ناکامی سپاهان مقابل النصر امارات

در بازی برگشت تیم های سپاهان و النصر، اصفهانی ها بازهم می توانستند برنده بازی باشند اما آنها به راحتی موقعیت های متعدد خود را در نیمه اول از دست دادند و در نیمه دوم نیز با سهل انگاری های پیاپی برای حریف خود فرصت گلزنی فراهم کردند تا در نهایت عرصه را برای انتقام گرفتن حریف بازکنند.

 

هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا 2016 ، ساعت 20  ورزشگاه آل مکتوم دوبی

 

سپاهان ایران:

 

شهاب گردان، لئوناردو پادوانی، عبدالله کرمی ، علی کریمی، سعید قائدی فر، وریا غفوری، ایبریچیچ(63 امین جهان عالیان)، فوزیل موسی اف، حسین فاضلی، محمدرضا خلعتبری(68 محرم نویدکیا) و لوسیانو پریرا

سرمربی: ایگور استیکماچ

 

 

النصر امارات:

 

احمد شمبیح، خالد جمال(75 سالم صالح)، لوییز خیمنز، علی العامر، کمبو اکوکو(احمد خمیس 81)، جاناتان پیتروپا، محمود خمیس، امیر مبارک، طارق احمد، احمد الیاسی و نیلمار(87 علی امری)

سرمربی: ایوان یوانوویچ

 

 

اخطار

 

طارق احمد(85) - احمد خمیس(88) از النصر

 

 

شرح گل ها:

 

النصر امارات 1 سپاهان ایران 0 (دقیقه 57، نیلمار) : حرکت سریع النصری ها از کناره های زمین با چند اشتباه از سوی مدافع سپاهان روبرو شد تا در نهایت ارسال بازیکنان این تیم در حالی که با اشتباه عبداله کرمی در یارگیری مواجه شد توسط مهاجم با تجربه این تیم، نیلمار به زیبایی، به اولین گل بازی تبدیل شود و سپاهانی ها بر خلاف جریان بازی دروازه خود را باز شده ببینند.

النصر امارات 2 سپاهان ایران 0 (دقیقه 3+90، پیتروپا) : دو خطای پی در پی توسط پادووانی و گردان باعث شد تا داور به نشانه پنالتی در سوت خود بدمد و پیتروپا توانست این توپ را خلاف جهت حرکت گردان به گل دوم این تیم تبدیل کند .

 

 

شرح بازی:

 

 

النصری ها در این بازی در حالی موفق شدند حریف ایرانی خود را با شکست روبرو کنند که در نیمه شانس بالایی داشتند که دروازه خود را باز شده ندیدند.

بازی در اولین دقایق بازی تحت تاثیر خطای دو ضربی که بر علیه سپاهانی ها در محوطه شش قدم این تیم گرفته شد، قرار گرفت، بعد از چند حمله نیم بند اماراتی ها در 10 دقیقه ابتدای بازی این سپاهانی ها بودند که زمام امور را در دست گرفتند و توانستند تاکتیک خود را به حریف دیکته کنند، خط حمله آتشین اصفهانی ها به رهبری لوسیانو پریرا حملات خود را از میانه های نیمه اول شروع کردند و در چند موقعیت توانستند شرایط فوق العاده ای را برای خود مهیا کنند اما در اسفاده از هیچکدام موفق نبودند.

در این میان النصری ها نیز چشم به باز کردن دروازه سپاهانی ها داشتند اما هوشیاری شهاب گردان و مدافعان این تیم مانع از باز شدن دروازه یاران استیماچ شد، تا در کل بتوان گفت نیمه اول با بازی حساب شده سپاهانی ها توام بود، بازی که در آخرین دقیقه نیمه اول کار را برای آنها یکسره کند اما کم تجربگی بازیکن جوان اصفهانی مانع از این اتفاق شد.

اما در نیمه دوم گویا ورق برگشت، سپاهانی ها که در نیمه اول سوار بر بازی بودند و بازیکنان این تیم با هوشیاری بازی می کردند در نیمه دوم بسیار پراشتباه ظاهر شدند، پس از پانزده دقیقه ابتدایی نیمه دوم بی دقتی بازیکنان این تیم نیز شروع شد، البته استیماچ نیز شاید در این میان بی تقصیر نباشد، تعویض های این مربی را شاید بتوان نقد کرد اما هر آنچه که بود اصفهانی ها دو بار دروازه خود را در این نیمه بازشده دیدند تا سه امتیاز مهم را از دست بدهند و در دیداری که می توانستند با پیروزی در آن شش امتیازی شوند، دو بار دروازه خود را باز شده دیدند تا ناکام ابوظبی را به سوی اصفهان ترک کنند.

سپاهان و النصر اکنون سه امتیاز دارند و باید به انتظار پایان بازی تیم های الاتحاد و لوکوموتیو(که با یک گل به سود عربستای ها در پیش است) بنشینند، دیداری در هفته اول به تساوی یک بر یک رسیده بود.

 

 

بهترین بازیکن:

 

 

مهاجم باتجربه و کارآمد برزیلی را می توان بهترین بازیکن این بازی دانست، نیلمار که پیشتر نیز دو بار موفق شده بود دروازه تیم ملی ایران و تیم فولاد خوزستان را بازکند با گلزنی در این بازی توانست در برابر تیم های ایرانی هت تریک کند. البته سپاهانی ها اگر بازی نیمه اول خود را در نیمه دوم نیز ارائه می دادند می شد حداقل سه بازیکن از این تیم را در جمع بهترین ها قرار داد، البته در این میان می توان از شهاب گردان نیز نام برد که چند موقعیت حریف از جمله یک فرصت تک به تک را مهار کند.

 

 

اتفاق ویژه:

 

 

سپاهان در این بازی دو نیمه متفاوت داشت و بازی کاملا پراشتباه این تیم در نیمه دوم را می توان اتفاق ویژه این بازی دانست، بازیکنانی همچون عبداله کرمی و پادووانی که در نیمه جزء بهترین ها بودند در نیمه دوم بازی عجیبی را از خود به نمایش گذاشتند، علاوه بر این دو باقی بازیکنان سپاهان در نیمه دوم به گونه ای دیگر بازی کردند ، بازیکنانی که در نیمه اول آنقدر بر بازی مسلط بودند که حداقل می توانستند در سه فرصت به راحتی دروازه حریف شان را باز کنند.

 

 

دقایق حساس

 

دقیقه 3 – خطای دو ضربی که دو اولین دقیقه بازی در محوطه شش قدم سپاهانی ها نصیب النصر شد را پس از برخورد به مدافعان توسط گردان مهار شد.

دقیقه 20 – ارسال سپاهانی ها از روی ضربه ایستگاهی با ضربه سر دیدنی کرمی روبرو شد اما گلر اماراتی با واکنشی فوق العاده توپ را دور کرد.

دقیقه 21 – ارسال دیدنی خلعتبری موقعیت خوبی روی دروازه النصر به وجود آورد اما بازهم دروازه بان النصر این توپ را مهار کرد.

دقیقه 23 – حرکت سریع النصری ها از کناره و پاس رو به بیرون بازیکن این تیم موقعیت خطرناکی در محوطه سپاهانی ها به وجود آورد اما هوشیاری مدافعان سپاهان این خطر را دور کرد.

دقیقه 36 – پاس حسین فاضلی در محوطه جریمه النصری ها در حالی به خلعتبری رسید که وی می توانست با ضربه مطمئن دروازه حریف را باز کند اما خلعتبری این توپ را بی دقتی از بالای دروازه به بیرون زد.

دقیقه 44 – حمله خطرناک سپاهانی ها در حالی که پریرا در متن آن قرار داشت از دست رفت تا این بازکن افسوس این موقعیت را بخورد.

دقیقه 45 – رویارویی ترین موقعیت این بازی در این دقیقه نصیب حسین فاضلی شد و این بازیکن در حالی که تنها دو گام تا دروازه خالی داشت با بی تجربگی فرصت را از دست داد تا حسرت استیماچ دو چندان شود.

دقیقه 52 – علی کریمی پشت محوطه جریمه حریف با از پیش رو برداشتن یکی دو بازیکن ضربه محکم خود را روانه دروازه النصر کرد اما این توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 61 – دومین اشتباه کمرشکن عبداله کرمی، چیزی نمانده تا کار سپاهانی ها را یکسره کند اما عکس العمل دیدنی شهاب گردان موقعیت تک به تک را از نیلمار گرفت.

دقیقه 65 – بازی پر اشتباه مدافعان سپاهان در این دقایق عجیب ترین نکته بازی است، در این دقیقه سهل انگاری دیگری از آنها باعث شد تا النصری ها یک موقعیت فوق العاده دیگری به دست بیاورند اما نتوانند از آن استفاده کنند و این توپ به بیرون رود.

دقیقه 78 – ضربه ایستگاهی سپاهانی ها را لئوناردو پادووانی به سمت دروازه حریف زد اما این توپ با فاصله کمی به بیرون رفت.

دقیقه 82 – نیلمار می توانست برای دومین بار دروازه گردان را باز کند اما با خوش شانسی سپاهانی ها این توپ راهی بیرون شد.

دقیقه 85 – این بار اشتباه گردان نزدیک بود کار دست سپاهانی ها بدهد اما توپ النصری ها راه به جایی نبرد.