منصوریان: دارستانی نقطه قوت روحی ـ روانی نفت بود

علی‌اکبر دارستانی مربی بدنساز تیم فوتبال نفت تهران امروز در حین تمرین دچار حمله قلبی شد و پس از انتقال به بیمارستان شهید فیاض‌بخش و تلاش‌هایی که پزشکان برای بازگشت وی به زندگی انجام دادند، درنهایت جان به جان‌آفرین تسلیم کرد تا خانواده ورزش یک بار دیگر داغدار شود.

مرحوم دارستانی امروز در حین تمرین به محمد خرمگاه مربی تیم نفت که در غیاب علیرضا منصوریان نفر اول تمرین امروز بود گفت که کمرم می‌سوزد. در همین حین دکتر قربانی پزشک تیم نفت به‌سرعت بالای سر وی حاضر شده و قرص زیرزبانی به او می‌دهد.

همچنین آمبولانس اورژانس بر سر تمرین نفت حاضر می‌شود و مرحوم دارستانی با پای خودش سوار آمبولانس شده و به بیمارستان می‌رود، حتی قبل از سوار شدن به آمبولانس سوئیچ ماشین خود را به محسن سیدی مربی دروازه‌بانان نفت می‌دهد و از وی می‌خواهد حواسش به مدارک داخل ماشین باشد. این در حالی است که پس از انتقال مرحوم دارستانی به بیمارستان، وی در اورژانس هم یک بار دیگر سکته قلبی می‌کند و به گفته پزشک معالجش آن‌قدر وسعت سکته قلبی زیاد بوده که حتی فرصتی برای آنژیوگرافی یا فنر زدن به قلب وجود نداشت. عملیات احیای قلب هم که بارها توسط پزشکان انجام شد، بی‌تأثیر بود تا مرحوم علی‌اکبر دارستانی جان به جان‌آفرین تسلیم کند.

در همین خصوص علیرضا منصوریان سرمربی تیم نفت در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درحالی‌که دچار تألمات روحی شدید بود، گفت:‌ ما بزرگ تیم‌مان را از دست دادیم. زمانی که مرحوم دارستانی و حسین فرکی با فولاد قهرمان ایران شدند، به بهرام میرشیبانی گفتم که برای موفقیت دارستانی را می‌خواهم و او هم به تیم ما آمد. اکبر آقا نقطه قوت تیم ما از نظر روحی ـ روانی بود و همیشه هر جایی که او بود بین بچه‌ها بگوبخند برقرار می‌شد. بااینکه چند ساعت از فوت این مرحوم گذشته هنوز نمی‌توانم باور کنم او دیگر در میان ما نیست.

وی ادامه داد: این اواخر مرحوم دارستانی زیاد درد و دل می‌کرد و به او می‌گفتم اگر کاری داری به من بگو. واقعاً فوتبال چه ارزشی دارد که یک عزیز را این‌طور از دست بدهیم. آقای دارستانی بزرگ ما در کادر فنی بود و همیشه با هم کارها را پیش می‌بردیم. حتی چند روز پیش به من گفت که می‌خواهم فشار تمرینات را بیشتر کنم و در این‌باره هم کلی با هم صحبت کردیم.

منصوریان تصریح کرد: ساعت 11 و 30 دقیقه امروز با اکبر آقا صحبت کردم و به او گفتم که به دلیل مشکلی که برایم پیش آمده امروز به تمرین نمی‌رسم و با محمد خرمگاه کارها را پیش ببرید. حتی از آنجایی که همسر اکبر آقا برای دیدن دخترش به استرالیا رفته بود، به او گفتم امشب به همراه چند نفر از بزرگان تیم به خانه‌ات می‌آییم تا هم تنها نباشی و هم اینکه درباره مسائل مختلف تیم با هم صحبت کنیم. واقعاً با این اتفاقی که افتاد تیم نفت از نظر روحی ـ روانی به هم ریخت.

وی اظهار داشت: اکبرآقا به من می‌گفت که تیم تحت‌فشار روحی ـ روانی و مشکلات مالی است و من هم به او گفتم امشب به خانه تو می‌آیم تا درباره همه موارد با هم صحبت کنیم، اما متأسفانه دست اجل فرصت نداد تا یکی از بااخلاق‌ترین‌ها از میان ما پر بکشد. همچنین باید بگویم برای برگزاری مراسم تدفین این مرحوم منتظر بازگشت همسر و دخترش از استرالیا هستیم و به‌احتمال فراوان پنجشنبه یا جمعه مراسم برگزار خواهد شد.