خرید جدید استقلال سابقه درگیری با سرمربی دارد!

بنابر گزارش‌های منتشر شده عادل شیحی 28 ساله از روزهای خوب خود خیلی فاصله دارد. این بازیکن مراکشی - آلمانی طی 10 سال حضور در اف‌سی‌کلن مدام در حال انتقال از تیم اصلی باشگاه به تیم B کلن بوده و علاوه بر بازی در بوندس‌لیگا حضور در بوندس‌لیگای B و حتی رژیون لیگا را نیز تجربه کرده است. عادل شیحی در فصل 2011-2010 پس از تنها 550 دقیقه بازی برای کلن در بوندس‌لیگا به خاطر درگیری با فرانک شافر سرمربی وقت کلن بار دیگر به تیم B باشگاه و رقابت‌های رژیون لیگا (دسته‌ چهارم) فوتبال آلمان تبعید شد.

سرانجام یک دهه حضور شیحی در کلن در فصل 2015-2014 با انتقال بحث‌برانگیز او به فولام به درخواست فلیکس ماگات به پایان رسید؛ انتقالی که فقط یک حضور 30 دقیقه‌ای در ترکیب فولام در چمپیون‌شیپ را به همراه داشت و انتقادات از بابت این انتقال به ماگات را به حداکثر رساند.

جالب این که عادل شیحی از پایان فصل 2015-2014 چمپیون‌شیپ تاکنون به مدت 10 ماه بدون تیم بوده تا اینکه سرانجام به پیشنهاد استقلال پاسخ مثبت داده و راهی فوتبال ایران می‌شود، آن هم در شرایطی که این بازیکن طی دو سال اخیر فقط 112 دقیقه بازی طی دو دیدار برای کلن B در دسته چهارم آلمان، 10 دقیقه بازی برای کلن در بوندس‌لیگای B و 30 دقیقه بازی برای فولام در چمپیون‌شیپ و مجموعاً 152 دقیقه بازی در لیگ دسته پایین‌تر فوتبال اروپا را در کارنامه دارد.

طی بیش از یک دهه فوتبال شیحی شاید بتوان فصل 2013-2012 را بهترین فصل فوتبال این بازیکن دانست. عادل در این فصل طی 21 بازی، 1148 دقیقه برای کلن در بوندس‌لیگای B به میدان رفت و 5 گل هم به ثمر رساند اما دوران افول این بازیکن از آن پس به حدی بود که بهای او از نظر ترانسفرمارکت از یک میلیون یورو در آن فصل به 200 هزار یورو در فصل گذشته رسید؛ 200 هزار یورویی که بنابر اعلام رسانه‌ها خیلی بیشتر از قیمت واقعی این بازیکن بوده است.

رونالدوی کریستوف دام در تهران

سایت «KOLNER STADT - ANZEIGER» کلن با تیتر «رونالدو در تهران» به استقبال خبر انتقال عادل شیحی به باشگاه استقلال ایران رفته است. این سایت شهر کلن در این خصوص نوشت: عادل شیحی بازیکنی که روزی کریستوف ‌دام او را کریستیانو رونالدو نامیده بود، به باشگاه استقلال ایران پیوست، البته هنوز دانشمندان نفهمیده‌اند که چرا کریستوف‌ دام در سال 2008 عادل شیحی را کریستیانو رونالدو نامیده بود. دام در آن زمان گفته بود نگران نباشید من سطح فوتبال جهانی در این بازیکن مراکشی دیده‌ام و او می‌تواند یک کریس رونالدوی دیگر باشد.

مسلماً این مقایسه دام باعث بالا رفتن انتظارات از این بازیکن شده بود. به نظر می‌رسید شیحی با استعدادی بی حد و حصر در کنترل توپ، سرعت و خلاقیت موفق شود، هرچند که این استعدادها در غیاب بردباری، سختکوشی و آمادگی بدنی او گم شد. حالا عادل شیحی به دنبال شروعی دوباره از ایران است، هرچند که در تهران هیچ‌کس نمی‌داند کریستیانو رونالدو آمده است.