گفت‌وگوی روشن را در زیر می‌خوانید.

 

آقای روشن! در مورد جذب بازیکن خارجی جدید از سوی استقلال چه نظری دارید؟

تصور می‌کنم داد و فریادهای کادر فنی در مورد کمبود بازیکن و نیاز به جذب چند خارجی جدید تنها بهانه‌جویی است و آنها می‌خواهند بهانه کافی برای توجیه ناکامی احتمالی در پایان فصل را داشته باشند. در واقع مظلومی می‌خواهد کاری کند اگر در انتهای فصل جام نگرفت، بگوید که بازیکن خواسته بود اما جذب نشد. این اقدامات تنها ثبات در تیم را به هم می‌زند و ذهن بازیکنان تیم را خراب می‌کند. با این شلوغ‌بازی‌ها آنها اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند و هر لحظه منتظر یک جانشین خارجی هستند. نمی‌دانم چه اصراری است که روحیه این جوانان با جذب بازیکن خارجی که سرانجام هم روی نیمکت پیچ می‌شود، مخدوش شود؟

یعنی این وسط استقلال ضرر می‌کند؟

کاملاً. پرویز مظلومی باید مراقب شاهکار دلال‌ها باشد و اجازه ندهد با معامله‌هایی که سودش تنها به جیب آنها می‌رود هم تیم جوانش به هم بریزد و هم قهرمانی از دست برود. اتفاقاً او باید در این مقطع به تیمش اعتماد به نفس بدهد و به آنها بقبولاند که نیاز به هیچ بازیکن جدیدی ندارد.

فکر می‌کنید چاره کار چیست؟

همان‌طور که شورای نگهبان مراقب مجلس و انتخابات است، یک کمیته فنی هم در باشگاه اجازه خودمحوری و انتخاب‌های فاسد و غلط را نمی‌دهد. استقلال اما حالا شورای نگهبان ندارد و بخشی از گرفتاری‌ها هم به همین دلیل است. یکی نیست به استقلالی‌ها بگوید شما اگر پول دارید، به جای خریدهای بنجل و بی‌خاصیت، به همین بازیکنان خودتان بدهید تا با روحیه بهتر به حقشان برسند و جام بگیرند.

راستی در جریان اختلاف مظلومی و صالح هستید؟

از چند هفته قبل هم مشخص بود این دو نفر با هم اختلاف دارند اما به هر شکلی می‌خواستند این اختلاف را پنهان کنند. همین چند هفته پیش بود که صالح علیه مظلومی بیانیه داد اما باشگاه استقلال آن را تکذیب کرد‌؛ حالا مشخص شد صالح واقعاً آن حرف‌ها را زده بود. با توجه به شناختی که دورادور از صالح دارم به نظرم او نمی‌تواند به عنوان دستیار در تیمی کار کند. شاید اول قبول کند که دستیار باشد اما در ادامه کار نمی‌تواند این مسئله را بپذیرد و با آن کنار بیاید. به همین دلیل هم به مشکل می‌خورد. اگر او ابتدای فصل قبول کرده دستیار باشد، الان هم باید به اندازه همان دستیار در استقلال فعالیت کند.

به نظر شما حالا باید چه‌کار کرد؟

وقتی دو مربی با هم به مشکل می‌خورند دیگر نمی‌توانند کنار هم کار کنند و ادامه این همکاری بیشتر به ضرر استقلال تمام می‌شود. به همین دلیل فکر می‌کنم جدایی صالح در مقطع فعلی بهتر باشد تا ادامه همکاری او با استقلال.

نگاه بدبینانه به ماجرای مظلومی و صالح

پیشکسوت تیم استقلال پیش‌بینی کرد سرمربی و مربی این تیم بار دیگر به مشکل خواهند خورد. حسن روشن درباره اختلافی که بین پرویز مظلومی و مجید صالح پیش آمده بود، گفت: باید بررسی کرد که چرا صالح تمرین را رها کرده و رفته است؟ پرده حرمت میان سرمربی و مربی نباید پاره شود که اگر این اتفاق بیفتد، شرایط خیلی سخت می‌شود. این وضعیت مانند زندگی زن و شوهری است که مرد خانواده تحصیلات در حد دیپلم دارد و زن لیسانس. قطعاً شرایط زندگی آنها مشکل‌ساز می‌شود، مگر اینکه آنقدر تفاهم داشته باشند که مشکلی پیش نیاید.