با هیچ کشتی‌گیری دشمنی نداریم

منصور برزگر  درباره تصمیمات شورای فنی کشتی آزاد برای مرحله نهایی انتخابی تیم ملی گفت: بحثی که در شورای فنی شد این بود که با توجه به فشار تمریناتی که در اردو وجود دارد و زمان کمی که تا المپیک داریم و ارزیابی عملکرد یک سال اخیر کشتی‌گیران به تصمیمات مورد نظر رسیدیم.

وی ادامه داد: میدان المپیک جای کسب تجربه نیست و مکانی برای هنرنمایی باتجربه‌هاست تا نتیجه 4 سال زحمات‌مان را ببینیم. با گزارش‌های کادر فنی و بررسی‌های صورت گرفته، جمع‌بندی نهایی انجام و اعلام شد. اعتقاد دارم بهترین تصمیم ممکن را گرفتیم تا کشتی‌گیران را بیش از این اذیت نکنیم.

عضو شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد درباره عدم صدور مجوز برای حضور طحان و قاسمی در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی و اعتراض این کشتی‌گیران گفت: با استفاده از درس‌هایی که از گذشته گرفته بودیم و با توجه به عملکرد یک ساله این دو کشتی‌گیر، حتی اگر آنها انتخاب هم می‌شدند صلاحیت حضور در المپیک را نداشتند مگر اینکه تغییر و تحول عمده‌ای در روش مبارزه خود ایجاد می‌کردند.

وی افزود: طحان بعد از مصدومیت یزدانی در سال گذشته چه عملکرد خوبی داشت؟ یا قاسمی در 74 کیلو چه حرکت رو به جلویی از خود نشان داد؟ هر دوی این کشتی‌گیران بعد از مسابقات جهانی عملکرد قابل قبولی نداشتند و نمی‌توانیم بگوییم چون فلان کشتی‌گیر در فلان مسابقه قهرمان شده است پس او را انتخاب کنیم.

برزگر در پاسخ به این سوال که پیش از این عنوان می‌شود که برد و باخت در تورنمنت‌ها ملاک انتخاب نیست، اما چطور حالا این برد و باخت‌ها برای حضور کشتی‌گیران در مرحله نهایی انتخابی ملاک قرار گرفته است، گفت: مگر می‌شود؟ وقتی این همه هزینه می‌کنیم و کشتی‌گیران را به مسابقات اعزام می‌کنیم، مگر دیوانه‌ایم که نتایج آنها را ملاک قرار ندهیم. نه تنها ما بلکه بسیاری از کشورهای دیگر هم این کار را انجام می‌دهند.

وی در خصوص اینکه آیا با توجه به شرایط حسن رحیمی و فاصله او با حریفانش بهتر نبود در وزن اول، وی را بدون ماده و تبصره برای المپیک انتخاب می‌کردیم، گفت:‌ این موضوع درست است، اما نمی‌خواستیم رحیمی در خواب خرگوشی فرو رود و برای اینکه انگیزه‌اش را از دست ندهد و بداند رقیب دارد، تصمیم گرفتیم اطری هم با او رقابت کند.

عضو شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد گفت: مطمئن باشید هیچ غرض و مرضی در این تصمیم‌گیری‌ها نداشتیم چرا که هیچ خصومت و دشمنی با هیچ کشتی‌گیری نداریم. کشتی‌گیرانی را انتخاب خواهیم کرد که در المپیک بهترین نتیجه را بگیرند و با به اهتزاز درآوردن پرچم ایران بتوانند دل مردم را شاد کنند.