الجزیره 0 - تراکتورسازی 1؛ فتح ابوظبی با یاران قلعه

یاران امیر قلعه نویی توانستند در دومین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا، باز هم دیدار خود را در مقابل الجزیره امارات با پیروزی پشت سر بگذراند. تراکتورسازان پس از کسب سه امتیاز حساس این بازی، منتظر خواهند ماند تا پنج روز پیش از عید نوروز، تبریز را به مقصد تاشکند ترک کنند و به سراغ پاختاکور ازبکستان ببرند، تا آن روز تراکتورسازان با کسب 6 امتیاز مهم صدرنشین مطلق گروه سوم این بازی ها محسوب می شوند.

 

هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا 2016 ، ساعت 20 ورزشگاه محمد بن زاید

 

 

تراکتورسازی ایران:

 

محمدرضا اخباری، خالد شفیعی، شجاع خلیل‌زاده، محمد ایرانپوریان، سینا عشوری، بختیار رحمانی(شاهین ثاقبی 93)، سروش رفیعی(کاردوسو 90)، آگستو سزار(54 مهدی شریفی)، فرزاد حاتمی، مهدی کیانی و سعید آقایی

سرمربی: امیر قلعه نویی

 

 

الجزیره امارات:

 

علی خسیف، فارس جمعه، مسلم فائز، لافیتا(45 سلطان سعید)، یعقوب یوسف، تیاگو نوس(60 خلفان مبارک)، یونگ هو پارک، سالم رشید عبید، محمد علابودلی،احمد علی، علی مبخوت(46 جونز)

سرمربی: هنک تنکاته

 

 

اخطار

 

علی مبخوت (33) - یعقوب یوسف (33) - سلطان سعید (77) از الجزیره امارات

سروش رفیعی (72) - خالد شفیعی(86) از تراکتورسازی

 

شرح گل:

 

الجزیره امارات 0 تراکتورسازی ایران 1(دقیقه 31، بختیار رحمانی) : همکاری دیدنی سروش رفیعی و بختیار رحمانی با پاس استثنایی رفیعی روبرو شد و بختیار رحمانی پس از فرار از بین مدافعان الجزیره توانست با مهاری دیدنی و ضربه ای روپا اولین گل این بازی را به ثمر برساند.

 

 

شرح بازی:

 

 

تراکتورسازان توانستند با ارائه یک بازی حساب شده این بازی را به سود خود به پایان برسانند و با نتیجه یک بر صفر سه امتیاز مهم این بازی را به حساب خود واریز کنند.

یاران امیر قلعه نویی نشانی از تیمی که امتیازات فراوانی را در لیگ برتر از دست داده است ندارد، همانطور که در بازی اول برابر این تیم نداشت، تراکتورسازان در این بازی ها بسیار باهوش و حساب شده بازی می کنند و از حالا خود را آماده صعود به دور دوم بازی ها کردند، آنها نیمه اول این بازی را بسیار حساب شده  بازی کردند و بازیکنان این تیم در خطوط مختلف بسیار هوشیار بازی کردند، البته از میانه های نیمه اول این بازی متعادل پی گیری شد اما بازیکنان تراکتور به فکر انجام وظایف خود بودند و در نهایت توانستند با همکاری استثنایی رفیعی و بختیار تنها گل خود را در این نیمه به ثمر برسانند.

در نیمه دوم طبیعی بود که اماراتی ها برای جبران مافات به پیش بیایند و برای بازکردن دروازه تراکتورسازان اقدام کنند و به همین دلیل تنکاته مهاجم عصبی خود را از بازی بیرون آورد و جونز فرصت طلب را زمین فرستاد اما تراکتورسازان که حساب شده بازی می کردند از باز شده دروازه خود تا پایان جلوگیری کردند. یاران قلعه نویی در این نیمه به فکر دفاع بودند تا حمله، اما ضدحملات خطرناکی را به سمت دروازه حریف تدارک می دیدند، در این نیمه به غیر از یکی دو اشتباه که توسط سرخ پوشان صورت گرفت در باقی دقایق بازی، آنها با ذکاوت عمل کردند و در نهایت توانستند برای دومین بازی پیاپی الجزیره امارات را با شکست روبرو کنند و با شش امتیاز در صدر جدول گروه سوم لیگ قهرمانان قرار بگیرند.

تراکتوری ها در بازی بعدی باید به تاشکند بروند تا در برابر تیم پاختاکور قرار بگیرند، این بازی در روز 25 اسفند ماه برگزار خواهد شد.

 

 

اتفاق ویژه:

 

تراکتورسازان تنها نماینده ایرانی هستند که در هر دو بازی خود با پیروزی توانستند زمین را ترک کنند، آنها علی رغم جایگاه خود در لیگ برتر، در بازی های آسیایی توانستند با قدرت بازی کنند و عنوان هفتمی خود در لیگ برتر را با صدرنشینی در لیگ قهرمانان آسیا عوض کنند.

 

 

بهترین بازیکن:

 

 

شاید به سختی بتوان از یکی از بازیکنان تراکتورسازی به عنوان بهترین بازیکن این تیم نام برد، بازیکنان این تیم تنها به فکر انجام وظایف خود بودند و هرکدام از آنها تاثیر فوق العاده خود را در این پیروزی داشتند، دروازه بان آماده، مدافعانی که به مهاجمان حریف باج ندادند، هافبک هایی که میانه میدان را از آن خود کرده بودند و مهاجمانی که با  دوندگی بی امان خود باعث سرگرم شدن مدافعان حریف شدند توانستند در کسب سه امتیاز مهم این بازی نقش مهمی داشتند و در پایان هم البته باید اعتبار ویژه ای قائل شد برای سروش رفیعی و بختیار رحمانی که با حرکات تکنیکی خود باعث به ثمر رسیدن تنها گل این بازی و موقعیت هایی حساس روی دروازه حریف شدند.

 

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 36 – سانتر بی نقص تراکتورسازان روی دروازه الجزیره با ضربه سر سروش رفیعی روبرو شد اما این توپ خطرناک از کنار دروازه حریف با خوش شانسی به بیرون رفت.

دقیقه 41 – سانتر بلند اماراتی ها روی دروازه تراکتورسازی با پرواز بلند اخباری از روی سر بازیکنان حریف دور شد.

دقیقه 57 – سعید آقایی پا به توپ از جناح چپ وارد محوطه اماراتی ها شد و ضربه خود را به سوی دروازه این تیم نواخت اما این توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 63 – غفلت مدافعان تراکتور چیزی نمانده بود تا دروازه این تیم را با خطر روبرو کند و جونز، مهاجم تازه وارد این تیم با ضربه خود دروازه اخباری را به خطر انداخت.

دقیقه 73 – ضربه خطرناک الجزیره ای ها از درون محوطه جریمه با واکنش دیدنی اخباری به کرنر رفت.

دقیقه 74 – یک بار دیگر بازیکنان تیم اماراتی و این بار توسط جونز صاحب فرصت شد و در حالی که وی موقعیت بسیار ایده آلی به دست آورده بود با بی دقتی و البته خوشبختانه آن را از دست داد.

دقیقه 85 – سانتر اماراتی ها برای جونز باعث واکنش اخباری شد و توپ دور شده توسط او توسط مهاجم حریف نواخته شد اما با خوش شانسی تراکتورسازان این توپ به بیرون رفت.

دقیقه 90 – ضربه ایستگاهی که نصیب تراکتورسازان شده بود را مهدی کیانی به سمت دروازه الجزیره نواخت این توپ که از فاصله دور زده می شد از بالای دروازه حریف به بیرون رفت.