او توانست با اختلاف فاحش، رقبا را شکست دهد. دایی 73 درصد رأی آورد و نزدیک‌ترین مهاجم به او، فرشاد پیوس بود با 10 درصد آرا. علی دایی از نظر فنی فوق‌‌العاده بود و به قول فرشاد پیوس یک نابغه. درباره قدرت فنی دایی همه به اندازه کافی می‌دانند و نوشته‌اند اما این بار می‌خواهیم به تغییر بنیادینی که در وجود دایی اتفاق افتاده، اشاره کنیم. علی دایی در دوران بازیگری هیچ‌گاه به اندازه حالا محبوبیت نداشت. گذر زمان و سپیدی موهای دایی و محاسنش، تنها چهره ظاهری او را عوض نکرده، بلکه علی دایی را به فردی پخته‌تر تبدیل کرده است. دایی از سال گذشته بود که این تغییرات بنیادین را نشان داد‌؛ وقتی در آستانه جام ملت‌ها دست به قلم شد و برای جواد نکونام و حمایت از تیم ‌ملی، نامه‌ای نوشت.

در روزهایی که همه به جوسازی درباره شکستن رکورد دایی می‌پرداختند، او نامه‌ای مهم نوشت و علاوه بر تبریک پیشاپیش به نکونام، از تیم‌ ملی هم حمایت کرد. دایی این‌قدر عوض شده که با وجود تمام اختلاف‌ها با علی کریمی، در برنامه 90 گفت: «دوستش دارم.» او حتی از پاس‌هایی که کریمی در تیم ملی داده تا گل بزند، تشکر کرد. دایی در همان مصاحبه نشان داد که چقدر عوض شده است. شاید او علی دایی 10 سال قبل بود، به جای این جمله، جملات دیگری می‌گفت اما باید پذیرفت گذر زمان دایی را اینقدر بزرگ کرده که حتی بعد از ماجرای مصاحبه‌های سریالی مایلی‌کهن و آن حکم جنجالی، به عیادت او می‌رود و بر بالینش حاضر می‌شود.

دایی انگار هیچ کینه‌ای ندارد و انگار در اوج قدرت می‌تواند ببخشد. از خلوت دایی هم چیزهایی شنیده می‌شود که او را دوست داشتنی‌تر می‌کند. اینکه به هر شهری می‌رود به خانواده‌های نیازمند آنجا سر می‌زند. همین چند ماه قبل که برای انجام یک‌سری کارها به بوشهر رفته بود، به خانه‌هایی سرک کشید و با حضورش به عده‌ای دلگرمی داد. او همین دو، سه هفته پیش هم به عیادت دختر ورزشکاری رفت که روی تخت بیمارستان دراز کشیده بود. دایی از این کارها در دو، سه سال گذشته خیلی زیاد کرده است. او از نظر فنی فوق‌‌العاده بود و امروز از نظر اخلاقی هم یک الگو است. مردی که هر روز بر محبوبیتش افزوده می‌شود. یک روز علی پروین درباره دایی گفت: «او محبوب نیست، بلکه مشهور است.» اما حالا گذر زمان، دایی را تبدیل به چهره‌ای محبوب کرده است.

واکنش دایی به رأی قاطع و 4/73 درصدی‌اش

دایی: نه شهریارم، نه آقای گل جهان

یک ایرانی‌ام که افتخارش محبت مردم است

در نظرسنجی تیم رؤیایی فوتبال ایران (تیم منتخب پس از انقلاب) علی دایی سومین ستاره‌ای بود که از مرز 70 درصد گذشت. پیش از این مهدی مهدوی‌کیا با 1/77 درصد و علی کریمی با 7/70 درصد آرای قاطع داشتند و این بار هم علی دایی با وجود داشتن 7 رقیب و شکسته شدن آرا، با 4/73 درصد همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد لقب بهترین مهاجم نوک 37 سال اخیر فوتبال ایران را به دست آورد. علی دایی بعد از این برتری قاطع و انتخاب 4/73 درصدی، سکوت اختیار کرد و ترجیح داد با رسانه‌ها حرفی نزند اما دیروز در جمع دوستان و نزدیکان خود که این انتخاب را به او تبریک می‌گفتند، از مردم بابت لطفشان تشکر کرد البته به قول یکی از دوستان دایی، انتخاب شهریار به عنوان مهاجم نوک برتر اصلاً نظرسنجی نمی‌خواست و از ابتدا معلوم بود دایی نفر اول می‌شود.

مگر می‌شود آقای گل جهان، مرد اول تیم منتخب ایران نباشد. علی دایی که افتخارات فراوانی دارد، طبیعتاً نباید با پیروزی در این نظرسنجی به وجد بیاید اما او از لطف مردم خوشحال است. دایی در جمع نزدیکانش گفت: «شکرگزار خداوند هستم که این عزت را به من داد که مورد لطف مردم باشم. لطف مردم از هر افتخاری برای من مهم‌تر و با ارزش‌تر است.» دایی ادامه داد: «مردم همیشه به من لطف داشتند؛ چه زمانی که برای تیم ملی بازی می‌کردم و چه حالا و وظیفه دارم از آنها که به من رأی دادند و حتی از آنها که به سایر بزرگان فوتبال رأی دادند، قدردانی کنم. به هر حال حمید علیدوستی الگوی من بوده، فرشاد پیوس همبازی و پیشکسوت من است، بقیه هم یا همبازی من بودند یا پیشکسوت من و همه عزیز هستند.» شهریار فوتبال ایران تأکید کرد:‌ «من اگر افتخاری به دست آوردم و گل زدم حاصل تلاش تمامی همبازیانم و البته از آن مهم‌تر لطف خدا و ائمه اطهار و دعای خیر مردم بوده است و مقابل مردم نه شهریارم، نه آقای گل جهان... فقط یک ایرانی‌ام که افتخارش محبت و لطف مردم است.» منتظر مصاحبه اختصاصی خبرورزشی با علی دایی باشید.