونه رقبای خود را به زانو درآورد. البته ما دو بازی اول‌مان در ایران بود ولی ذوب‌آهن هم در قطر در خانه تیم دوم آن کشور بازی خوبی به نمایش گذاشت و برنده شد.

با نتایجی که سپاهان و تراکتورسازی در لیگ ایران گرفته بودند انتظار این بردها را داشتید؟

سپاهان که در لیگ قهرمانان آسیا باتجربه‌ترین تیم سال‌های اخیر ایران محسوب می‌شود و البته بازیکنان خوبی هم داشت. از طرفی تراکتور‌سازی هم کلکسیونی از بازیکنان خوب تیم‌های لیگ برتری را دارد و در نیم‌فصل هم بازیکنان خوب تیم‌های دیگر را به خدمت گرفت و البته در تبریز هم بازی کرد و سپاهان هم در اصفهان به میدان رفت.

با این وصف همه چیز برای فوتبال ایران مهیاست که نتایج خوبی در این دوره کسب کند؟

بله! ولی فقط جای خالی استقلال و پرسپولیس در این دوره خالی است. این دو باشگاه برای فوتبال ایران در آسیا برند محسوب می‌شوند و باید امیدوار باشیم که فصل بعد هر دوی آنها در آسیا حضور داشته باشند.