به خاطر پول رییس فیفا نشدم

در حالی که برخی به نحوه واگذاری امتیاز میزبانی جام جهانی 2018 به روسیه و جام جهانی 2022 به قطر معترض هستند و بر این باورند که فیفا با دستکاری و احتمالاً فروش برخی آرای خود میزبانی را به این دو کشور واگذر کرده و FBI نیز در حال بررسی این مورد است، رئیس جدید فیفا تأکید کرد این دو کشور طبق برنامه میزبان جام جهانی در دو دوره پیش‌رو خواهند بود.

جیانی اینفانتینو که روز جمعه با شکست رقبای خود به عنوان رئیس جدید فیفا انتخاب شد، روز گذشته (دوشنبه) نخستین روز کاری خود را در مقر فدراسیون جهانی فوتبال در زوریخ سوئیس تجربه کرد. او در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت: در مورد نگرانی‌ها در خصوص میزبانی قطر و روسیه باید بگویم که تصمیم برای اعطای میزبانی جام جهانی به این دو کشور در سال 2010 توسط کمیته اجرایی فیفا گرفته شده، ولی از همان زمان شایعات و ادعاهایی مطرح است. در حال حاضر ضرورت، سازماندهی بهترین جام جهانی‌های تاریخ در سال 2018 در روسیه و در سال 2022 در قطر است.

در روزی که رئیس جدید فیفا انتخاب شد، در همان کنگره فیفا، بسته پیشنهادی اصلاحات در بالاترین نهاد فوتبالی جهان مورد تصویب قرار گرفت. یکی از این اصلاحات که مصوب شده این است که حقوق مقامات ارشد فیفا از جمله خود اینفانتینو به طور شفاف اعلام شود.

رئیس سوئیسی فیفا در این مورد اظهار داشت: در این خصوص هنوز نظری ندارم. شاید این حرفم را باور نکنید، ولی من به خاطر پول کاندیدا نشدم که رئیس فیفا شوم. هنوز هم با کسی در مورد حقوقم و اینکه چقدر خواهد بود صحبتی نکرده‌ام. در ادامه متوجه خواهیم شد که حقوق من چقدر خواهد بود.