آقاى کاپیتان انتظار ما از شما بیشتر است!

 مرحله نیمه نهایى لیگ برتر والیبال به پایان رسید و دو تیم تهرانى پیکان و بانک سرمایه جواز حضور در فینال مسابقات را از آن خود کردند. آخرین دیدار این مرحله روز گذشته به میزبانى خانه والیبال و بین دو تیم پیکان و شهردارى ارومیه برگزار شد و با پیروزى ٣ بر ٢ پیکان به پایان رسید. تا شاگردان پیمان اکبرى ضمن عوض کردن شکست ٢ بر صفر با پیروزى ٣ بر ٢، حریف تیم بانک سرمایه در فینال مسابقات شوند.

دیدار دو تیم پیکان و شهردارى ارومیه فارغ از تمام حساسیت ها و اهمیتى که داشت، شب گذشته پیش چشم "خوان سیچلو" مربى تیم ملی ایران، شاهد اتفاقاتى بود که خانواده والیبال را نگران کرد.
جایى که سعید معروف ، کاپیتان تیم ملى کشورمان به شدت وارد جنجال و تنش شد و با از دست دادن کنترل بازى و عصبانیت بیش از حد و اندازه نه تنها نتوانست به آرامش تیمش کمک کند ، بلکه نقشى پررنگ در شکست تیمش ایفا کرد.
شهردارى ارومیه دو دو ست نخست این دیدار نمایش خوبى داشت و توانست با برترى فنى حریف خود را شکست دهد، اما جنجال ها از ست سوم آغاز شد. جایى که ارومیه ای ها تنها به پیروزى در یک ست براى فینالیست شدن نیاز داشتند، ناگهان ورق برگشت و در نهایت این تیم پیکان بود که بازى جنجال و تنش را از حریفش برد و براى دومین سال پیاپى فینالیست شد.
درگیرى سعید معروف و والریو ورمیلیو پاسور ایتالیایى پیکان، داستانى قدیمى دارد. داستانى که از جدال تیم ملى ایران و ایتالیا و درگیری هاى زیر تور این دو پاسور استارت خورد و گویا قرار نیست تمام شود. این درگیرى تاریخى شب گذشته و در حالى که از سوى کارشناسان کاملا قابل پیش بینى بود، در روند تعیین نتیجه مسابقه تاثیر بسزایى گذاشت.
جدالى که در نهایت با عصبانیت بیش از حد معروف منجر به اخراجش از سوى شاهمیرى و به نفع ورمیلیو و تیمش تمام شد.
در این موضوع که والریو ورمیلیو در طول این فصل نقش زیادى در حاشیه سازى و جنجال داشته است ، هیچ شکى نیست. ورمیلیو از ابتداى فصل یک پای بسیارى از تنش ها بود و حتى با محرومیت چند جلسه اى هم مواجه شد. با این حال انتظار مى رفت ، سعید معروف، کاپیتان باتجربه تیم ملى ایران مدیریت بیشترى روی حرکات این پاسور ایتالیایى در این دیدار حساس و سرنوشت ساز داشته باشد. مدیریتى که در سه ست نخست بازى به بهترین شکل از سوى کاپیتان ارومیه انجام شد اما در ست چهارم از عهده سعید خارج شد!
ورمیلیو بسیار هوشمندانه و با زیرکی تمام سعید معروف را از جهت روانى و ذهنى تحت تاثیر و فشار قرار داد. پاسور ایتالیایى پیکان به خوبى مى دانست که اگر بتواند سعید را درگیر بازى جنجال ها کند، مى تواند شیرازه تیم حریف را از هم بپاشد. هدفى که با عصبانیت سعید معروف به آن دست یافت و همه چیز را به نفع خود و تیمش عوض کرد.
اما آنچه بیش از هرچیز نگران کننده است رفتار سعید معروفى است که کمتر از سه ماه دیگر در میدانى فوق حساس و در ترکیب تیم ملى باید سکان دار ملى پوشان داخل زمین مسابقه و در جدال با تیم هاى بزرگ جهان باشد. وضعیت کاپیتان تیم ملی کشورمان که در دو بازى پایانى تیم باشگاهى اش، دو کارت قرمز از داور گرفته است، قطعا نگران کننده خواهد بود. به خصوص این که این اتفاق پیش چشم سیچلو ، مربى تیم ملى رخ داده و قطعا از یاد او نخواهد رفت.
سعید معروف، کاپیتان محبوب و باهوش تیم ملى! جامعه والیبال این روزها بیش از پیش توجهش به سوى تو جلب شده است. ملى پوشان جوان تر و کم تجربه تیم ملى همه چشم امیدشان به کاپیتان تیمشان است که در جدال حساس انتخابى المپیک بتوانى استرسشان را کم کنی و به آرامش فضاى تیم کمک کنى. انتظار بیشترى از تو داریم. تو الگوى بسیارى از آن هایى هستى که آرزوی اول و آخرشان در پوشیدن پیراهن تیم ملى خلاصه مى شود. آقاى کاپیتان انقدر زود از کوره در نرو!
تیم ملى به مدیریت و آرامش تو نیاز دارد.