استقلال سوار بر قطار قهرمانی؟

لیگ برتر بعد از دو هفته تعطیلی از روز پنجشنبه آغاز می شود. در این روز تیم های پایین جدول به مصاف مدعیان قهرمانی می روند.

نگاهی به بازی های این هفته می اندازیم:

استقلال خوزستان - سیاه جامگان؛ بازگشت شاگردان ویسی به صدر؟

شاگردان ویسی در کورس قهرمانی هستند و اگر در این بازی پیروز شوند به طور موقت هم که شده می توانند به صدر جدول صعود کنند. حریف آنها تیم سختکوشی است که در خطر سقوط و در رده چهاردهم جدول قرار دارد. بنابراین شاگردان فرهاد کاظمی تلاش می کنند در اهواز حداقل یک امتیاز بگیرند ولی مساوی برای آبی پوشان اهوازی نوعی باخت محسوب می شود. باید دید فرهاد کاظمی می تواند استقلال تهران را در اهواز صدرنشین نگه دارد و از تیم ویسی امتیاز بگیرد یا آبی های اهواز دوباره مزه صدرنشینی را می چشند

راه آهن- استقلال؛ آبی پوشان سوار بر قطار قهرمانی؟

راه آهن با توپالیدس سرمربی خارجی و جدیدش میزبان تیم استقلال است. البته باشگاه راه آهن ترجیح داده در ورزشگاه آزادی که ورزشگاه خانگی آبی پوشان محسوب می شود به مصاف استقلال برود. روی کاغذ راه آهن شانس زیادی برای پیروزی در این مسابقه ندارد اما فوتبال قابل پیش بینی نیست بخصوص اینکه استقلال مقابل تیم شانزدهم جدول هم دو امتیاز در ورزشگاه آزادی از دست داد.

با این حال استقلال اگر بتواند در این مسابقه پیروز شود فرار بزرگی را به سمت قهرمانی آغاز خواهد کرد اما راه آهن برای بقا می جنگد و حریف سختکوشی است. راه آهن اگر بتواند در این بازی شگفتی خلق کند هم خودش ممکن است سه پله در جدول لیگ صعود کند و هم رقابت در صدر جدول را داغ‌تر و هیجان انگیزتر کند.البته شاگردان مظلومی می خواهند با قطار راه آهن به سمت قهرمانی بروند. بازیکنان و کادرفنی استقلال هم امیدوارند که با حضور هواداران شان به یک برد خوب دست پیدا کنند.

پدیده - ملوان؛ ادامه ناکامی های ملوان

ملوان بدون سرمربی به مشهد می رود و مدیران باشگاه امیدوارند که این تیم بتواند از شاگردان رضا مهاجری امتیاز بگیرد زیرا اگر ملوان بازهم شکست بخورد وضعیتش در جدول بدتر از گذشته می شود. ملوان در  8 دیدار اخیر رنگ برد را ندیده و بعید است این تیم در مشهد پیروز شود. پدیده در خانه می خواهد یک برد کسب کند تا با یک پله صعود به رده نهم برسد. 

فولاد- سایپا؛ نبرد جلالی با تیم بدون سرمربی!

فولاد خوزستان برای بقا نیاز به این سه امتیاز خانگی دارد و اسکوچیچ که هفته گذشته داور را با پلنگ صورتی مقایسه کرده بود در این بازی محروم است و باید از روی سکوها تیمش را نظاره کند. سایپا هم هنوز شانس کسب سهمیه دارد هرچند مدیرعاملش دوست دارد این باشگاه قهرمان شود یا حداقل در بین سه تیم اول جدول قرار بگیرد اما اگر شاگردان جلالی در اهواز بازنده شوند در آنصورت این رویا کمرنگ تر خواهد شد.

برنامه و اسامی داوران 4 دیدار هفته بیست و دوم 

پنجشنبه 13 اسفند 94  - ساعت 16

استقلال خوزستان- سیاه جامگان مشهد- ورزشگاه غدیر اهواز

پیام حیدری – سعید علی نژادیان – مهدی الوندی – علی صفایی – ناظر: فریدون اصفهانیان

جمعه 14 اسفند 94 – ساعت 16

پدیده خراسان- ملوان بندر انزلی- ورزشگاه ثامن الائمه مشهد

محمدرضا فغانی – حسن یوسفی – اسد حاج محمد – سعید رحیمی مقدم – ناظر: حسین نجاتی

فولاد خوزستان- سایپا- ورزشگاه غدیر اهواز

بیژن حیدری – محمدرضا ابوالفضلی – علی میرزابیگی – علی صفایی – ناظر: مسعود عنایت

راه آهن- استقلال ساعت 15 و 30 دقیقه در ورزشگاه آزادی

اسامی داوران این دیدار اعلام نشده است.