استقلال در اندیشه تثبیت صدرنشینی در هفته تلاش قعرنشین‌ها

هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال پس از تعطیلات دو هفته‌ای به دلیل برگزاری لیگ قهرمانان آسیا از روز پنجشنبه با برگزاری یک دیدار آغاز می‌شود و روز جمعه هم سه دیدار دیگر برگزار خواهد شد. در مهم‌ترین مسابقات تیم‌های بالانشین لیگ برتر به مصاف تیم‌های پایین جدولی می‌روند.

استقلال خوزستان - سیاه‌جامگان مشهد

تیم رده دومی استقلال خوزستان با 38 امتیاز فعلاً نتوانسته صدر جدول را حفظ کند، اما همچنان جزو تیم‌های بالانشین است و این هفته باید به مصاف سیاه‌جامگان برود. تیم مشهدی در نیم فصل دوم توانسته امتیازاتی که از دست داده بود را جبران کند، اما همچنان با 20 امتیاز و رده چهاردهم در پایین جدول به سر می‌برد. سیاه‌جامگان در نیم‌فصل دوم و با فرهاد کاظمی متفاوت‌تر از نیم فصل اول بازی می‌کند و همین مسئله باعث شده امید برای ماندن این تیم زیاد شود، هرچند کار این تیم مشهدی بسیار سخت است.

هشت هفته به پایان مسابقات لیگ باقی مانده و سیاه‌جامگان دیدارهای سختی پیش‌رو دارد، به خصوص این هفته که باید در خوزستان به مصاف استقلال خوزستانی برود که دوست دارد تا هفته پایانی جزو مدعیان قهرمانی باشد و حتی اگر فرصت مناسبی به دست آورد، جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

راه‌آهن - استقلال

فرصت در اختیار استقلال است تا بتواند جایگاهش را در صدر جدول تثبیت کند و این اتفاق پیش از بازی‌های سخت پایان فصل می‌تواند یک اتفاق مهم برای شاگردان صدرنشین پرویز مظلومی باشد. آبی‌پوشان این هفته باید مقابل راه‌آهنی به میدان بروند که مهدی تارتار پس از آخرین بازی مقابل ملوان اخراج شد و یوآنیس توپولیدیس یونانی روی نیمکت راه‌آهن نشسته است.

این اتفاق مطمئناً می‌تواند برای راه‌آهن اتفاق مثبتی باشد، نه از این جهت که توپولیدیس فرشته نجات راه‌آهن شود، بلکه برای تیمی که تا به اینجا شکست‌های زیادی خورده و یک پله تا رده شانزدهم جدول فاصله دارد، تغییر سرمربی می‌تواند شوکی کوتاه مدت باشد. با توجه به عدم شناخت مربیان ایرانی از افکار توپولیدیس، این مربی می‌تواند با تغییر تاکتیک تیمش از استقلال امتیاز بگیرد. آن هم استقلالی که در تعطیلات حاشیه‌هایی هم داشت و غیبت فرزاد مجیدی در تمرینات حسابی برای این تیم حاشیه درست کرده بود.

پدیده خراسان - ملوان بندرانزلی

ملوان اوضاع خوبی ندارد و این هفته باید  در خارج از خانه هم به میدان برود. تیمی که پس از استعفای حمید استیلی در تلاش برای پیدا کردن گزینه‌ای مناسب بود، هنوز نتوانسته سرمربی جدیدش را انتخاب کند و گزینه‌هایی مانند فرهاد پورغلامی و محمد احمدزاده هم نتوانستند رضایت باشگاه‌های خود را جلب کرده تا به تیم شهرشان کمک کنند.

ملوان حالا بدون سرمربی است و در چنین شرایطی هم باید به مصاف پدیده خراسان برود. پدیده‌ای که نسبت به تیم‌های پایین جدولی شرایط بهتری دارد و در فکر تثبیت جایگاهش در میانه جدول است. ملوان اگر نتواند از هفته‌های پیش‌رو امتیازات مناسبی بگیرد، قطعاً یکی از گزینه‌های جدی سقوط خواهد بود. پدیده اکنون 26 امتیازی و در رده دهم جدول قرار دارد و ملوان 21 امتیازی هم در رده دوازدهم است.

فولاد خوزستان - سایپا

دو تیمی که در لیگ پانزدهم بازی‌های خوبی از خود به نمایش گذاشته‌اند، در حالی به هم رسیدند که هرکدام شرایط متفاوتی دارند. فولاد در این فصل بازی‌های خوبی انجام داده و اکنون برای سقوط نکردن می‌جنگد و این در حالی است که سایپا با بازی‌های زیبای خود در بین مدعیان قهرمانی است. حالا دو تیم با شرایطی متفاوت رودرروی هم قرار می‌گیرند و مطمئناً این بازی می‌تواند یکی از مسابقات زیبای هفته بیست‌ودوم لیگ برتر باشد.

سایپا در حال حاضر 34 امتیازی و در رتبه پنجم جدول است و فولاد خوزستان هم با 21 امتیاز در رده سیزدهم بوده و در مرز سقوط به لیگ دسته اول است. این دو تیم برای بهتر کردن جایگاه خود نباید این بازی‌های و هفته‌های منتهی به پایان لیگ را از دست بدهند؛ از این‌رو کار برای شاگردان دراگان اسکوچیچ و مجید جلالی بسیار سخت خواهد بود.

برنامه کامل بازی‌های هفته بیست‌ودوم لیگ برتر به شرح زیر است:

پنجشنبه 13 اسفندماه 94

استقلال خوزستان - سیاه‌جامگان مشهد، ساعت 16، ورزشگاه غدیر اهواز

جمعه، 14 اسفندماه 94

راه‌آهن - استقلال، ساعت 15:30، ورزشگاه آزادی تهران

پدیده خراسان - ملوان بندرانزلی، ساعت 16، ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد

فولاد خوزستان - سایپا، ساعت 16، ورزشگاه غدیر اهواز

شنبه، 15 اسفندماه 94

گسترش فولاد تبریز - استقلال اهواز، ساعت 15، ورزشگاه اختصاصی گسترش فولاد

یکشنبه، 16 اسفندماه 94

نفت تهران - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت 15:30، ورزشگاه تختی تهران

سپاهان اصفهان - صبای قم، ساعت 17:30، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

پرسپولیس - تراکتورسازی تبریز، ساعت 17:30، ورزشگاه آزادی تهران