محرومیت اسکوچیچ برای پلنگ صورتی نیست

حسین عبداللهی در این باره که برخی بر این باورند که تماس های افشارزاده با مسئولان فدراسیون مانع از محرومیت سرمربی استقلال شده است اظهار داشت: کسانی که این مطالب را عنوان می کنند اطلاعی از آئین نامه ندارند. محرومیت جزو حداکثر جریمه های در نظر گرفته شده است. حال اینکه تخلف پرویز مظلومی شامل حداکثر جریمه نمی شد. به طور مثال برخی تخلفات در قالب ماده 72 حداکثر جریمه اش پرداخت 5 میلیون تومان است.

 وی افزود: از آنجا که پرویز مظلومی پیش از این به خاطر چنین تخلفی 5 میلیون تومان جریمه شده بود ما در تشدید آن این بار او را 7 میلیون تومان جریمه کردیم. این جرایم به صورت پلکانی افزایش می یابد تا اگر فرد متنبه نشد در آن صورت حداکثر جریمه را در نظر خواهیم گرفت. اینکه برخی فکر می کنند رایزنی باشگاه استقلال منجر به محرومیت نشده است درست نیست. 

دبیر کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با اشاره به تماس سرپرست باشگاه استقلال با مسئولان این کمیته گفت: بهرام افشارزاده در تماسی که ما داشت بیشتر نسبت به اظهارات محسن بزرگی معاونت حقوقی باشگاه شان اظهار نارضایتی می کرد که ما هم از این بابت از ایشان تشکر کردیم.

عبداللهی تاکید کرد: روزی که موضوع تماس مسئول باشگاه استقلال مطرح شد زمانی بود که ما 48 ساعت پیش از آن حکم مان را درباره پرونده سرمربی استقلال صادر کرده و آن را تحویل دفتر دبیرکل فدراسیون داده بودیم اما از آنجا که دکتر اسدی در سفر سوئیس به سر می برد زمان تایید و اعلام این رای به تعویق افتاد.

وی همچنین در این باره که گفته می شود محرومیت یک جلسه ای سرمربی کروات فولاد به دلیل به کار بردن واژه پلنگ صورتی و شکایت دپارتمان داوری از وی بوده است توضیح داد: این محرومیت هیچ ارتباطی به آن موضوع نداشت. یک جلسه محرومیت به اضافه 50 میلیون ریال جریمه نقدی به خاطر اصطلاحی بوده که اسکوچیچ به زبان لاتین در حین بازی فولاد مقابل ذوب آهن به داور مسابقه گفته و ناظر داوری آن را گزارش کرده بود. کلمه ای که معنی آن به فارسی حرف زشتی می شود.

عبداللهی تاکید کرد: جدا از این موضوع و در همان دیدار اسکوچیچ مطلبی را درباره داوری با استفاده از واژه پلنگ صورتی مطرح می کند که دپارتمان داوری نسبت به آن شکایت کرده است. این شکایت همچنان به قوت خود باقی است و به زودی کمیته انضباطی حکم مربوط به این پرونده اسکوچیچ را اعلام  و به باشگاه فولاد ابلاغ خواهد کرد.

براساس این گزارش، سرمربی کروات فولاد در پایان بازی با ذوب آهن گفته بود:در این دیدار 2 تیم یازده نفره درون زمین حضور داشتند و یک پلنگ صورتی! این بازی در پایان با حساب یک بر یک تمام شده بود.