پرسپولیس شانس آورد به ما نباخت/بنگر عذرخواهی کند

فرزاد حاتمی درباره تساوی یک - یک تراکتورسازی مقابل پرسپولیس، درگیری‌های داخل زمین، پرتاب نارنجک و ... صحبت‌هایی را انجام داد که در زیر می‌آید:

*  در مورد بازی روز گذشته چه صحبتی داری؟

بازی پربرخورد، هیجانی، درگیرانه و پرفشار بود و شاهد یک بازی خوب و تماشاگرپسند بودیم. خیلی وقت بود که تیم‌ها این چنین بازی نمی‌کردند. تراکتورسازی و پرسپولیس پراسترس و پرفشار بازی کردند و تماشاگران از تماشای دیدار آنها لذت بردند. اگر در دقیقه 90 موقعیت‌مان را گل می‌کردیم، نتیجه به سود ما رقم می‌خورد، اما قسمت این بود که بازی با تساوی به پایان برسد. باید این بازی را می‌بردیم، اما متأسفانه خستگی بازگشت از ابوظبی تأثیرش را گذاشته بود. ما فرصت ریکاوری نداشتیم و اگر بازی برگشت با الجزیره امارات را برگزار نمی‌کردیم، پرسپولیس از دست‌مان فرار نمی‌کرد.

*  پرتاب نارنجک‌ها شوکه‌تان نکرد؟

نمی‌دانم چرا هواداران پرسپولیس این کار را کردند. وقتی در لیگ قهرمانان آسیا بازی می‌کنیم، هواداران ایرانی با پرچم ایران به تشویق می‌پردازند. برای مردم مهم نیست تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیا بازی می‌کند یا استقلال و پرسپولیس. مهم این است که یک تیم ایرانی بازی می‌کند. کاری که پرسپولیسی‌ها کردند، AFC به نام پرسپولیس نمی‌نویسد، بلکه به نام فوتبال ایران خواهند نوشت. آنها نمی‌گویند که پرتاب نارنجک از سوی هواداران پرسپولیس بوده است و قطعاً اعلام می‌کنند که این اتفاق در ورزشگاه آزادی افتاده و به نام فوتبال ایران است. آنهم در این کش و قوس که می‌گوییم در ایران امنیت وجود دارد، این کار اصلاً درست نبود. مطمئن باشید تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا از این اتفاق متضرر می‌شوند.

*  درگیری محسن بنگر و سینا عشوری هم از دیگر اتفاقات تلخ این بازی بود.

به بنگر گفتم، ما وقتی تکلی می‌زنیم، باید مواظب پای بازیکن مقابل‌مان باشیم. اگر ببینیم پای بازیکن حریف در میان است، می‌توانیم از شدت برخورد کم کنیم، اما بنگر این کار را نکرد. ما به این خاطر ناراحت بودیم که چرا بنگر از شدت تکل خود کم نکرد. ممکن بود در آن صحنه محسن ایران‌پوریان آسیب جدی ببیند که با این شرایط یک سال از فوتبال درو می‌شد. فوتبال بنگر خشن است، اما باید روی توپ خشن بود تا بازی.

*  بنگر در اظهارنظری گفته که برای باشگاه تراکتورسازی متأسف است که بزرگ‌ترش سینا عشوری است. نظرت در مورد این حرف کاپیتان پرسپولیس چیست؟

عشوری نزدیک هشت نه سال است در لیگ برتر بازی می‌کند و کم‌تجربه نیست. بنگر باید به عشوری حق بدهد، چون او نزدیک به صحنه بود و واکنش نشان داد. درست است که بنگر از همه ما بزرگ‌تر است، اما باید به عشوری هم حق داد که از هم‌بازی‌اش دفاع کند. خود بنگر باید مسائل را رعایت کند و چنین تکل‌هایی نزند. جای بنگر بودم بابت تکل روی ایران‌پوریان عذرخواهی می‌کردم. مطمئن باشید که سینا هم قطعاً عذرخواهی خواهد کرد.

 در یک صحنه هم محسن بنگر به دلیل برخورد با سوشا مکانی به تو اعتراض کرد ...

در آن صحنه احساس کردم مکانی شاید از دروازه بیرون نیاید. پس از برخورد با مکانی، بنگر به من گفت که خوب است ما هم اعتراض کنیم؟ پاسخ دادم که این صحنه را با تکلی که زدی، مقایسه نکن. او مدام می‌گفت که خوب است من هم اعتراض کنم که آرام بازی کنی که گفتم بی‌خیال!

*  برخورد هواداران پرسپولیس با تو چطور بود؟

درست است که تیم‌های زیادی عوض کردم، اما تیمی را پیدا نمی‌کنید که هوادارانش به من توهین کنند. من در هر تیمی که حضور داشتم، باغیرت بازی کردم و اکنون هم در تیم شهرم تراکتورسازی حضور دارم. من یک نایب قهرمانی با پرسپولیس آوردم و با جان و دل برای این تیم بازی کردم.

*  امیر قلعه‌نویی در رختکن به بازیکنان چه گفت؟

قلعه‌نویی ناراحت بود که چرا موقعیت‌سوزی کردیم. سرمربی حق دارد ناراحت باشد، چون کنار زمین با استرس تیم را مدیریت می‌کند و زمانی که موقعیت از بین برود، ناراحت می‌شود. قلعه‌نویی لب خط خیلی خیلی حرص می‌خورد و امیدوارم آدم‌های کنارش روی نیمکت او را آرام کنند تا این همه حرص نخورد.