من جزو مربیان خوشبخت ایران هستم!

امیر قلعه‌نویی که تیمش آغازی مناسب در لیگ قهرمانان آسیا داشته به صعود از این مرحله کاملا امیدوار است و به تشریح تیمش پیش از این دیدار پرداخت.

وی در مورد دیدار فردا اینطور صحبت‌هایش را آغاز کرد و گفت: هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و باید دیدار رفت را فراموش کنیم و با انگیزه بالاتر در دیدار فردا حاضر شویم. فردا در زمین الجزیره به میدان می‌رویم و مسلما آنها با شرایط میزبانی انگیزه زیادی برای جبران نتیجه تبریز دارند و این کار شاگردانم را سخت می‌کند.

قلعه‌نویی در ادامه گفت: شرایط آب‌وهوایی، میزبانی و ... مسلما تاثیرگذار خواهد بود اما ما انگیزه زیادی داریم تا 3 امتیاز این بازی را نصیب خودمان کنیم. برای این بازی برنامه‌های خاصی داریم و ارزیابی دقیقی از حریف داشته‌ایم و امیدواریم شرایط به گونه‌ای شود تا به هدفمان دست یابیم و اقتدار فوتبال ایران را اثبات کنیم.

سرمربی تراکتور در مورد شناختش از حریف و پیش‌بینی‌اش از شرایط الجزیره گفت: آنها با شکستی که در تبریز تجربه کردند و برای اینکه شانس صعود را همچنان برای خود باقی نگه دارند در این بازی کاملا انتحاری به میدان خواهند آمد و چیزی برای از دست دادن دارند. آنها مطمئنا نسبت به دیدار در تبریز با شرایط متفاوتی روبروی ما قرار خواهد گرفت و این به جذابیت بازی کمک می‌کند.

قلعه‌نویی در ادامه و در واکنش به این سوال که قهر تماشاگران تبریزی و عدم حضورشان در استادیوم به چه دلیل بوده و آیا این تیم می‌تواند با عملکردش در آسیا آنها را به استادیوم برگرداند اینطور پاسخ داد: من اصلا واژه قهر را در این مساله نمی‌پسندم چون بحث فقر تماشاگر شامل تمامی تیم‌ها می‌شود به طور مثال سپاهان نیز هفته گذشته در حالی مقابل تیم ما اماراتی قرار گرفت که طرفداران زیادی حامی آنها نبودند. در نهایت اما معتقدم باید با بازی زیبا و نیز امکاناتی که برای تسهیل حضورشان در استادیوم انجام می‌شود، باعث شویم آنها به استادیوم بازگردند و پرشورها را در کنار خودمان ببینیم. حضور 15 الی 20 هزار نفر برای تراکتورسازی کم است و همه ما انتظار داریم پرشورها با حضور پررنگ خود نقش اصلی را در موفقیت تراکتور ایفا کند.

وی در مورد برخوردش با سرمربی الجزیره در نشست خبری امروز نیز گفت: با او صحبت کردم و همچنین بحثی با مدیرفنی الجزیره که فردی ایتالیایی است داشتیم و به او اعلام کرد از نوع بازی و کیفیت بازیکنانم خوشش آمد و از شوکه شدنش بعد از تماشای دیدار رفت صحبت می‌کرد.

قلعه‌نویی در مورد حمایت احتمالی ایرانی‌های مقیم امارات از تراکتور برابر الجزیره گفت: بحث‌های ایرانی‌های امارات را باید جدا کرد چون ایرانی‌های مقیم این کشور اکثرا ساکن دبی هستند و خیلی کم در ابوظبی حضور دارند اما شنیده‌ام که آنها تدارک وسیعی برای حضور در این بازی دیده‌اند و این اتفاق ما را خوشحال خواهد کرد و امیدوارم آنها را در کنار خودمان احساس کنیم.

وی در واکنش به اینکه بازیکنان تراکتورسازی مسلما جزو کسانی هستند که اگر او در تیم دیگری نیز حضور داشت خواهان جذب آنها بود گفت: طرح این سوال به نظرم اشتباه است و من زمانی که در استقلال اهواز هم بودم بازیکنانی گمنام داشتم که موفق شدند کیفیت خود را به نمایش بگذارند. در مس کرمان نیز اوضاع همین طور بود. در فصل اولی که به استقلال آمدم هم 13ستاره این تیم جدا شدند و به دلیل بازنشستگی یا حضور در تیم دیگر و یا تغییرات در نظر گرفته ما جدا شدند اما ما تیم جوانی ساختیم که آینده استقلال هم بیمه کرد و قهرمانی‌های متوالی به دست آورد. اما در کلیت باید بگویم تراکتور کنونی تیمی جوان، با کیفیت و خوب است که ستاره آن «تیم تراکتور» است و ستاره اصلی آن هواداران هستند.

قلعه‌نویی در پایان در مورد دیدار هفته آینده‌اش در لیگ برتر برابر پرسپولیس گفت: در شرایط کنونی تمام تمرکزم روی الجزیره است و بلافاصله بعد از این بازی به پرسپولیس هم فکر می‌کنم. اکنون ما برنامه‌ریزی برای نحوه ریکاوری، نوع تمرینات و برگشت بازیکنان به شرایط آرمانی انجام داده‌ایم و نکته دیگر اینکه خوشحالم و جزو مربیان خوشبخت لیگ محسوب می‌شوم که 17، 18 بازیکن هم‌تراز دارم که دستم را برای تغییرات تاکتیکی و جایگزینی نفرات کاملا باز گذاشته است و به آن بازی مقابل پرسپولیس خیلی امیدوارم.