با باوی تماس گرفتیم تا درباره حضورش در این لیست و مبلغی که طارمی قرار بود به او بدهد صحبت کنیم. گفتگوی کریم باوی را می خوانید.

 

کریم باوی طارمی وقتی پول نگرفته نباید به ما وعده و وعید می داد/ از منچستر پیشنهاد 2/5 میلیون پوندی داشتم

 

برنامه 90 را دیدید؟

دیر رسیدم و برنامه را کامل ندیدم.

 

 

اینکه کریم باوی می تواند به اندازه وحید هاشمیان رای بیاورد نکته جالبی است چون نسل جوان بازی های هاشمیان را دیده ولی بازی های شما را ندیده است.

آفرین، دقیقا همینطور است، الان عنایتی بازی می کند و نسل جوان بازی اش را می بیند ولی بازی مرا ندیده، البته نمی شود به رای آوردن علی دایی شک کرد و او افتخار ایران است، همین که من هم در جمع 8 بازیکنی بودم که در این فهرست هستند، خوشحالم.

 

 

فکر می کنید اگر الان بازی می کردید، باز هم علی دایی رای می آورد؟

باور کنید اگر من امروز بازی می کردم مردم عقیده شان عوض می شد. من وقتی می پریدم روی هوا مکث می کردم، علی دایی هم همین حرف را می زند و می گوید تو خیلی خوب سر می زدی. تمام مربیان می گفتند تو خیلی خوب سر می زنی، حتی ماریو زاگالو پیشانی مرا ماچ کرد و گفت تو چقدر خوبی و چقدر خوب می پری و سر می زنی.

 

 

مکث کردن روی هوا واقعا کار سختی است که نیاز به تمرین های عجیب و غریبی دارد.

بله من خیلی تمرین کرده بودم و خوب می پریدم، شاید باورتان نشود ولی یک بار در بازی پرسپولیس و استقامت یزد به هوا پریدم و وقتی برگشتم که به سمت دروازه ضربه سر بزنم، سینه ام به تیر افقی برخورد کرد.

 

 

چرا لژیونر نشدید؟

به ما خروجی نمی دادند. یعنی خروجی های مان به اندازه دو هفته بود و ما نمی توانستیم به خارج از کشور برویم. به خاطر جنگ نتوانستیم برویم چون می گفتند اگر بروی بر نمی گردی، نه گذاشتند به خارج بروم و نه به کشورهای حاشیه خلیج فارس.

 

 

از کجا پیشنهاد داشتید؟

از منچستر پیشنهاد 2/5 میلیون پوندی داشتم ولی نشد که بروم. ماندم و به جای اینکه به ما برسند، رهایمان کردند. اگر می رفتم و مثل علی دایی لژیونر می شدم اوضاع خیلی فرق می کرد.

 

 

از چه کسی بیش از همه گلایه دارید؟

از مسئولان وزارت ورزش و جوانان، آن ها نباید بیایند و بگویند که کریم باوی تو اینقدر زحمت کشیدی و در آن شرایط سخت از کشور نرفتی، دستت درد نکند؟ این مملکت هیچ کمکی به من نکرد.

 

 

خودتان به چه کسی رای دادید؟

من رای ندادم.

 

 

اگر می خواستید رای بدهید به چه کسی رای می دادید؟

مطمئن باشید رای من علی دایی بود چون او شناسنامه فوتبال ایران است.

 

 

طارمی هم اخیرا قرار بود یک مبلغی به شما هدیه بدهد. آن را گرفتید؟

خیر، ندادند، گفتند می دهیم ولی اتفاقی رخ نداد. وقتی کسی به ما چیزی نداده نباید عنوان کند، باید اول مبلغ را پرداخت می کردند بعد می گفتند. متاسفانه فقط حرف زدند و پولی ندادند.

 

 

از دست مهدی طارمی ناراحتید؟

جوان است دیگر، دوست داشته کاری کند ولی نتوانسته و از دستش بر نیامده است. اگر باشگاه پولش را می داد او قطعا مبلغ مورد نظرش را به ما پرداخت می کرد همانطور که ماشینش را به مجتبی محرمی داد. دوست داشته کاری کند ولی نتوانسته.

 

 

با باشگاه صحبت کردید که این مبلغ را به شما پرداخت کنند؟

خیر اصلا، ما با باشگاه طرف حساب نیستیم ما با وکیل طارمی طرف حسابیم.

 

 

با وکیل طارمی صحبت کردید؟

بله، او گفت که باشگاه زیر حرفش زد و پول مان را نداد بنابراین نمی توانیم این مبلغ را پرداخت کنیم.

 

 

به علی اکبریان و چند نفر دیگر هم وعده پول داده بود ولی ظاهرا هیچ پرداختی صورت نگرفته است.

بله به همه ما وعده و وعید داد ولی تا وقتی نگرفته بود نباید عنوان می کرد، او می توانست بگوید من تمدید نمی کنم تا مبلغ مورد نظرش را بگیرد ولی تمدید کرد و پولی هم نگرفت. باید می گفت این پول را بدهید چون روی آن حساب کرده بودیم، به هرحال نشد.