مایک تیاپکوف، روزنامه نگار ارشد خبرگزاری ورزشی چمپیونات روسیه در پی انتشار اخباری مبنی بر حضور احتمالی سردار آزمون در تیم اورتون به ورزش سه گفت: این خبر را در رسانه های انگلیسی خواندم و خبرگزاری چمپیونات نیز دیروز آن را منتشر کرد.

تیاپکوف ادامه داد: همان طور که قبلا هم تاکید کردم حضور سردار آزمون در فوتبال فیزیکی و سنگین انگلیس زود است. سردار باید به بلوغ بیشتری فکری و آمادگی بهتر جسمانی دست پیدا کند، البته او در فوتبال روسیه خوب پیشرفت کرد، اما هنوز ضعف هایی دارد که با برطرف کردن آن ها می تواند به لیگ بهتری برود.

این روزنامه نگار ورزشی روسیه ادامه داد: نظر من درباره آزمون با توجه به بررسی بازی های او در سه فصل اخیر لیگ برتر روسیه است و با اطمینان حرف می زنم. سردار بازیکن تکنیکی و باهوشی است، اما در کمتر بازی شاهد حضور 90 دقیقه ای او در میدان هستیم.

تیاپکوف کسب تجربه بیشتر آزمون در لیگ برتر روسیه را مساله مهمی دانست و گفت: دور دوم لیگ برتر روسیه از فردا برای تیم روستوف آغاز می شود و سردار آزمون این شانس را دارد تا با بازی های خوب و گلزنی بیشتر در فصل آینده لیگ اروپا حضور پیدا کند.

حضور سردار آزمون با روستوف در لیگ اروپا قطعا می تواند تجربه، بلوغ فکری و آمادگی جسمانی بیشتری را برای او به همراه داشته باشد و در این حالت من به او حق می دهم به لیگ انگلیس برود.

شایان ذکر است چمپیونات، معتبرترین خبرگزای ورزشی روسیه است و مایک تیاپکوف تاکنون 4711 مقاله در این رسانه منتشر کرد. او با کسب 59858 رای به عنوان یکی از نویسندگان ارشد خبرگزاری چمپیونات روسیه شناخته می شود.