کاظم اولیایی مدیرعامل سابق تیم فوتبال استقلال تهران می گوید افشارزاده می تواند از اعتبار خود در وزارت ورزش برای استقلال هزینه کند. او همچنین درباره نتایج و نوع بازی این تیم نظرات جالبی دارد.

 

قهر و آشتی به استقلال رسید. ظاهرا هروقت لیگ تعطیل می شود باید منتظر حاشیه برای سرخابی ها باشیم.

متاسفانه باشگاه های ما ساختار درستی ندارند و سلیقه ای اداره می شوند. بنابراین این مسائل و مشکلات که من در ابتدای فصل هم به آن اشاره کرده بودم، رخ می دهد.

 مشکل اینجاست که گاهی به خاطر ضعف رقبایی از قبیل پرسپولیس یا سپاهان، استقلال در ابتدای فصل نتایج خوبی گرفته بود ولی الان سیر منطقی برای قهرمانی این تیم سپری نمی شود.

 

زیبا هم بازی نمی کنند، شاید این نوع بازی در شان یک تیم صدر جدولی نباشد.

وقتی شما در باشگاهی هستید که از نظر ستادی آرامشی ندارید و ساختار باشگاه نظم خودش را ندارد، این بی نظمی ها روی روحیات بازیکنان تاثیر می گذارد و باعث بروز این مشکلات می شود. من هم قبول دارم که استقلال زیبا و محکم بازی نمی کند ولی علت این مشکلات را نباید در کادرفنی و بازیکنان جستجو کرد. به هرحال باشگاه فروش نمی رود و پرداختی ها هم منظم نیست، همین مسائل باعث شده حاشیه ها کم کم وارد تیم شوند.

 

پس یکی از مشکلات نتیجه نگرفتن استقلال افشارزاده است.

به نظر من ایشان می تواند از اعتبار خودش در وزارت ورزش برای کمک به استقلال کمک کند چون افشارزاده هردوانه است!!

هر دوانه؟

یعنی هم در استقلال حضور دارد و هم در وزارت ورزش از مهره های موثر است.

بالاخره افشارزاده را قبول دارید یا نه؟

من معتقدم ایشان مدیرباتجربه ای هستند که می توانند از اعتبارشان برای استقلال هزینه کنند.

اینفانتینو هم رییس فیفا شد، با توجه به جلسات ایشان با کفاشیان، فکر می کنید این سرآغاز یک اتفاق خوب برای فوتبال ایران باشد؟

برای آنکه شما در سازمان های بالادستی نفوذ داشته باشید، همه فاکتورها رای دادن نیست، توانمندی در مدیریت، پشتیبانی و حمایت های لازم هم از معیارهای مهم است. ما در کشتی جزو 3 تیم اول دنیا هستیم ولی چرا در فیلا به اندازه برخی کشورها نفوذ نداریم؟ مگر مالزی از نظر فنی تیم چندم آسیاست؟ چرا همه کاره AFC هستند؟ این نشان می دهد که صرف رای دادن نمی تواند جایگاه یا کرسی را برای ما به ارمغان بیاورد. البته الان به دلیل ثباتی که در فدراسیون به واسطه اساسنامه بوده، پتانسیل خوبی وجود دارد و امیدوارم فوتبال ایران به خواسته خودش برسد.

چه خواسته ای؟

به عنوان مثال ما خواهان میزبانی هستیم که مدت ها از آن محروم بودیم.